تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/09 - 19:27
کد خبر: 353948

ایستگاه فضایی بین‌المللی به ویروس کرونا مبتلا می‌شود؟

پس از آنکه آزمایش ویروس کرونای مقامات رسمی نهاد فضایی روسیه پس از حضور در سکوی پرتاب اعزام سرنشینان سایوز به ایستگاه فضایی، مثبت اعلام شد، نگرانی‌هایی مبنی بر امکان شیوع ویروس کرونا در ایستگاه فضایی بین‌المللی پدید آمد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از Space، نهاد فضایی روسیه اعلام کرده است با اینکه آزمایش ویروس کرونای یکی از مقامات رسمی این سازمان مثبت اعلام شده، اما هیچ احتمالی وجود ندارد که ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز آلوده گردد.

در روز ۱۵ آوریل خبرگزاری روسی TASS تأئید کرد که نتیجهٔ آزمایش کرونای آقای اوگنی میکرین (معاون مدیرعامل و طراح ارشد نهاد فضایی روسیه) مثبت اعلام شده است.

بنابر گفته‌های یک منبع آگاه، آقای میکرین دو بار برای ویروس کرونا آزمایش داد و نتیجهٔ هر دو آزمایش مثبت بوده‌اند. وی در فهرست ۳۰ نفری دیده می‌شود که رسماً در آژانس فضایی روسیه، آلوده به این ویروس اعلام شده‌اند. این منبع آگاه می‌افزاید: «آقای میکرین تاکنون هیچ علائم بالینی در خصوص این بیماری از خود نشان نداده است».

گفته می‌شود آقای میکرین در تازه‌ترین پرتاب سرنشینان به ایستگاه فضایی که در قزاقستان اتفاق افتاد، حضور داشت. نیویورک‌پست نیز گزارش داده است که وی قبل از پرتاب، در موقعیتی نسبتاً نزدیک به دمیتری روگوزین (رئیس نهاد فضایی روسیه)، کریس کاسیدی (فضانورد ناسا) و دو فضانورد دیگر به نام‌های آناتولی ایوانشین و ایوان واگنر دیده شد.

با این حال و علی‌رغم نگرانی‌های مربوط به اینکه چه کسانی ممکن است با میکرین تعامل داشته‌اند، اما اخبار مربوط به تشخیص مثبت وی علنی شده و مقامات نهاد فضایی روسیه گفته‌اند که امکان ندارد ویروس کرونا به ایستگاه فضایی یا در میان سایر کارکنان این نهاد گسترش یابد.

آیا ایستگاه فضایی بین‌المللی به ویروس کرونا مبتلا می‌شود؟

دفتر مطبوعاتی نهاد فضایی روسیه در بیانیه‌ای گفته است: «آلودگی ایستگاه فضایی بین‌المللی امری غیرممکن است؛ زیرا شمار کارکنان درگیر در عملیات مربوطه، به حداقل رسیده و سایر افراد نیز از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین و اقدامات احتیاطی پیروی می‌کنند تا از هرگونه شیوع احتمالی جلوگیری به‌عمل بیاید».

در این بیانیه همچنین آمده است: «همین اقدامات دربارهٔ همهٔ کارکنان نهاد فضایی روسیه (رسکوموس) و مسئولان عملیات نیز اجرا می‌شوند؛ شمار کارکنان حاضر در محل کارشان به حداقل رسیده است و بیشتر آنها دورکاری می‌کنند و دیگران نیز موظفند اقدامات سختگیرانه‌ای را اجرا نمایند».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top