تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/02/14 - 08:22
کد خبر: 354427

چمران: جمنا و شورای ائتلاف ادغام می‌شوند

بالاخره نظر و انتقاد ارائه می‌شود و آنها را نباید به منزله کوبیدن و یا موضع گیری های سیاسی دانست. خود دوستان آقای رئیس جمهور هم همین انتقادها را حتی گاهی با زبان‌های خیلی تند ممکن است بیان کنند، به عقیده بنده ایرادی ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مهدی چمران عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: شورای ائتلاف در نظارت می‌تواند بازوی خوبی برای نمایندگان باشد؛ نظارت ها را در مناطق، شهرها و حتی روستاها انجام دهد و در اختیار مجلس قرار دهد. او در این گفتگو گفته است:  ما در این زمینه هنوز تصمیم نگرفته ایم اما قاعدتاً پیش بینی می‌کنم که در هر ادغام شوند چرا که جمنا همان گردآوری احزاب بود که همه آنها را شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هماهنگ کرد. شورای ائتلاف می‌تواند همین روش را ادامه دهد یا اینکه اصولاً با شورای ائتلاف از لحاظ تشکیلاتی ادغام شود چون از نظر روش و کار یکی هستند. این موضوع هنوز بررسی نشده و قرار بود بلافاصله بعد از انتخابات مطرح شود که شرایط کنونی چنین اجازه‌ای به ما نداد.

ما در سال ۹۸ (سال انتخابات) شاهد شکل گیری شورای ائتلاف و همگرایی نیروهای انقلاب برای حضور و شرکت در انتخابات مجلس یازدهم بودیم، بفرمائید چشم انداز نیروهای انقلاب در سال ۹۹ و بایدهایی که برای انتخابات آینده الزامی است، چیست؟
به اعتقاد بنده، همین وحدت نیروهای انقلاب الزاماً باید ادامه پیدا کند و تصمیم هم همین است و ان شاءالله با همین روال و حتی قوی‌تر و شایسته‌تر و با استفاده از تجربیاتی که در انتخابات ۹۸ آموخته ایم و البته مقداری همبستگی‌ها دیر صورت پذیرفت بتواند این تجربیات پیش روی ما قرار گیرد تا زودتر شاهد این همبستگی‌ها باشیم.

اگر موافق هستید، وارد نحوه همکاری دولت دوازدهم با مجلس یازدهم شویم، رئیس جمهور در ایام نوروز از انتقادهای برخی منتخبان مجلس پیرامون مدیریت دولت در مبارزه با کرونا موضع گیری کرد و گفته بود نباید جنگ سیاسی کرد، با این منوال، نحوه تعامل و همکاری قوه مجریه با قوه مقننه در دوره جدید را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
جنگ سیاسی نباید کرد اما باید اذعان داشت شرایط حاد است و همه باید متحد شویم و کار کنیم. کسانی هم که انتقاد می‌کنند خودشان به شدت تلاش می‌کنند نه اینکه نشسته باشند گوشه‌ای و فقط انتقاد کنند. حال اگر انتقادِ منطقی مطرح شد باید آن را پذیرفت و به حساب رقابت نگذاشت بلکه به حساب اصلاح گذاشت.

بالاخره نظر و انتقاد ارائه می‌شود و آنها را نباید به منزله کوبیدن و یا موضع گیری های سیاسی دانست. خود دوستان آقای رئیس جمهور هم همین انتقادها را حتی گاهی با زبان‌های خیلی تند ممکن است بیان کنند، به عقیده بنده ایرادی ندارد.

نکته دیگر هم آنکه همکاری و اتحاد از هر دو جهت باید اعمال شود، همکاری یک طرفه بی معنی است. جهادگران و نیروهای نظامی که در مسائل سیاسی دخالتی ندارند اما شاهدیم بیشترین تلاش‌ها را در زمینه مبارزه با کرونا انجام می‌دهند و فراتر از تفکر سیاسی مشغول خدمت رسانی به مردم همچون زمان دفاع مقدس هستند. براین اساس آنچه باید مورد اهمیت و توجه قرار گیرد این است که اجرای قانون باید عملیاتی شود، حال دولت چه موافق و چه مخالف باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top