تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/01/28 - 10:25
کد خبر: 352433

تاثیر کرونا در ترم آینده دانشجویان

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه ممکن است در ترم آتی نیز با کرونا و پیامدهای آن مواجه باشیم، افزود: با شرایط پیش رو و بازگشت تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان بین‌المللی به کشورهایشان، در صدد راه‌اندازی سیستمی آنلاین برای ارتباط سریع و راحت این دانشجویان با مدیران و مسئولان و ارسال نامه‌ها و درخواست‌هایشان هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر رامین کردی در نشست با نمایندگان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان این مطلب گفت: با تکیه بر خودگردان بودن پردیس بین‌الملل دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه، عدم بهره‌مندی این مجموعه‌ها از یارانه دولتی و مسائل مالی پیش رو، امکان پرداخت کارانه طرح کارورزی به دانشجویان شهریه پرداز وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد:  تلاش می‌شود در دوران کرونا دانشجویان ایرانی و بین‌المللی که شهریه خود را نپرداخته یا نیمی از آن را پرداخته‌اند به منظور استفاده از سامانه سیپاد و انجام فعالیت‌های آموزشی همکاری لازم صورت گیرد،  البته  این موضوع در هیأت‌رئیسه پردیس بین‌الملل مطرح و مصوبات جهت تصمیم‌گیری نهایی در اختیار هیأت‌امنای دانشگاه قرار می‌گیرد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه ممکن است در ترم آتی نیز با کرونا و پیامدهای آن مواجه باشیم، افزود: با شرایط پیش رو و بازگشت تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان بین‌المللی به کشورهایشان، در صدد راه‌اندازی سیستمی آنلاین برای ارتباط سریع و راحت این دانشجویان با مدیران و مسئولان و ارسال نامه‌ها و درخواست‌هایشان هستیم.

دکتر کردی تصریح کرد: معاونت و پردیس بین‌الملل دانشگاه تلاش می‌کنند از طریق این سیستم به مسائل، دغدغه‌ها و درخواست‌های دانشجویان بین‌المللی در کمترین زمان ممکن پاسخگو باشند.

وی تخفیف در شهریه دانشجویان و یا عدم افزایش شهریه ترم آتی را نیز منوط به بررسی دقیق‌تر میزان هزینه‌ها توسط روسای دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و بیان کرد: روند ترم جاری برگزاری 80 درصد کلاس‌های تئوری به صورت آنلاین و 20 درصد مابقی به صورت حضوری و عملی طی تابستان خواهد بود که در صورت تأثیر بر هزینه‌ها و کاهش آن، با تخفیف شهریه دانشجویان موافقت می‌شود.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: پردیس بین‌الملل دانشگاه طی چند سال اخیر حداقل افزایش شهریه را داشته است و برای ترم آتی نیز با توجه به مسائل اقتصادی ناشی از کرونا، حداکثر همکاری با دانشجویان خواهد شد.

دکتر کردی با بیان اینکه پیرو افزایش تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در کشور مدتی پس از شیوع ویروس کرونا، به نظر نمی‌رسد بخش‌های بالینی دانشکده‌ها با کمبودی مواجه شوند، اظهار داشت: در خصوص مدیریت استفاده از این اقلام نیازمند همکاری بیشتر دانشجویان و طراحی مدل‌های کارآمدتر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا فرصتی برای مجازی‌سازی آموزش و تلاش برای بهبود زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کرد، گفت: دانشگاه درصدد برگزاری کلاس‌های مجازی و آنلاین با سطح کیفی مناسب است بنابراین انتقال چالش‌ها و موانع و همراهی بیش از پیش دانشجویان می‌تواند، این مجموعه را در ارتقاء وضع موجود یاری کند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران سیاست وزارت بهداشت و این دانشگاه  را تداوم آموزش دانشجویان در شرایط فعلی عنوان کرد و افزود: در صورت عدم امکان ادامه ترم تحصیلی، دانشجویان می‌توانند بدون احتساب سنوات، مرخصی تحصیلی بگیرند.

دکتر کردی یادآور شد: وضعیت شهریه پرداختی دانشجویان با حذف ترم تحصیلی، مطابق با آیین‌نامه مالی محاسباتی دانشگاه خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top