تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/15 - 22:00
کد خبر: 354707

دبیر شورای صنفی مرکز شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان:

کسر از حقوق دانشجومعلمان ۲۰ درصد کاهش یافت

دبیر شورای صنفی مرکز شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان گفت: در جلسه هیات امنا تصمیم بر این شده که میزان کسر حقوق دانشجو معلمان در ایام کرونایی ۲۵ درصد باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی تهران بزرگ، امیرحسین رحمانی دبیر شورای صنفی مرکز شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان در خصوص سرنوشت سامانه مجازی فرهنگیان گفت:طبق مصاحبه ۶ اردیبهشت ماه خنیفر (ریاست دانشگاه فرهنگیان کل کشور) با خبرگزاری دانشجو درباره شیوه برگزاری امتحانات در پایان ترم ایشان در بخشی از صحبت هایشان این مورد را مطرح می کنند، در صورتی که شرایط همچنان نامساعد باقی بماند و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه برگزاری امتحانات به صورت حضوری را ندهد یکی از برنامه‌های پیش بینی شده این است که استادان به صورت جداگانه در سامانه آموزش مجازی از هر دانشجو پرسش‌های شفاهی و سریع را به عنوان امتحان پایان ترم داشته باشند.

وی افزود: پس با این اوصاف ممکن است پس از ماه مبارک رمضان و با اینکه امکان بازگشایی دانشگاه‌ها بعید بنظر می‌رسد، ولی اگر شرایط به همین منوال پیش برود سامانه مذکور (علی رغم مشکلات و ایراداتی که به آن وارد است) به عنوان بستری برای برگزاری امتحانات پایان ترم استفاده شود. همچنین می‌توان از این سامانه برای ارائه دروس مجازی که اخیرا در دانشگاه فرهنگیان اجرا می‌شود استفاده نمود.

رحمانی در خصوص وضعیت کسر از حقوق دانشجو معلمان درایام تعطیلات دانشگاهها و سیاست‌های شورای صنفی این دانشگاه اظهار داشت:در جلسه وبینار ۱۴ اردیبهشت ماه مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان که با حضور ریاست  دانشگاه و معاونین و مدیران استانی و برخی مدیران پردیس‌ها و مراکز و همچنین نمایندگان دانشجومعلمان برگزار شد این موضوع ذکر شد، در جلسه هیات امنا تصمیم بر این شده که میزان کسورات در ایام کرونایی ۲۵ درصد باشد. در واقع ۲۰ درصد به دانشجومعلمان تخفیف داده شده است؛ و ذکر شد که این کسورات در جهت تجهیز مراکز و پردیس‌ها، خرید سرور و. هزینه شده و خواهد شد.

وی ادامه داد:حال کسر ۲۵ درصد از دانشجومعلمان با وجود استفاده نکردن از هیچکدام از امکانات خوابگاهی و شبانه روزی با تبصره ذیل ماده ششم متعهدین خدمت همخوانی ندارد که در تبصره مذکور آمده است هزینه‌های شبانه روزی و هزینه‌های خوابگاه از وجوه پرداختی کسر شود.

رحمانی اضافه کرد: همچنین کسر ۲۵ درصد از دانشجومعلمان ترددی که قبل از این ایام با استفاده از کلاس درس و فضای آموزشی و همچنین تغذیه این مبلغ را پرداخت می‌کردند و اکنون بدون استفاده از هیچکدام از موارد فوق به دور از انصاف است که انشاء الله این مورد از سوی شورای صنفی کل کشور پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌  فارغ التحصیلی دانشجومعلمان ورودی ۹۵ دانشگاه گفت:اتفاقا در جلسه وبینار ۱۴ اردیبهشت ماه مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان که با حضور ریاست محترم دانشگاه و معاونین و مدیران استانی و برخی مدیران پردیس‌ها و مراکز و همچنین نمایندگان دانشجومعلمان برگزار شد و تصمیماتی گرفته شد.

رحمانی درپاسخ به این سوال که بسیج دانشجویی چه کمک‌هایی می تواند به مجموعه شورای صنفی درجهت بهبود وضعیت مطالبه گری شورای صنفی در این ایام کند، افزود:طبیعتا اتحاد و همدلی جامعه بزرگ دانشجومعلمان سراسر کشور و همچنین حمایت و پشتیبانی تشکل‌های بزرگ دانشجویی این دانشگاه از یکدیگر می‌تواند گامی مثبت و موثر در جهت رفع مشکلات عدیده آینده سازان ایران عزیزمان باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تهرانی
1399/02/15 - 22:15

واقعا خنده دار است.دانشگاهی که بودجه آن از بودجه عمومی تأمین می شود برای ارایه هیچ خدمتی ماهیانه چیزی حدود 500هزار تومان از هر دانشجو بگیرد .چه معامله پرسودی است ؟!!
علی
1399/03/21 - 08:49

مسخره تر اینکه اگه شهید رجایی دبیری قبول بشی ازت کسر نمی کنن اگه فرهنگیان دبیری قبول بشی کسر می کنند
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top