تاریخ انتشار: جمعه 1399/02/05 - 21:58
کد خبر: 353402

اختلاف بین تروریست‌های مورد حمایت ترکیه بر سر رفتن به لیبی

مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ترکیه کمک‌های خود به برخی از گروهک‌های فعال در سوریه را بعد از آنکه با اعزام به لیبی مخالفت کرده‌اند، قطع کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که نهادی وابسته به مخالفان دولت سوریه و مستقر در شهر لندن است، از اختلاف در شبه‌نظامیان تروریست مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه بر سر اعزام به لیبی خبر داد.

این مرکز امروز جمعه به نقل از منابعی که آن‌ها را «موثق» خوانده، گزارش داد که گروهک تروریستی «ارتش آزاد سوریه» دستور داده است کمک‌های مالی به گروهک تروریستی «فیلق الرحمن» و نیروهای تحت امر این گروهک در غوطه شرقی و استان حمص قطع شود. دو منطقه یادشده هم‌اکنون تحت سیطره ارتش سوریه است.

این تصمیم ارتش آزاد سوریه بعد از آن گرفته شد که ارتش آزاد که مستقیماً از ترکیه حمایت می‌شود از فیلق الرحمن خواست لیستی از اسامی نظامیان تحت امر خود را برای جنگ در کنار دولت «وفاق ملی لیبی» بفرستد که با مخالفت این گروهک روبه‌رو شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که دستور اعزام نیروهای فیلق الرحمن از ترکیه صادر شده است ولی سرکرده‌های این گروهک نافرمانی کرده‌اند و بنابراین دو ماه است که ارتش آزاد حقوق عناصر فیلق الرحمن را پرداخت نمی‌کند و سلاح و خوراکی لازم را دیگر برای آن‌ها نمی‌فرستد.

این مرکز وابسته به مخالفان دولت سوریه نوشت که پیشتر عناصری از فیلق الرحمن که در ترکیه جذب و آموزش دیده شده‌اند، به صورت انفرادی به لیبی اعزام شده‌اند.

ترکیه سال گذشته بعد از امضای تفاهم‌نامه‌های ترسیم مرزها و همکاری نظامی با لیبی و موافقت قانون‌گذاران ترکیه‌ای با اعزام نیروی نظامی به لیبی برای کمک به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السرّاج در برابر نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، رسماً از این دولت حمایت سیاسی و نظامی کرد و طی این مدت چند نوبت از تروریست‌ها و گروه‌های مسلح را برای کمک به سراج به لیبی فرستاده است.

ترکیه طی سال‌های گذشته از گروه‌های ترویستی و مسلح در شمال سوریه که علیه دولت قانونی این کشور در حال جنگ هستند، حمایت کرده و در برهه‌ای مجبور شده است برای در امان ماندن از سرزنش و فشارهای بین‌الملل گروهک‌هایی مانند جبهه النصره (شاخه سوری گروهک القاعده) را در چند مرحله و نوبت در گروه‌های تروریستی دیگر مانند ارتش آزاد ادغام کند و نام «مخالف میانه‌رو» بر تروریست‌ها بگذارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top