تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/01 - 19:18
کد خبر: 352956

بیانیه قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی اصفهان

تعدادی از دانشجویان پس از بازرسی نامحسوس از بیش از 230 داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان در روزهای ۲۳ الی۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹، طی بیانیه‌ای خطاب به مسؤولان مشاهدات میدانی خود را نوشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ بیانیه شماره ۲۰ قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان خطاب به دادستان اصفهان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، استاندار اصفهان و مردم استان اصفهان پیرامون «ارائه محصولات بهداشتی مبارزه با کرونا در استان اصفهان»، پس از بازرسی نامحسوس از بیش از ۲۳۰ داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان صادر شد.

دانشجویان بسیجی مشاهدات میدانی خود را در بازرسی از شهرستان‌های استان در روزهای ۲۳ الی۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹، طی بیانیه‌ای خطاب به مسؤولان نوشتند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بازرسی قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان، از داروخانه‌های شهر اصفهان، نشان دهنده این موضوع است که از ۴ قلم کالای پر مصرف بهداشتی مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، به غیر از ماسک‌های فیلتر دار n95 - که به ندرت قابل دسترسی است، نایاب و غیرقابل دست یافتن نیست و با یک جستجوی معمولی، همه موارد یاد شده قابل دسترسی است.

در ادمه آمده است: بازرسی انجام شده از ۲۳۰ داروخانه در سطح ۱۰ منطقه شهر اصفهان و شهرهای مبارکه، خمینی‌شهر، باغ بهادران، دهاقان، خوانسار، فلاورجان، زرین‌شهر، سمیرم؛ نشان دهنده این موضوع است که در بیش از ۴۵ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع الکل، در ۵۰ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ماسک، در ۲۸ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع دستکش و در ۶۵ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع اسپری یا ژل ضدعفونی کننده، موجود است و این بدین معنی است که در حدود ۷۰ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ۴ مورد کالای پرمصرف مبارزه با کرونا، قابل دستیابی است. یعنی در بدترین حالت ممکن، همه مردم عزیز شهر اصفهان و شهرهای اطراف قادر خواهند بود حداکثر با مراجعه به ۲ داروخانه، هر موردی از موارد بالا را که نیاز دارند، تهیه نمایند و این اعداد حکایت از آن دارد که در هیچ یک از موارد بالا، قحطی نیامده و جای نگرانی هم نیست ولی لازم بذکر است مردم در این روزها فاصله‌گذاری هوشمند را در داروخانه‌ها و محیط‌های اجتماعی و پرتردد رعایت نمایند تا شاهد افزایش دوباره شیوع این ویروس در استان نباشیم.

دانشجویان مشاهدات میدانی خود را در خصوص درصد موجودی انواع الکل ۴۵، ماسک ۵۰، دستکش ۶۵ و درصد موجودی انواع محلول و ژل ضدعفونی کننده ۸۰ درصد اعلام شده است، همچنین حداقل و حداکثر قیمت برای انواع الکل، ۸۰۰۰ و ۴۲۰۰۰؛ برای انواع ماسک ۷۰۰ و ۱۷۰۰۰، انواع دستکش جفتی ۹۰۰ و ۴۵۰۰ و حداقل و حداکثر قیمت برای انواع محلول و ژل ضدعفونی کننده ۶۸۰۰ و ۳۰۰۰۰ اعلام کرده‌اند.

دانشجویان بسیجی استان اصفهان به نکات قابل‌توجهی که در ادامه آمده است، اشاره کرده‌اند: با توجه به کاهش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ تقاضا نسبت به خرید اقلام بهداشتی در داروخانه‌های استان کاهش پیدا کرده است و با همکاری مردم و برخی نهادهای مربوطه، بازرسی‌های ما، حکایت از آرامش بیشتر بازار محصولات اصلی مقابله با کرونا دارد و نشان از کاهش تقاضا برای احتکارهای خانگی و راه افتادن چرخ‌های تولید این محصولات است.

با توجه به کاهش ویروس کرونا تردد مردم در داروخانه‌ها افزایش پیدا کرده است و متأسفانه فاصله‌گذاری هوشمند در اکثر داروخانه‌ها رعایت نمی‌شود.

به نهادهای مسؤول گوشزد می‌شود در این روزهای کاهش بیماری کووید ۱۹ اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را در مکان‌های عمومی و مکان‌های پرخطر به ویژه در داروخانه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی را جدی بگیرند و این امر نیازمند توجه بیشتر نهادهای نظارتی است.

در پایان این بیانیه آمده است: گزارش بعدی قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان، از اوضاع ارائه اقلام پر مصرف مبارزه با کرونا  و نیز رعایت فاصله‌گذاری‌های هوشمند در داروخانه‌های استان اصفهان، به زودی و در روزهای آینده، به محضر مردم عزیز اصفهان، ارائه خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top