تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/15 - 16:30
کد خبر: 354675

افزایش ۱۰ درصدی مسافران مترو یا اجرای مرحله اول طرح ترافیک

مشاور معاون شهردار تهران گفت: با اجرای مرحله اول طرح ترافیک حداکثر 10 درصد استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش‌ می‌یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شهریار افندی زاده مشاور معاون شهردار تهران درباره طرح ترافیک اظهارداشت: طرح ترافیک در هفته‌ سوم فروردین به دلیل جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا لغو شد و بنا بر سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا که همان کاهش سفر با حمل و نقل عمومی بود، همچنان طرح ترافیک اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از 30 فروردین به واسطه حضور دو سوم کارکنان دولت و بازگشایی بخشی از اصناف و مشاغل، استفاده از حمل و نقل عمومی و در عین حال، تردد خودروهای شخصی افزایش یافت، افزود: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد این دو طرح تاکید داریم.

افندی زاده در توضیح دلایل تاکید بر اجرای مجدد طرح ترافیک گفت: افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه، افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای، افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر از جمله نتایج لغو طرح ترافیک است.

مشاور معاون شهردار تهران با بیان اینکه تنها 40 درصد سفرها در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا ، سفرهای ضروری کاری و آموزشی است که از این رقم سفرهای آموزشی هم فعلا انجام نمی‌شود، اظهار داشت:  با توجه به افزایش سفرهای غیر ضروروی و تردد بیش از حد وسایل نقلیه در محدوده‌های مذکور، جلسه مشترکی میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور فاتب و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، جهت بررسی وضعیت ترافیکی برگزار و طرح پیشنهادی در این خصوص ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد مذکور در کمیته امنیتی و اجتماعی وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا در استان تهران مطرح شده است، گفت: مقرر شد این طرح در «ستاد ملی مقابله با کرونا» مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود، لذا اجرا و عدم اجرای طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا منوط به تصمیم ستاد مذکور است.

افندی زاده درباره پیشنهادات مطرح شده در طرح ترافیک اظهارداشت: پیشنهاد شده، در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یابد، در عین حال از ساعت 14 به بعد نیز  خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان باشد.

به گفته‌ وی، با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت  ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد.

مشاور معاون شهرداری تهران تاکید کرد: در این پیشنهاد همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه با لغو اجرای طرح ترافیک، افزایش سفرهای همگانی را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: در مقایسه وضعیت ترافیک اول اردیبشت امسال ( که 2.3 کارکنان ادارات ملزم به حضور در محل کار خود بودند) نسبت به ۲۵ فروردین که تنها (یک سوم از کارکنان دولت ملزم به حضور در ادارت بودند) و بسیاری از اصناف و مشاغل نیز مجوز فعالیت نداشتند، ۴۲ درصد در محدوده‌ی طرح ترافیک و ۴۵ درصد در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا، افزایش بار ترافیک را شاهد بودیم.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مقایسه چهارم اردیبهشت سال جاری نسبت به ۲۸ فروردین در محدوده‌ طرح ترافیک ۹۲ درصد و در محدوده‌ کنترل آلودگی هوا ۷۸ درصد افزایش بار ترافیک داشته‌ایم.

افندی‌زاده تصریح کرد: برآورد ما نشان می‌دهد با اجرای مرحله اول طرح ترافیک حداکثر 10 درصد استفاده از حمل ونقل عمومی افزایش‌ می‌یابد که تلاش می‌شود با تمهیداتی که برای تاکسی های تلفنی و اینترنتی در نظر گرفته می‌شود این‌ رقم کمتر از 10 درصد باشد.

وی گفت: درحال حاضر تمامی پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی ناوگان حمل و نقل  عمومی پایتخت اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی ها در حال انجام است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top