تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/03 - 15:35
کد خبر: 353208

افزایش شمار کشورهای تحت‌پشتیبانی اپ استور

اپل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده است که به‌تازگی فروشگاه اپ استور به‌همراه iCloud و چند سرویس دیگر به‌صورت رسمی در کشورهای بیشتری در سراسر دنیا آغازبه‌کار کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اپل شرکتی بزرگ است که هم در حوزه‌ی سخت‌افزار و هم در حوزه‌ی نرم‌افزار محصولات و سرویس‌های متنوعی دارد تا انواع نیازهای کاربران را برطرف کند. این شرکت روز گذشته به‌صورت رسمی اعلام کرد که سرویس‌های بزرگ و محبوبش نظیر اپ استور،‌ iCloud، اپل پادکستس و اپل آرکید در ۲۰ کشور جدید در دسترس قرار گرفته‌اند. افزون بر این موضوع، اپل در پی راه‌اندازی سرویس اپل موزیک برای ۵۲ کشور جدید در سراسر دنیا است. به‌روزرسانی امروز نشان می‌دهد که از این پس اپ استور در مجموعا ۱۷۵ کشور و منطقه‌ی دنیا راه‌اندازی شده و کاربران بسیار زیادی امکان دسترسی به آن را دارند.
کشورهایی که اپل سرویس‌هایش را به‌تازگی در آن‌ها راه‌اندازی کرده تنوع بالایی دارند و مربوط به قاره‌های مختلف دنیا هستند. برخی از این کشورها متعلق به آفریقا، برخی دیگر متعلق به آسیا-اقیانوسیه، برخی دیگر اروپا و برخی نیز متعلق به آمریکای لاتین و منطقه‌ی کارائیب هستند. همچنین شماری از کشورها در خاورمیانه و شماری دیگر در اقیانوسیه قرار دارند.
به‌لطف اقدام جدید اپل، هم‌اکنون سرویس اپل موزیک در ۷۲ کشور مختلف سراسر دنیا قابل‌دسترس است. کاربران کشورهای جدیدی که فهرست آن‌ها را می‌توانید در مقاله ببینید، می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ی ویژه‌ی وب‌سایت رسمی اپل به‌مدت ۶ ماه به‌صورت کاملا رایگان از اپل موزیک استفاده کنند که پیشنهادی بسیار عالی به‌شمار می‌آید. اپل به‌طور معمول در دیگر نقاط دنیا، اپل موزیک را برای کاربران جدید به‌مدت ۳ ماه رایگان می‌کند.
اپل با این تصمیم، کاری کرده است افراد بسیار بیشتری در سراسر دنیا امکان دسترسی به سرویس‌های متنوع این شرکت را داشته باشند. در دسترس نبودن اپ استور برای برخی کشورها باعث شده بود افراد ساکن در آن‌ها نتوانند آیفون‌های اپل را تهیه کنند. بااین‌حال گسترش شمار کشورهای تحت پشتیبانی اپ استور، باعث می‌شود از این پس پتانسیل فروش آیفون‌ها در دیگر مناطق دنیا نیز بالا برود.

در ادامه می‌توانید شاهد فهرست رسمی کشورها و مناطقی باشید که سرویس‌های اپ استور، اپل آرکید، اپل موزیک، اپل پادکستس و iCloud به‌تازگی در آن‌‌ها آغازبه‌کار کرده‌اند:

اپل همچنین فهرست کامل کشورهایی را که سرویس اپل موزیک به‌تازگی در آن‌ها آغاز به‌کار کرده، منتشر کرده است که در جدول زیر می‌توانید نظاره‌گرشان باشید:

فهرست بالا شامل کشورهای بسیار زیادی است و این موضوع نشان می‌دهد اپل به راه‌اندازی سرویس‌هایش در مناطق بیشتری از دنیا علاقه‌ی وافری دارد. در بین هیچ یک از کشورهای بالا متأسفانه نام ایران به‌چشم نمی‌خورد که البته اتفاقی دور از انتظار نبود.
افراد ساکن در کشورهای بالا می‌توانند انتظار در دسترس قرار گرفتن برخی محتوای اختصاصی را برای خودشان داشته باشند که به‌طور ویژه براساس منطقه‌ی جغرافیایی آن‌ها تولید شده است. در همین راستا اپل موزیک به‌تازگی میزبان قابلیتی جدید شده است که با اتکا بر آن، پلی‌لیست‌های خاصی را صرفا برای قاره‌ها و مناطق مختلف در دسترس قرار می‌دهد. از بین این پلی‌لیست‌های جدید می‌توانیم به Africa Now و Ghana Bounce اشاره کنیم.

آمار نشان می‌دهد درآمدزایی بخش «خدمات» اپل ماه‌به‌ماه افزایش پیدا می‌کند. این شرکت نیز طی چند وقت اخیر نشان داده که توجهی ویژه به بخش خدمات دارد و در پی گسترش هرچه‌بیشتر آن است. بخش اعظم درآمد اپل از بخش خدمات، از طریق اپ استور به‌دست می‌آید؛ طبق آمار، این شرکت ۳۰ درصد از فروش اپلیکیشن‌های اپ استور را از آن خود می‌کند.
در همین راستا اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند با راه‌اندازی خدمات مختلف‌شان در کشورهای بیشتری در سراسر دنیا، درآمد خودشان را نیز بالاتر ببرند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جدیدترین گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که بخش خدمات توانسته‌ است بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ، برای اپل درآمدزایی کند. تا سال گذشته سرویس‌های اپل محدود به اپل موزیک و آیتونز استور بودند؛ اما 
درآمد بخش خدمات به‌دنبال راه‌اندازی سرویس‌های اپل TV پلاس، اپل نیوز پلاس و اپل آرکید در سال گذشته، به‌شکل درخورتوجهی افزایش پیدا کرد.
کارشناسان متعددی مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد شمار سرویس‌های خود را طی سال‌های آتی بیشتر کند و بر تنوع آن‌ها بیفزاید. درضمن گفته می‌شود اپل در پی راه‌اندازی نوعی سرویس اشتراکی ویژه است تا کاربران با تهیه‌ی آن بتوانند به‌صورت یک‌جا به تمامی سرویس‌ها شامل اپل موزیک، اپل نیوز پلاس، اپل TV پلاس و اپل آرکید دسترسی پیدا کنند. هزینه‌ی این سرویس اشتراکی کمتر از هزینه‌ی تهیه‌ی تمامی سرویس‌های دیگر به‌صورت جداگانه خواهد بود.

منبع: theverge

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top