تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/02 - 14:34
کد خبر: 353063

مرجان طلایی‌زاده؛

سپاه، سپر بلای اسلام و مسلمین

دغدغه حفاظت از انقلاب در دل و جان امام بود که باعث شد سپاه متولد شود، چندی نگذشت که شور و شعور نگهبانی از انقلاب و آرمان‌هایش و پیروی از فرامین و اوامر امام، آتشی در دل پاسداران روشن کرد که در آن عواملین غائله کردستان و گروهک‌های شورشی خوزستان و... سوختند و آرامش در دل مومنین طنین‌انداز شد؛ حرکت سپاه و بلوغ سپاه در تلاطم عظیم حوادث دفاع مقدس واقع شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مرجان طلایی‌زاده*// دغدغه حفاظت از انقلاب در دل و جان امام بود که باعث شد سپاه متولد شود، چندی نگذشت که شور و شعور نگهبانی از انقلاب و آرمان‌هایش و پیروی از فرامین و اوامر امام، آتشی در دل پاسداران روشن کرد که در آن عواملین غائله کردستان و گروهک‌های شورشی خوزستان و... سوختند و آرامش در دل مومنین طنین‌انداز شد؛ حرکت سپاه و بلوغ سپاه در تلاطم عظیم حوادث دفاع مقدس واقع شد. در بلوغ سپاهیان اسلام همین بس که از پاسدارانش مثلا مهدی باکری فرقی بین حمید برادرش و سایر شهدا قائل نشد و اجازه نداد جنازه برادر شهیدش را از خط برگردانند یا آنجایی که جوانی که هنوز محاسنش سبز نشده‌بود با قوه‌ی فکری که خدا به واسطه ایمانش به او داده‌بود آنچنان درشت مغزی میکرد که همگان دست به دهان مانده‌بودند، جوانی بنام حسن باقری آنقدر رشد یافته بود که در شرایطی که نیروهای بعث هجوم آورده بودند و شرایط بحرانی و ناامیدکننده شده‌بود با توسل به ائمه و نصرت گرفتن از خداوند متعال تاملی کرد و موجب راه‌اندازی اتاق اطلاعات عملیاتی شد که کسی در آن زمان چنین اقدام مثمرثمرِ به موقعی هرگز در مخیله‌اش نمی‌گنجید و یا ده‌ها نمونه و نشانه‌ی رشد و بلوغ دیگر؛ در طول این هشت سال سپاه رشد کرد درست مثل نوجوانی که به مرحله‌ی جوانی و بلوغ و دلاوری می‌رسید و... و حال شاهد سپاهی هستیم که تنومندتر از همیشه حقیقتا مظهر اقتدار میدانیست.

شیواترین عرصه‌ای که یک مجموعه میتواند در آن حضور پیدا کند یقینا عرصه جهاد و شهادت است البته عرصه‌های دیگری هم وجود دارد اما میدان شهادت در راه خدا آن نقطه‌ی اوج معنویت است نقطه‌ای که انسان چیزی جز رضایت خدا را نمیخواهد و دیگر معروفیت و مشهوریت، پول و مقام و... برایش معنی نمی‌دهد. در مجموعه سپاه افرادی با چنین اوصافی کم نداشته‌ایم و الحمدلله کم نداریم.

مجاهدت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ذیل نیروی زمینی و دریایی و هوایی، نیروی قدس، نیروهای مقاومت بسیج و عوامل وابسته همواره برای عموم مردم عیان بوده‌است. به عنوان مثال، خدمات اخیر آن که در افکار نقش بسته‌است همان کمک و مساعدت به مردم زلزله‌زده و سیل‌زده شمال و غرب کشور است؛ جایی که سرهنگ و سرداری تا بیخ گلو در گل و لای فرو میرفت تا آب زندگی پیرزن ناتوانی را به مرز نابودی نکشاند، نمایان‌ترین آنها هم مجاهدت‌های اخیر در عرصه‌ی بهداشت برای مقابله با ویروس منحوس کرونا که جهانیان را متحیر خود کرد. که آنجا که بسیاری از یقه بسته‌های متظاهر لیبرالِ رو به افول، کمر خم کرده‌بودند و شانه خالی می‌کردند بچه‌بسیجی‌های محلات و... از دغدغه ضدعفونی کردن فلان محله‌ که دیشب جامانده، خواب و خور نداشتند و در چنین بحرانی که هر لحظه ممکن بود ایران در آمار جانباختگان، ایتالیا و آمریکا و... شود، عامل وحدت همگانی شدند و خوش درخشیدند. و اخیرا از لحاظ علمی هم به برکت خون‌شهدای سلامت به ابزارآلات پزشکی جهت مقابله با این ویروس دست پیدا کردند.

وقتی نگاهمان به سپاه دقیق‌تر می‌شود که از عرصه‌های خدماتی سپاه مطلع باشیم و بدانیم خدمت‌گزاری پاسداران این مرز و بوم تنها ختم به اقدامات جهادی نشده‌اند؛ یکی دیگر از عرصه‌های بسیار مهم، نگاه نافذ سپاه به جغرافیای مقاومت در منطقه است که توانایی و مرزبندی خود را در مقابله با استکبار و جبهه‌های متحد زر و زور و تزویر نشان داده‌است؛ حضور سپاه بعنوان طلایه‌دار مقاومت منطقه ذیل سپاه قدس به گونه‌ای برجسته بوده که دشمنی‌ها علیه سپاه برانگیخته شد و آمریکا که تا قبل از انقلاب اسلامی کسی جرئت شاخ و شانه کشیدن را برایش نداشت و همگان تا قبل از غرش شیر خدا خمینی کبیر، اسمش می‌آمد از ترس بدنبال محلی برای جستن بودند، ترس از نابودی خود و سردمدارانش در فلسطین اشغالی را آنچنان لمس نمود که تاب نیاورد و ابتدا سپاه را تروریست و فرماندهانش را تحریم نمود و پس از آنکه توطئه‌هایش در قلب روحانی سربازان رهبر بجای لغزش، استحکام ایجاد کرد، با ترور شخصیت‌های برجسته‌ای از سپاه کینه خود را به گونه‌ای نمایان کرد که قلب هر انسان پاک سرشتی در جهان به ستوه آمد. تروهایی که در صدر آنها ترور علمدار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. شخصیتی که نمونه‌ی بارز  انسانی کامل در عرصه‌ی از خود گذشتگی و جهاد و افتادگی و ساده‌زیستی بود و الان به برکت خونش برای خودش صاحب مکتبیست ذیل علم روح‌الله کبیر.

(به برکت خون آن شهید بزرگوار توانایی سپاه آنقدر روز افزون میشود که انشاءالله ختم به فتح قدس می‌شود.)

سپاه واقعیتی است که از نور هم روشن‌تر است چراکه مسیر و خطش که حزب الله است روشن بوده و هست و به مرور زمان نورانیتش بیشتر هم می‌شود. چون خاصیت با خدا بودن خدایی‌شدن است. خاصیت با خدا بودن چیزی جز پیروزی نیست.

شیطان کبیر شهید حاج قاسم سلیمانی را که زنده کرد. طولی نکشید که پاسداران اسلام پوشالی بودن کاخی را که سالها بر مردم جهان ظلم میکرد بر آنها نشان داد.

موشک‌های سرکش سپاه باید با دستان مردان پاکی ساخته و شلیک شده‌باشند که اینچنین روشنگر بودند. البته سابقه تخریب وجهه‌ی پوچ و ساختگی منحوس آمریکا قبل از شهادت سردار هم داشتیم.

سابقه‌ای که گویای پیشرفت علمی در زمینه هوافضا و شجاعت بی بدیع سپاه بود؛ سابقه تدفین پهباد متعرض آمریکایی در آب‌های خلیج همیشه فارس.

خلاصه عرض کنیم اینها همه نمونه‌هایی بود جهت اثبات این حقیقت که حقیقت قضیه‌ی تداوم و ترقی سپاه وجود ایمان و اخلاص در پیکره‌ی آن است.

البته به مانند فرمایش امام خامنه‌ای اینها عناوین و تعاریفی بود جهت اعلام رضایت از سپاه و پاسداشت خدماتش و کوری چشم دشمنان این مرز و بوم که همیشه بدنبال تخریب ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و سعی در ایجاد بدبینی نسبت به آنها را دارند. "هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد همان جبهه خودی است (شهید همت)" و نه قانع بودن به آن و توقف در این سطوح چون که یقینا جای رشد و ارتقای بیشتر هست؛ همچنین بالاخره در بدنه عظیمی به این شکل که مستمرا در حال جهاد فرهنگی و علمی و... است و در معرض کینه‌توزی‌ و دشمنی دشمنان و بدخواهان است، عواملی که نقص داشته‌باشند و دچار ضعف و اشکال باشند هم ممکن است باشد که باید با نگاه به حجم خدمات و پاسداشت آنها سعی در اصلاح نقاط ضعف‌ و برطرف کردن خلاهای موجود در هر مجموعه‌ای همچون سپاه را داشت.

در پایان در این روز فرخنده ضمن عرض سلام و درود بر روان پاک همه شهدای بسیجی و پاسدار از دوران انقلاب تا به الان خصوصا شهدای سلامت، از زحمات و خدمات تمام پاسداران و بسیجی‌های گرانقدری که به این نظام خدمت می‌نمایند تقدیر و تشکر نماییم، خصوصا برای آن دسته از بزرگوارانی که مجاهدانه پا در عرصه‌ی سلامت گذاشته‌اند و برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون و پافشاری بر افکار و عقاید انقلابی و حزب‌الهی در محضر خداوند متعال را خواستاریم.

* دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top