تاریخ انتشار: جمعه 1399/01/29 - 08:49
کد خبر: 352516

فعالیت یک جریان سیاسی در دانشگاه علم و صنعت با پوشش صنفی

مسئول قرارگاه شهید شهریاری بسیج دانشگاه علم و صنعت گفت: شورای صنفی این دانشگاه، بر خلاف نامش، بیشتر از آن که به دنبال کارهای صنفی باشد، پوششی است که در اصل اهداف سیاسی را با حمایت عناصر بیرون دانشگاه دنبال می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد امین ادریسی مسئول قرارگاه شهید شهریاری بسیج دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه دانشجویان بسیجی در این دانشگاه گفت: شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت، بر خلاف نامش، بیشتر از آن که به دنبال کارهای صنفی باشد، پوششی است که در اصل اهداف سیاسی را با حمایت عناصر بیرون دانشگاه دنبال می کند. 

ادریسی تصریح کرد: از ابتدای ورود به شورای صنفی به عنوان دبیر دانشکده مکانیک، تصورم آن بود که دغدغه این شورا، رسیدگی به مشکلات صنفی دانشجویان است؛ اما شواهد نشان می داد که تصمیمات در واقع در جمع های خصوصی‌تر بدون حضور همه اعضا گرفته می‌شود و جلسات با حضور تمام اعضا، صرفا نمایشی بود. دفعات متعدد نیز افرادی خارج از شورای صنفی، در جلسات آن حضور داشتند که اعتراض ما به این مورد نیز نتیجه ای نداشت. 

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت سال پر حادثه ای را پشت سر گذاشت ؛ سال ۹۸ با دو بار کارشکنی علنی برخی اعضای پیشین و غیرقانونی شورای صنفی، در دو انتخابات اردیبهشت و آذر همراه بود. در انتخابات اردیبهشت، شورای صنفی به دلیل رد صلاحیت تعدادی افراد نزدیک به این شورا که مجرمین امنیتی نیز در بین آن ها دیده می شدند به همراه از حدنصاب افتادن تعداد کاندیدا واحد‌های مورد نظرشان و نیز دانستن این نکته که احتمال پیروزی شان در انتخابات بسیار پایین است، اقدام به برهم زدن روند انتخابات کردند و به صورت غیرقانونی، مسئولیت های خودخوانده‌ی خود را تمدید کردند!

 مسئول قرارگاه شهید شهریاری بسیج دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: لازم به ذکر است تمامی اقدامات شورای صنفی تا انتخابات آذر ماه، کاملا غیرقانونی بوده و حتی استعلام وزارت علوم نیز آن را تایید می کند که دانشگاه علم و صنعت، شورای صنفی ندارد.

ادریسی ادامه داد: در اوایل سال تحصیلی جدید اما بحث در غرفه‌ تشکل‌ها در ورودی دانشگاه بود ؛ جایی که نه تنها شورای غیرقانونی صنفی، غرفه ای با  ۱۲ میلیون تومان هزینه در اختیار داشت، بلکه یک مجرم امنیتی که سابقه حبس را نیز در پرونده خود دارد، در این غرفه قرار گرفته بود که همگی موید سستی مسئولین دانشگاه در مقابله با این عناصر غیرقانونی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق مهم دیگر در سال ۹۸، جریان مسمومیت دانشجویان بود؛ در حالیکه اعضای غیرقانونی شورای صنفی از اولین لحظات این جریان، سعی کردند از فرصت پیش آمده و عزیمت تعدادی دانشجویان به کربلا در اربعین استفاده کنند و خود را در صف اول پیگیری این قضیه قرار دهند، تا به این لحظه هنوز علت مسمومیت برای دانشجویان مشخص نشده است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در حالیکه چندین روز از این حادثه می گذشت و هنوز نتیجه مشخصی بدست نیامده بود، شورای صنفی که اعضای آن روی موج رسانه ای سوار شده بودند و با مصاحبه های فراوان برای اخراج پیمانکار سلف اعتباری برای شخصیت غیرقانونی خود دست و پا کرده بودند، که البته بعداً در جلسه با دکتر ذاکری رئیس دانشگاه مشخص شد این ادعای شورای صنفی کذب بود و با پایان قرارداد پیمانکار قبلی، دانشگاه به دنبال برگزاری مناقصه جدید بوده است، اکنون با سرد شدن موضوع ، دست از این پیگیری ظاهری هم کشیده و در عین حال، بسیج دانشجویی را به جهت پیگیری این امر و تلاش در جهت مشخص شدن حقایق پشت پرده ، متهم به دخالت می کنند! 

وی گفت: در حالیکه جان تعداد زیادی از دانشجویان به خطر افتاده بود، این افراد با سیاسی کاری تلاش می کردند بی کفایتی و ذات غیرقانونی خود را در اعتراض به بسیج پنهان کنند.

مسئول قرارگاه شهید شهریاری بسیج دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: انتخابات آذر ماه شورای صنفی، نهایت بی قانونی از جانب این افراد در دانشگاه بود؛ اقداماتی که در روز انتخابات و روزهای قبل از آن انجام شده بود، خبر از تلاش اعضای سابق صنفی برای دور زدن قانون با کمک برخی مسئولین می داد.

وی ادامه داد: در روز انتخابات هم انواع تخلفات توسط اعضای غیرقانونی شورا انجام شد، از درگیری و برداشتن صندوق رای گیری در دانشکده ریاضی گرفته، تا اجبار دانشجویان به رای دادن به لیست مورد تایید صنفی توسط اعضای این شورا در دانشکده های مهندسی مواد و مهندسی شیمی، و حتی تاخیر در شروع انتخابات و کمبود تعرفه در زمان های قابل توجهی از مدت رای گیری در دانشکده مهندسی مکانیک.

ادریسی اظهار داشت: در کنار همه این تخلفات گسترده و سکوت و اهمال مسئولین دانشگاه، اعضای غیرقانونی صنفی؛ پای ثابت فعالیت های سیاسی و غیرقانونی و تجمعات در دانشگاه بودند؛ از تحصن ساختمان ریاست، در پوشش آلودگی هوا ! تا هتک حرمت به شهدای سانحه ی هواپیمای اوکراینی، با سوت و کف زدن در مراسم یادبود این عزیزان که در واقع، پیرو اتفاقات چند دانشگاه دیگر ، اهدافی کاملا مشخص داشت. 

وی گفت: در همه این جریانات، رد پایی از شورای به اصطلاح صنفی به چشم می خورد. شورایی که هدف از تشکیل آن ، نه سیاسی کاری و مصاحبه های غیر واقع با رسانه ها، نه تامین خوراک برای ضدانقلاب، و نه شکل دهی تجمعات و لشگرکشی های خیابانی بوده است؛ بلکه باید پیگیر دغدغه های صنفی و رفاهی دانشجویان باشد!

مسئول قرارگاه شهید شهریاری بسیج دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: الان هم با گذشت نزدیک به دو ماه از تعطیلی دانشگاه و دغدغه های فراوان دانشجویان خصوصا دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نحوه برگزاری کلاس ها، پروژه ها ، پایان نامه و نمرات ، افراد منتسب به شورای غیرقانونی صنفی قصد دارند با استفاده از برخی تریبون ها، همچنان خود را پیگیر مسائل دانشجویان جلوه دهند و تنها راه حل مشکلات آموزش مجازی اخیر را تحریم آن قلمداد می کنند و هنگامی که بسیج دانشجویی به واسطه وظیفه خود، اقدام به پیگیری این موضوع و برگزاری جلسه با مسئولین دانشگاه می کند، آن چنان سراسیمه اقدام به مصاحبه و پخش گسترده آن در همه کانال های خود می کنند که گویی پیگیری مطالبات صنفی را ارثیه خود می دانند! 

وی گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، در راستای وظایف خود در قبال دانشجویان و پیگیری اموری که دغدغه دانشجویان است، پیگیری خود را در موضوع وضعیت تحصیلی دانشجویان در ترم پیش رو و دیگر مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان ادامه می دهد و از مسئولین دانشگاه نیز انتظار اقدام قاطع علیه قانون شکنان را دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top