تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/03 - 12:20
کد خبر: 353183

آغاز پروژه مرکز تاب‌آوری در دانشگاه صنعتی شریف

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از آغاز پروژه مرکز تاب‌آوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: پروژه‌ مرکز تاب‌آوری به طور کل تاب‌آوری سیستم سلامت را بررسی می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف در جلسه بررسی سامانه ماسک، در خصوص تقسیم‌بندی مناطق براساس رشد کرونا با استفاده از این نرم‌افزار، رفع نیاز افرادی که در مخاطره هستند و چشم انداز نهایی این نرم افزار توضیح داد و افزود: نرم افزار ماسک وظیفه اطلاع‌رسانی و آمار شیوع کرونا در مناطق مختلف را بر عهده خواهد داشت. بدین ترتیب یک نقشه از موارد و مناطق آلوده از محل زندگی کاربر در اختیار وی قرار می‌گیرد. در زمان شیوع یک ویروس و ایجاد حالت اپیدمی آگاهی در مورد اینکه چه کسانی با افراد آلوده در ارتباط بوده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد دیگر نیز باید آگاهی‌های لازم را دریافت کرده و این جز با وجود یک اپلیکیشن و ابزارهای مرتبط با آن امکانپذیر نخواهد شد. در طراحی این اپلیکیشن از روش ها و متدهای امتحان شده در کشورهایی نظیر چین و کره جنوبی استفاده شده است.

فتوحی گفت: پس از اینکه مسئله کرونا در کشور اعلام شد دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر اینکه تلاش کرد برنامه‌های خود را پیش ببرد ضمن آن در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در کنار کادر درمانی که بحق با از خود گذشتگی خود بیشترین زحمات را متحمل می‌شوند دانشگاه صنعتی شریف بعنوان یک دانشگاه صنعتی و پیشرو در کشور سعی کرد تا بتواند در حد پتانسیل و با استفاده از ظرفیت‌های خود در این مسیر مثمرثمر واقع شود. اگر چه دانشگاه صنعتی شریف، غالباً ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد، در حال حاضر نیز درحجم قراردادهایی که در حوزه ارتباط با صنعت دارد این دانشگاه بیشترین میزان قراردادها را در حوزه سلامت منعقد کرده است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی شریف در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا گفت: دانشگاه صنعتی شریف اقداماتی را بعد از شروع این مسئله آغاز کرده از قبیل؛ پروژه تحویل داده و مدلسازی شیوع کوید 19 ، توسعه سامانه هوشمند تشخیص کوید 19 با استفاده از تصویربرداری قفسه سینه، مدیریت سیستم آموزش برخط برای آموزش و پرورش و پروژه ماسک که توسط دکتر شریفی و تیم همراهشان طراحی شد.

وی افزود: این اپلیکیشن قابلیت‌های فراوانی دارد، مجری این طرح دانشگاه صنعتی شریف و تیم دکتر شریفی است و استفاده کننده این اپلیکیشن وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا محلی است که در حال حاضر مدیریت این مسئله و کنترل بیماری کرونا برعهده‌اشان است همچنین دستگاه‌های دیگر که می‌توانند با ارائه داده‌ با حفظ محرمانگی از این طرح و اجرای آن حمایت کنند. با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در حال حاضر در کشور مسئله‌ساز شده بهتر است کارفرما در این خصوص که چه نوع داده‌هایی با چه استانداردهایی مورد نیاز است و چه انتظاراتی از این نرم افزار داریم اظهار نظر کند.

وی با اعلام آمادگی همکاری دانشگاه شریف اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شریف حاضر است در بحثی که در حفظ محرمانگی داده‌ها مطرح است محوریت تبادل داده‌ها را بعهده گیرد تا چالش‌های موجود در جهت حفظ این محرمانگی حل شود.

فتوحی با تاکید بر کاربرپسند بودن طرح "ماسک" گفت: با گستره وسیعی از مردم روبرو هستیم که قرار است از این نرم‌افزار استفاده نمایند با ایجاد این توانایی و اشتیاق در مردم می‌توانیم بهترین استفاده را از این طرح در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از آغاز پروژه مرکز تاب‌آوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف در حوزه‌های دیگر نیز فعال است و پروژه‌ی دیگری در دست اقدام است بنام مرکز تاب‌آوری که بطور کل تاب‌آوری سیستم سلامت را بررسی می‌کند.

فتوحی اظهار داشت: این اتفاقی که بطور ناگهانی در کل دنیا افتاده است مانند مسابقه‌ای است برای نشان داده این موضوع که چقدر می‌توانیم این مسئله را مدیریت کنیم کمااینکه مسائل ما از مسائل کشورهای دیگر متفاوت ‌است و این مسئله حائز اهمیت است که ما چقدر می‌توانیم مسئله را هندل کرده و حل نماییم بنابراین علاوه بر بحث این نرم افزار، دانشگاه صنعتی شریف اعلام آمادگی می‌کند که در حد پتانسیل موجود در دانشگاه در خدمت کادر درمانی کشور خواهد بود تا بتواند بنحو موثری در حل این مسئله و مقابله با کرونا اثربخش باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top