تاریخ انتشار: 01 آذر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3538

ضرغامی تذکر می گیرد

مخالفت برنامه‌های ورزشی رسانه ملی با اجرای طرح منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال و مانور ویژه عوامل برنامه‌های ورزشی سیما به ویژه برنامه‌های تلویزیونی«نود» و «ورزش از نگاه دو» مبنی بر مظلومیت محرومان منشور اخلاقی که از حضور در لیگ برتر منع شدند، به سوژه‌ جذابی برای رسانه‌های بیگانه تبدیل شد تا عوامل این شبکه‌های تلویزیونی با تکرار ادعاهای مجریان مدعی شوند در ایران ورود به مسائل شخصی افراد یک امرعادی و طبیعی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رجا نیوز ،فردوسی‌پور و کوثری در برنامه‌های زنده تلویزیونی این مساله را به وضوح اعلام کردند و مدعی شدند افرادی تندرو در فدراسیون فوتبال به مسائل خصوصی بازیکنان و مربیان فوتبال ایران ورود پیدا می‌کنند!

کوثری و فردوسی پور در دو هفته گذشته به شکل غیر متعارفی به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده تلاش کردند تا اجرای طرح منشور اخلاقی را در فوتبال ایران زیر سوال ببرند و با دعوت از منتقدان این طرح در برنامه‌های زنده تلویزیونی فضایی را به وجود آوردند تا زمینه توقف این طرح را فراهم آورند.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «ورزش از نگاه دو» در دو هفته گذشته با دعوت از افرادی نظیر ناصر حجازی، نادر دست نشان، فیروز کریمی و اکبر میثاقیان با پیش کشیدن بحث طرح منشور اخلاقی و موضع‌گیری علنی در خصوص این طرح علناً مخالفت خود را با اجرای چنین منشوری در فوتبال ایران اعلام کرد و مدعی شد فدراسیون فوتبال باید هرچه سریع‌تر زمینه برچیده شدن ان طرح را فراهم آورد. از سوی دیگر، فردوسی‌پور تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی «نود» با دعوت از امیر حاج‌رضایی و عبدالرحمن‌شاه حسینی که جزو مخالفان صد در صد منشور اخلاقی هستند، تلاش کرد به برچیده‌شدن این طرح کمک کند.

رفتار غیرمتعارف مجریان ورزشی سیما در حمایت از هنجارشکنان باعث شد رسانه‌های بیگانه در حرکتی تخریبی قسمت‌های از برنامه‌های «نود» و «ورزش از نگاه دو» را به صورت گزینشی پخش کنند و با تحلیل‌هایی هدف‌دار، این گونه به مخاطبان خود القا کنند که اجرای طرح منشور اخلاقی ورود به حیطه خصوصی افراد است و چنانچه این مساله به اطلاع مسوولان فدراسیون جهانی فوتبال برسد، فدراسیون فوتبال ایران در خطر محرومیت و تعلیق قرار خواهد گرفت.

در یکی از این گزارش‌ها که از شبکه «LIVE CHANE» پخش شد، مجری جوان این برنامه اعلام کرد اگر یکی از محرومان منشور اخلاقی تلاش کند به فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کند، مطمئنا زمینه محرومیت فدراسیون فوتبال ایران فراهم می‌شود! وی حتی به محرومان منشور اخلاقی پیشنهاد داد ما به شکل ویژه از شما حمایت می‌کنیم و اگر لازم باشد برای شما به فیفا نامه‌نگاری خواهیم کرد!


البته جوسازی رسانه‌های بیگانه به پخش این گزارش ختم نشد چرا که دیگر شبکه‌های تلویزیونی مستقر در آمریکا و انگلیس با تلاشی زنجیره‌ای نشان دادند همگام و همسو با مخالفان داخلی به دنبال به وجود آوردن فضایی برای از بین بردن منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال هستند. در این زمینه می‌توان به مصاحبه تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی «ورزش از نگاه دو» با سایت خارجی گل اشاره کرد که در آن، کوثری صراحتاً اعلام کرد هیچ تخلفی انجام نداده و دعوتش از سه مربی محروم از سوی منشور اخلاقی کاری خلاف نبوده است.

وی در طول این مصاحبه با دفاع از سیاست‌های برنامه ‌خود این‌گونه بیان کرد که با اجرای منشور اخلاقی به این شکل مخالف است و نباید چنین طرحی در فوتبال ایران اجرا شود!

بروز چنین اتفاقاتی در رسانه‌های بیگانه با واکنش‌های متفاوتی از سوی محافل خبری رو به رو شد، اما در این بین دفاع مدیر شبکه دوم سیما از برنامه تلویزیونی «ورزش از نگاه دو» تعجب بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه رسانه را برانگیخت.

مهدی‌فرجی که پیش از این از سوی منتقدان مورد اعتراض شدیدی به دلیل ساخت سریال ««شمس‌العماره» قرار گرفته بود با تکرار سیاست‌های خود،این بار هم از برنامه تلویزیونی «ورزش از نگاه دو»حمایت و اعلام کرد:»این برنامه جزو یکی از برنامه‌های فرهنگی است(!) و کسانی‌که تبلیغاتی بودن این برنامه را عنوان می کنند بهتر است نشانه‌های آن را نیز بیان کنند.

مدیر شبکه دوم سیما بدون توجه به کدهایی که منتقدان کوثری به عنوان تخلفات فاحش وی ارائه کرده بودند، اعلام کرد این برنامه به مسائلی می‌پردازد که فرهنگ حاکم بر فوتبال و ورزش ایران بهبود یابد.

با این حال، موج اعتراض‌ مقامات مسئول به برنامه‌های ورزشی سیما به ویژه «نود» و «ورزش از نگاه دو» به شکل قابل توجهی افزایش یافته، به گونه‌ای که یک مقام مسئول اعلام کرد: «به احتمال بسیار زیاد ظرف هفته آینده با هماهنگی مسئولان ذی ربط به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان شورای نظارت صدا و سیما نامه‌ای محرمانه برای عزت‌الله ضرغامی ارسال خواهد شد تا وی با خاطیان برخورد کند در غیر این صورت وی باید پاسخگوی عواقب این حرکت باشد.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top