تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/06 - 17:53
کد خبر: 353502

زمان برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی تیتر ۱۲

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مفدا، سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت فعالیت‌های مطبوعاتی درمحیط‌های دانشگاهی، عنوان کرد: نشریات دانشجویی از ارکان اثربخش فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند که فرصتی مغتنم برای انتقال افکار، احساس، تجربیات و انواع مهارت‌ها در اختیار دانشجویان می‌گذارند. انتشار این نشریات تمرینی بسیار ارزنده برای دانشجویان عزیز ما به حساب می‌آید که آینده‌سازان این مرز و بوم به شمار می‌آیند. آن‌ها باید پیرامون مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و... بیندیشند، مطالعه و تحلیل کنند و داشته‌ها و دانسته‌های خود در قالب نشریات را ثبت کرده و انتشار دهند.

وی اضافه کرد: در این راستا هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه‌های آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. سال گذشته جشنواره تیتر ۱۱ به میزبانی وزارت علوم برگزار شد و امسال خوشبختانه وزارت بهداشت میزبان جشنواره تیتر ۱۲ در بهمن‌ماه خواهد بود که با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره بخش‌های پنجگانه جشنواره تیتر ۱۲ توضیح داد: جشنواره تیتر امسال از تنوع بالایی برخوردار است و بخش «سرزمین مادری» برای اولین‌بار و با هدف تبادل افکار و با فراهم سازی بستر فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در حوزه رسانه به این جشنواره اضافه شده است. «بخش ویژه»، «آثار برگزیده»، «نشریات برگزیده» و «فضای مجازی» دیگر بخش‌های این جشنواره دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: "اقتصاد دانش بنیان، جهش تولید و توسعه" و "کرونا، جامعه، حکومت" دو موضوع انتخاب شده در «بخش ویژه» جشنواره تیتر ۱۲ هستند تا دانشگاه‌ها، مراکز علمی و نهاد‌های آموزشی و فرهنگی کشور بتوانند در قالب نشریات، رسانه‌های دیداری و شنیداری و... حول این دو مسئله اصلی و فعلی کشور نقش‌آفرینی کنند.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نظم در انتشار نشریات دانشجویی، به عنوان معیار مهمی در بخش ویژه جشنواره تیتر ۱۲ لحاظ شده است.

وی همچنین یادآور شد: امسال در حاشیه جشنواره تیتر ۱۲ «نمایشگاه نشریات دانشجویی» برگزار می‌شود که قطعا موجب پویایی و نشاط بیشتر فضای جشنواره خواهد شد.

لاری توسعه بخش مجازی را از ویژگی‌های این دوره از جشنواره دانست و گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی، فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، اقبال همگانی و تاثیر وافر آن در انتقال اطلاعات و افکار، ضرورت پرداختن به این حوزه از سوی اهالی رسانه و نشریات دانشجویی بیش از پیش احساس می‌شود. به همین منظور بخش مجازی در زمینه "صفحات اینستاگرامی"، "موشن گرافی"، "فیلم خبری و فتوکلیپ" و" اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی" به جشنواره اضافه شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top