تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/02/14 - 10:48
کد خبر: 354461

جولان کرونا در زندان‌های پرجمعیت آمریکا

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت، موجی از ابتلا به ویروس کرونا در میان زندانیان و کارکنان زندانهای آمریکا به دلیل کمبود کادر پزشکی و تجهیزات حفاظتی و همچنین ازدحام جمعیت در حال رخ دادن است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، زندانی در شهر «مریون» در ایالت اوهایو به آلوده‌ترین مرکز کرونا در سراسر آمریکا تبدیل شده است. آزمایش کووید-۱۹ بیش از ۸۰ درصد زندانیان و کارکنان این زندان مثبت شده است.

آمار مرگ بر اثر کرونا در زندان‌ها و ندامتگاه‌های آمریکا در حال افزایش است. این در حالی است که به دلیل ازدحام جمعیت در سلول‌ها و با توجه به کمبود کادر پزشکی و لوازم حفاظت شخصی کاری از دست مسئولان زندان برای نجات جان زندانیان ساخته نیست.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد خطر کرونا برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زندانی در آمریکا، هفته گذشته و به دنبال مرگ یک زن ۳۰ ساله زندانی بومی آمریکا از داکوتای جنوبی بیشتر از قبل آشکار شد.

این زن زمانی که در ماه مارس به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر زندانی شد، حامله بود. خیلی نگذشت که به بیماری کرونا مبتلا شد و برای تنفس به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کرد. بعد از زایمان هم زیر دستگاه ماند تا این که چند هفته بعد جان باخت.

تاکنون اعتراضاتی به کمبود تجهیزات حفاظتی در زندانها و واکنش کند مقامات، در ایالتهای واشنگتن و کانزاس انجام شده است. آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در میان مسئولان زندانهای این کشور نیز بالاست که همین مسئله آنها را با مشکل در مدیریت بحران مواجه کرده است.

دانشگاه «جانز هاپکینز» اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یک هزار و ۴۲۶ نفر دیگر، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر افزایش یافت.

طبق این آمار و ارقام منتشر شده، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۲۹ هزار و ۷۸ مورد جدید به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شدند تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یاید.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۷۷۴ نفر و مجموع قربانیان آن را ۶۷ هزار و ۴۴۴ نفر اعلام کرد و ایالت نیویورک با مجموع ۳۱۹ هزار و ۲۱۳ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۳۶۸ مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top