گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 353041

در گفت‌وگوی مجازی منتخب مردم تهران با دانشجویان مطرح شد؛

مجلس اولویت‌های آموزش و پرورش را درک نکرده است

بسیج دانشگاه فرهنگیان در نشستی مجازی با نمایندگان مجلس به بررسی مسائل آموزش و پرورش می پردازد، مهمان یکی از این نشست ها علی خضریان منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که ضمن توضیح برخی موارد به سئوالات دانشجویان نیز پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشگاه فرهنگیان در نشستی مجازی با نمایندگان مجلس به بررسی مسائل آموزش و پرورش می پردازد، مهمان یکی از این نشست ها علی خضریان منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که ضمن توضیح برخی موارد به سئوالات دانشجویان نیز پاسخ داد.

طرح خرید خدمات آموزشی خیانتی آشکار است

در ابتدای این جلسه امیرحسین محقق، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان به تبیین مشکلاتی در عرصه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: در زمان وزارت آقای فانی اعلام شد که آموزش و پرورش با مازاد نیرو مواجه است. این درصورتی است که تا سال ۱۴۰۴ جمعیت زیادی از فرهنگیان بازنشسته خواهند شد و ما با کمبود معلم روبه رو خواهیم شد و با این روند شان حاکمیتی آموزش و پرورش از بین خواهد رفت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران روش هایی چون طرح خرید خدمات آموزشی برای تامین نیروی آموزش و پرورش را خیانتی آشکار دانست و گفت: تامین نیرو باید از طریق دانشگاه معلم ساز فرهنیگان صورت بگیرد و دولت تنها در شرایط فعلی کمبود معلم بهتر است از ظرفیت بازنشستگان و یا به کارگیری سرباز معلم ها استفاده کند. البته این پیشنهادات نیز مستلزم رعایت یک سری نکات است.

دولت به آموزش و پرورش به مثابه یک بنگاه اقتصادی می‌نگرد

حمیدرضا قائم پناه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان هم در ادامه این نشست گفت: ما از نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله آموزش و پرورش ضربه خوردیم. نگاهی که یک نگاه هزینه ای است و دولت به آموزش و پرورش به مثابه یک بنگاه اقتصادی می‌نگرد.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۹ تاکید کرد: متاسفانه ما امسال با افزایش بودجه طرح خرید خدمات آموزشی مواجه بودیم که هیچ یک از نمایندگان مجلس اعتراضی در این خصوص نکردند و این نشانگر این است که امر خطیر تعلیم و تربیت مسئله اول دولت و مجلس نیست. همچنین نکاتی چون تغییر مکرر وزیر آموزش و پرورش و انتصاب فردی به عنوان وزیر که اصلا معلم نبوده هم بیانگر بی اهمیت بودن دولت به این وزارت خانه  است.

وی در پایان گفت: ما می‌خواهیم مجلس ورود و نگاه کارشناسی به مسئله آموزش و پرورش داشته باشد.

مجلس اولویت‌های آموزش و پرورش را درک نکرده است

علی صفویه، معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان تهران هم در ادامه گفت: به فرموده حضرت امام خمینی مجلس در راس امور است. مجلس باید نگاهی ویژه به مسئله تعلیم و تربیت و وزارت آموزش و پرورش داشته باشد.

صفویه با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: سند تحول بنیادین بنیادین محکم و متقن است و شاکله آموزش و پرورش است که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس اصلاً اولویت‌های آموزش و پرورش را درک نکرده است و از مسائلی حرف می زند که اصلاً اولویت وزارت آموزش و پرورش نیست. ما خواهشمندیم که مجلس یازدهم ورود جدی به این مسئله داشته باشد و همچنین نقش عالی شورای آموزش و پرورش را مورد غفلت قرار ندهد.

مجلس کارنامه‌ عملکرد خود درباره دفاع از تعلیم و تربیت کشور را  ارائه کند

سجاد صدیقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در ادامه گفت: نمایندگان مجلس باید کارنامه‌ عملکرد خود در گذشته را جهت دفاع از تعلیم و تربیت کشور ارائه کنند و متاسفانه ما شاهد این هستیم که جریان‌های دانشجویی که مدعی طرفداری از انقلاب هستند نیز توانایی ارائه یک گزارش به عنوان دفاعیه خود در این عرصه ندارند.

وی افزود: جریان انقلابی باید نسبت خود را به صورت جدی با اولویت بندی های انقلاب مشخص کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ یک سند تغییر هویت ملی است، تصریح کرد: متاسفانه مسئولین اهتمام لازم برای ورود به این مسئله را نداشتند و در نهایت مقام معظم رهبری خود در این مسئله ورود کردند. ایشان سال‌ها است که به اجرا شدن سند تحول بنیادین اشاره دارند اما متاسفانه همتی برای این کار از سوی مسئولین صورت نمی گیرد.

صدیقی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی و آموزش های مجازی شاهد این هستیم که دانش آموزان مناطق محروم از لحاظ آموزشی پوشش داده نمی شوند که این امر عدالت آموزشی را زیر سوال میبرد. این مردم همان ولی نعمتان انقلاب هستند و باید توجه ویژه ای به آنان شود.

لزوم شکل گیری شورای مشورتی از دانشجومعلمان

علی خضریان منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه که به همت ل بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد با اشاره به برخی از اقدامات خود در عرصه تعلیم و تربیت گفت: عموم نقدها به مجلس و مسئولین درخصوص مغفول ماندن امر خطیر تعلیم و تربیت و وزارت خانه آموزش و پرورش وارد است اما اینطور نیست که مسئله تعلیم و تربیت به کلی فراموش شده باشد و ما در حد توان و تخصصمان پیگیر مسائل بوده ایم و خواهیم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما از نگاه سرمایه داری و سود و زیانی ضربه زیادی خورده ایم که این نگاه در آموزش و پرورش خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

خضریان با توجه به کمبود نیرو و پیشنهاد مطرح شده در جلسه جهت استفاده از بازنشستگان جهت جبران این کمبود اظهار کرد: به جای استفاده از بازنشستگان بهتر است جبران کمبود معلم با وارد کردن نیروهای جوان صورت بگیرد که ما در مواقع ضروری نیز می توانیم از سرباز معلم ها استفاده کنیم.

منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که یک شورای مشورتی جهت ارتباط گیری مستمر و پیگیری مسائل اموزش و پرورش از سمت دانشجومعلمان دغدغه مند صورت بگیرد تا بتوانیم دقیق تر به حل مسائل آموزش و پرورش بپردازیم‌.

وی در پایان گفت: متاسفانه فضایی که درخصوص مطالبات فرهنگیان به جامعه مخابره می شود تنها در خصوص معیشت است و ما با کمک دغدغه مندان این عرصه باید ذهنیت اجتماعی را نسبت به این موضوع تغییر دهیم‌‌.

مرتبط ها
نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.