تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/02/11 - 12:29
کد خبر: 354170

دلیل نرخ پایین مرگ و میر کرونا در هند چیست؟

هند اکنون در روزهای پایانی دومین مرحله از قرنطینه سراسری کووید۱۹ قرار دارد که به دستور نارندرا مودی نخست وزیر با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع و سبب شده نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری کمتر از حد انتظار باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از میزان، بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط دولت هند، تا امروز سه شنبه ۲۹ هزار و ۴۳۵ نفر در هند به کرونا مبتلا شده، درحالی که ۹۳۴ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

اخیرا مقامات هندی اعلام کردند که ۸۰ درصد از بیماران کرونایی در این کشور دارای هیچگونه علائمی نیستند.

کارشناسان پزشکی هند ساختار سنی این کشور و قرنطینه مناسب آن را دلیل پایین بودن میزان مرگ و میر (۳.۱ درصد) در مقایسه با کشورهای غربی ذکر کرده‌اند.

دکتر ویکرانت شاه یک متخصص بیماری‌های عفونی در هند گفت: میزان مرگ و میر در همه جا متفاوت است. در هند به دلیل عوامل مختلفی مانند ساختار سنی جوان، مرگ و میر ناشی کرونا کمتر است. افراد زیر ۱۵ سال حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از جمعیت هند را تشکیل می‌دهند و کودکان معمولا کمتر از افراد بزرگتر به این ویروس آلوده می‌شوند.

وی توضیح داد: میزان مرگ و میر این ویروس هنگامی افزایش می‌یابد که فرد آلوده همچنین دارای مشکلاتی از جمله فشار خون بالا و دیابت باشد که در افراد مسن شایع‌تر است.

اکنون بلژیک دارای بالاترین سرانه مرگ و میر (۵۷ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر) در جهان است، از این میزان، حدود ۹۵ درصد از مرگ‌های ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور در میان افراد مسن گزارش شده است.

براساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا در هفته گذشته ۷.۵ درصد بر کل موارد ابتلا به این ویروس بوده است. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که بدترین وضعیت مرگ و میر کرونا در کشورهایی مانند بلژیک (۱۵.۳ درصد) ، فرانسه (۱۴ درصد) ، انگلیس (۱۳.۶ درصد) ، ایتالیا (۱۳.۵ درصد) و اسپانیا (۱۰ درصد) است.

بیش از ۲۰ درصد از کل جمعیت انگلیس بالای ۶۵ سال سن دارند، در حالی که در آمریکا این آمار ۱۷ درصد و در هند تنها ۶ درصد است. تجزیه و تحلیل سن نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از کل مرگ‌های ناشی از کرونا در آمریکا در میان سنین ۶۵ سال و بالاتر بوده است.

اوایل ماه جاری، وزارت بهداشت هند ضمن ارائه یک تحلیل سنی از مبتلایان به ویروس کرونا، اظهار داشت که ۱۴.۴ درصد مرگ و میرها در گروه سنی ۱ تا ۴۵ سال گزارش شده است، در حالی که بیش از ۷۵ درصد فوتی‌های کرونا در گروه سنی ۶۰ سال وبالاتر قرار دارند.

ویوک جین یک پزشک هندی معتقد است: قرنطینه سراسری دلیل اصلی پایین بودن نرخ مرگ و میر در این کشور است.

وی گفت: دولت هند باید بار دیگر قرنطینه را تمدید کند. در صورت ادامه قرنطینه، هند نتیجه بهتری از نظر نرخ مرگ و میر خواهد داشت.

وی افزود: اگر بیماران هیچ علائمی از خود نشان ندهند، آن‌ها برای آزمایش اقدام نخواهند کرد. در همین حال، این افراد می‌توانند ویروس کرونا را به اعضای خانواده خود و سایر افرادی که با آن‌ها در تماس هستند، منتقل کنند. ما نمی‌توانیم چنین افرادی را از جامعه جدا کنیم، زیرا کاملاً از ابتلای آن‌ها بی‌خبر هستیم.

کارشناسان معتقدند شناسایی بیمارانی که دارای علایم مشخص شده نیستند، بدون تغییر در استراتژی آزمایش گیری هند، دشوار خواهد بود.

دکتر جین توضیح داد: حتی اگر شک کوچکی در ابتلای یک فرد به کرونا وجود دارد، او باید آزمایش بدهد.

دکتر ویکرانت شاه در این خصوص افزود: بسیاری از ایالت‌ها در هند اکنون در حال آزمایش گیری اتفاقی از افراد هستند تا کسانی که دارای علایم نیستند این ویروس را به دیگران منتقل نکنند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز دوشنبه در گفت و گو با سروزیران ایالت‌های این کشور اعلام کرد که خطر کرونا هنوز تمام نشده و این کشور همچنان باید برای مقابله با این ویروس هوشیار باشد.کرونا اگرچه همچنان در سطح جهان قربانی می‌گیرد، اما در مورد شیوع این بیماری در مناطق روستایی و شهری پر ازدحام هند، اطلاعات کمی در دست است و مهمتر از همه، این سوال مطرح است که چنین بیماری چگونه در هند مدیریت می‌شود؟

طبق آمارهای اعلام شده ، دو سوم از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هندوستان در روستاها زندگی می‌کنند و بیش از ۶۵۰ هزار روستا در این کشور وجود دارد.

هند دستور توقف زودهنگام پروازهای بین المللی و داخلی را صادر کرد. راه‌آهن هند که سالانه معادل کل جمعیت جهان را جا به جا می‌کند، حرکت قطارهای خود را به طور کامل متوقف کرده است.

قرنطینه سراسری در این کشور در روز ۲۵ مارس، وضع شد و طبق آن مردم از ترک خانه‌های خود منع شدند. اکنون صرفا فعالان شرکت های خدمات ضروری مجوز تردد در این کشور را دارند.

بر اساس قانون اساسی هند، هر ایالت این کشور مسؤول تامین سلامت مردم در مناطق مختلف است اما در شرایط بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا، تمام ایالت‌ها باید به دستور العمل‌های وزارت مرکزی بهداشت هند عمل کنند. در حقیقت سیاست مداران هندی متعلق به احزاب مختلف با درک وضعیت، اختلاف‌های خود را کنار گذاشته و با یکدیگر برای مهر کرونا همکاری می‌کنند.

مدیریت مناطق بر اساس سیستم پایه گذاری شده در دوران سلطه امپراطوری بریتانیا بر هند انجام می‌شود. این سیستم اکنون دیجیتالی شده و به شکل مدرن فعالیت می‌کند. هر منطقه در یک ایالت به ریاست یک دادرس ناحیه یا فرماندار که نماینده دولت مدنی است، اداره می‌شود و این فرد در هنگام وقوع بحران دارای صلاحیت کنترل تمام امور را پیدا می‌کند.

اجرای دستورات یک فرماندار توسط نیروهای پلیس انجام می‌شود و این نیروها قادر هستند در منطقه، خانه و غیره نفوذ کرده و حرکت تمام وسایل نقلیه را متوقف کنند. به دلیل وجود یک خط واحد مدیریتی در مناطق، که به طور اساسی، در هنگام بروز بلایا به عوامل سیاسی وابسته نیست، این سیستم که به طور معمول به عنوان یک سیستم کند و کم اثر تلقی می‌شود، در شرایط بحرانی با کارایی باورنکردنی وارد عمل می‌شود.

هند با استفاده از این سیستم، مناطق مختلف را که با بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، توفان بیماری‌های واگیر و غیره مواجه شده‌اند، مدیریت می‌کند.

هند از ظرفیت عظیم انسانی و همچنین توانایی تکنیکی خود برای مقابله با کرونا استفاده کرده است.

دهلی نو یک بسته اقتصادی کامل شامل نقل و انتقالات نقدی، ارائه مواد غذایی، حقوق بازنشستگی و ارائه مجانی گاز پخت و پز برای همه افراد فقیر در نظر گرفته است. بسته بیمه‌ای تحت حمایت دولت برای کلیه کارمندان بخش درمانی اعلام شده است. آشپز خانه‌های مختلف در شهرهای بزرگ این کشور برای تامین غذای هرکس که گرسنه است فعال هستند.

دولت هند همچنین از مهاجرت هزاران کارگر روزمزد به روستاهای خود جلوگیری کرده است. هند در حال آزمایش از این افراد است و در صورتی که جواب آزمایش کرونای آن‌ها منفی باشد، به آن‌ها اجازه بازگشت به خانه خود را می‌دهد.

آمار ابتلا به کرونا به رغم این اقدامات، همچنان در هند رو به افزایش است و تصمیمات روزهای آتی دولت این کشور برای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top