تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/02 - 18:55
کد خبر: 353087

کوادکوپتر چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

کوادکوپتر چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

اگر بخواهیم جوابی ساده به این سوال بدهیم، تنها می توانیم بگوییم کوادکوپتر، همان رویای کودکی ما، یعنی "پرواز" است. کوادکوپتر یا همان پهپاد را میتوان به شکل های متفاوت تعریف کرد اما بهترین تعریفی که ما از آن داریم را در یک جمله ساده بیان می کنیم: پهپاد یا هلی شات، یک اسباب بازی یا حتی وسیله ای کاربردی است که قابلیت پریدن و پرواز کردن دارد و افراد می توانند با یک کنترل یا ریموت، نوع پرواز این پرنده فلزی یا پلاستیکی را مشخص کنند و به حرکت های آن مسیر دهند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر در مراسم های عروسی دقت کرده باشید، گاهی اوقات در باغ ها و یا حتی مکان های بسته، یک پرنده عجیب که دارای چند دست و پا است، بالای سر مهمانان حرکت می کند و کارهای متفاوتی را انجام می دهد.

قطعا تا اینجا متوجه شده اید که کوادکوپتر چیست اما اگر دوست دارید بدانید که این پرنده های فلزی دقیقا چه موجوداتی هستند و چه فایده ای برای ما دارند، می توانید در ادامه ی مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

کوادکوپتر ها به چه دردی می خورند و چه قابلیت هایی دارند؟

قابلیت های این پرنده ها، اصلی ترین موردی هستند که بودجه مورد نیاز شما برای خرید هلی شات را مشخص می کنند. به صورت کلی کوادکوپتر ها در انواع مختلفی طراحی و عرضه می شوند که از نمونه های رایج آن ها می توان به پرنده های اسباب بازی و هلی شات های فیلم برداری اشاره کرد.

هر یک از این پرنده ها با توجه با اهدافشان، ویژگی ها و قابلیت های خاصی دارند. به صورت کلی اگر بخواهیم قابلیت های آن ها را بررسی کنیم به چند مورد اصلی میرسیم.

1. تفریح و لذت بردن از پرواز

تنوع کوادکوپترها در قیمت، باعث شده تا بسیاری از افراد، برای شروع یک کوادکوپتر ساده و اسباب بازی تهیه کنند و تنها یک شی چند دست و پا را روی آسمان به حرکت در آورند. اما در حقیقت این تجربه را از زبان بسیاری از صاحبان پهپاد خواهید شنید که همه آن ها بعد از مدتی دوست داشته اند تا پهپاد یا هلی شات های حرفه ای تر را تهیه کنند. به همین دلیل قطعا در صورتی که پرواز با پرنده را شروع کنید، بعد از مدت کوتاهی برای خرید یک کوادکوپتر دوربین دار مبتدی، اقدام می کنید!

2. تصویر برداری و فیلم برداری هوایی از زیباترین مناظر

این مورد، گزینه ی اول را هم در دل خود دارد. با این تفاوت که اینجا صحبتمان تنها در مورد تفریح نیست. بسیاری از این پرنده ها به دوربین و GPS مجهز هستند و با همین دو قابلیت، کارهای بسیاری را می توانند انجام بدهند که اگر کمی فکر کنید، تعدادی از این کارها به ذهنتان خواهد رسید.

به طور مثال عکس برداری یا فیلم برداری از مراسم عروسی با کوادکوپتر دوربین دار یکی از مهم ترین قابلیت های این دستگاه های پرنده است.

3. انجام عملیات های جستجو و نجات

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از هلی شات ها تنها برای فیلم برداری مراسم هایی مانند عروسی استفاده نمی شود بلکه این پرنده های فلزی یا پلاستیکی گاهی اوقات می توانند مانند یک آتش نشان، یک امدادگر و یک ناجی، عمل کنند. قطعا در شرایط متفاوت و عملیات های جستجو و نجات، استفاده از یک کوادکوپتر دوربین دار می تواند سرعت بالایی به روند کار ببخشد.

البته که قابلیت ها به این موارد ختم نمی شود بلکه دیدبانی، مسیریابی، تحویل بسته، نقشه برداری، آموزش و موارد دیگر از نمونه مسائلی است که به خوبی اهمیت وجود یک پرنده دوربین دار را نشان می دهد.

قیمت کوادکوپترهای دوربین دار یا همان هلی شات ها چقدر است؟

نکته مهمی که قبل از بررسی قیمت هلی شات باید به آن بپردازیم این است که بدانید کوادکوپترها، هلی شات نیستند!

در اصل تفاوت هایی بین کوادکوپتر و هلی شات وجود دارد. پهپاد یا همان کوادکوپترها مولتی روتر هایی هستند که 4 موتور دارند و برای پرواز این پرنده ها، در کوچک ترین مناطق هم می توانید اقدام کنید. حرکت دادن پهپاد ها به سمت بالا، پایین، چپ و راست نیز امکان پذیر است. اما هلی شات ها، نوعی از کوادکوپتر هستند که با هدف تصویر برداری و فیلم برداری خلق شده اند.

هلی شات، به معنای تصاویر برداری هوایی با پهپاد است که با توجه به محبوبیت کوادکوپترها، دیگر نام هلی شات به زبان ها افتاده و گاهی افراد فراموش می کنند که هلی شات ها قطعا دوربین دار هستند. پس به هر کوادکوپتری نمی توان گفت هلی شات!

حال درمورد قیمت انواع پهپادها باید بگوییم که همه چیز به نوع طراحی، قابلیت ها، برند و عوامل دیگر بستگی دارد که تعدادی از این عوامل عبارت اند از:

  •     ابعاد
  •     کمپانی سازنده
  •     نوع دوربین
  •     نوع موتور
  •     نوع باتری
  •     مدت زمان شارژ
  •     برد رادیو کنتزل
  •     نوع کنترل یا ریموت

آیا همه افراد می توانند پهپاد داشته باشند؟

بله. هر فرد باتوجه به بودجه مورد نظر و هدف خود میتواند یک پهپاد تهیه کند. اگر شما هم با خواندن این مقاله، مصمم شده اید تا کار کردن با این پرنده های دوست داشتنی را تجربه کنید، می توانید با خرید یک پرنده بسیار ارزان قیمت، کار خود را شروع کنید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که میخواهید وارد دنیای پهپادها شوید، عجله نکنید و قبل از خرید خوب تحقیق کنید. همچنین در زمان خرید توجه داشته باشید که محصول مدنظرتان کیفیت واقعی و همچنین گارانتی داشته باشد.

اگر خرید حضوری را دوست ندارید، پریماتوی به عنوان یکی از معتبرترین عرضه کنندگان انواع پهپاد و هلی شات نیز می تواند مرجع خوبی برایتان باشد. اما به صورت کلی تحقیق را فراموش نکنید. در صورتی که فکر می کنید اطلاعاتتان در مورد انواع هلی شات محدود است می توانید با مطالعه مقالات راهنمای خرید و همچنین مقالات آموزشی سایت پریماتوی، پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنید.

منبع: شبکه

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top