تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/08 - 17:49
کد خبر: 353788

مزایا و معایب «دورکاری» کارمندان

مدیر مرکز HSE جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در دوران کرونا، دورکاری فرصت‌های جدیدی را برای کارکنان فراهم کرده است؛ اما کارکنان باید قادر باشند با سایر مسؤولیت‌های خود مانند مراقبت از کودکان و افراد مسن تعادل برقرار کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داود پیرانی مدیر مرکز HSE جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به چالش‌های مرتبط با محافظت از ایمنی و سلامت نیروی کار در محیط کار، اظهار کرد: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای‌ در سال 2020 با چالش شیوع جهانی و پاندمی ویروس کووید 19 همراه شده؛ لذا سازمان جهانی بهداشت در این رابطه نسبت به تبیین و تشریح جایگاه و نقش توقف پاندمی ویروس کرونا( کووید -19) با رعایت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در محیط کار اقدام کرده است.

وی ادامه داد: فراتر از بحران کرونا در این روزها، نگرانی در مورد از سرگیری شیوع بیماری در شکل دیگری است که پیشرفت در انتقال ویروس سرکوب شده را تقویت می‌کند.

مدیر مرکز HSE جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دولت‌ها، کارفرمایان، کارگران، سازمان‌ها و تشکل‌های کارفرمایی و کارگری در تلاش برای مبارزه با این بیماری جهانی هستند، افزود: برنامه سازمان بهداشت جهانی در این رابطه همچنین بروی دوره‌های آموزشی میان مدت تا بلند مدت شامل دوره‌های جبرانی،بازآموزی و آمادگی در آینده به ویژه یکپارچه کردن اقدامات در سیستم‌ها و سیاست گذاری‌های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سطح ملی و سازمانی متمرکز خواهد بود.

پیرانی در خصوص تغییر رویه‌های معمول فعالیت در محیط کار، بیان کرد: در دوران پاندمی ویروس کرونا، دورکاری فرصت‌های جدیدی را برای کارکنان فراهم کرده است؛ با این حال کارکنان باید قادر باشند ضمن مذاکره با کارفرمایان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا با سایر مسئولیت‌ها مانند مراقبت از کودکان، بیماران یا افراد مسن و البته خودشان تعادل برقرار کنند.

وی با اشاره به خدمات این واحد جهاد دانشگاهی در خصوص ایمن سازی محیط و حفظ سلامت پرسنل و شاغلان محیط کار، تصریح کرد: ارزیابی و غربالگری کارگران و شاغلان در محیط کار، خدمات ضدعفونی و گند زدایی محیط، پایش و مراقبت موارد مشکوک بیماری، ارایه آموزش و راهنماهای عمومی جهت خود مراقبتی و مشاوره‌های تخصصی  سلامت روان برای پرسنل محیط کار برخی از خدماتی است که در این واحد جهاد دانشگاهی ارایه می‌شود.

متقاضیان می‌توانند جهت مشاوره و هماهنگی در خصوص خدمات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به  وب سایت WWW.JHSE.IR مراجعه یا با شماره «09153339046» تماس حاصل کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top