تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/16 - 11:02
کد خبر: 354757

گزارشی درباره ثابت ماندن شهریه‌ها با وجود مجازی شدن؛

ترفند یک نشریه دانشجویی برای کاهش یا تخفیف شهریه دانشجویی در دوره کرونایی

ترفند یک نشریه دانشجویی برای کاهش یا تخفیف شهریه دانشجویی در دوره کرونایی

در مرحله بعد کارمندان پردیس تلفنی از دانشجوها درباره کیفیت و کمیت برگزاری کلاسهای مجازی نظرسنجی کرده اند و نتایج نظرسنجی رضایت نسبی دانشجوها را نشان داده است. پنجشنبه هفته پیش هم جلسه ای مجازی با حضور حدود ۱۰۰ نفر از دانشجوهای پردیس و دکتر اجتهادی و دیگر مسئولان پردیس برگزار شده تا سنگ هایشان را با هم وابکنند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از مشکلات این روزهای دانشجویان شهریه پرداز ابهامات پرداخت شهریه با توجه به آموزش مجازی است، مسئله ای که در شماره جدید روزنامه شریف به آن پرداخته شده، در این گزارش آمده است:

شیوع کرونا، فعالیت های آموزشی دانشگاه را از اوایل اسفند از حالت حضوری به مجازی تبدیل کرد و در نتیجه حضور دانشجوها در محیط دانشگاه و استفاده از امکانات فیزیکی آن در ترم بهار محدود به دو هفته ابتدایی آن ماند. همین موضوع سبب شد تخفیف هایی برای هزینه های زندگی دانشجویی در نظر گرفته شود؛ به عنوان مثال صندوق رفاه دانشجوها اجاره بهای خوابگاه ها را دوباره حساب کرد تا دانشجوها فقط به ازای مدت زمان حضورشان در خوابگاه  اجاره بپردازند. در این میان بچه های پردیس دانشگاه هم انتظار داشتند تخفیفی برای شهریه شان در نظر گرفته شود ولی تاکنون مسئولان  پردیس زیر بار این درخواست نرفته اند و تخفیفی در شهریه پردیس نداده اند.

در واقع طبق مصوبه شورای سرپرستان دانشگاه درباره نیمسال جاری پردیس خودگردان تهران، تسهیلات زیر برای شهریه دانشجوهای پردیس درنظر گرفته شده است:

* برای حذف یک درس در ترم جاری، ۸۰ درصد شهریه متغیر و برای حذف دروس دوم ۵۰ درصد شهریه متغیر به دانشجو برگردانده میشود.

*  برای حذف ترم با احتساب سنوات، صرفا ۵۰ درصد شهریه متغیر به دانشجو برگردانده میشود.

* برای دروسی که تا پایان تابستان ۹۹ تشکیل نشود کل مبلغ شهریه عودت داده خواهد شد و از کارنامه به صورت خودکار حذف خواهد شد.

*  برای دانشجوهایی که روال عادی تحصیلی خود را طی کنند، کاهشی در شهریه اعمال نخواهد شد.

پردیسی ها نسبت به این مصوبه اعتراض دارند و اعتراض خود را به رو شهای مختلف به گوش مسئولان پردیس و دانشگاه رسانده اند. البته با توجه به اینکه پردیس از دو سال پیش شورای صنفی نداشته، به صورت غیررسمی و خودجوش چند نفر از دانشجوهای آن نمایندگی دانشجویان برای پیگیری این اعتراض را به عهده گرفته اند. در ابتدا نامه ای به همراه امضای تعدادی از دانشجوهای پردیس با موضوع درخواست تخفیف شهریه ترم جاری برای دکتر فتوحی(رئیس دانشگاه شریف) فرستاده شده که رونوشت آن نیز به دست دکتر اجتهادی، رئیس پردیس و تعدادی دیگر از مسئولین دانشگاه رسیده است.

حدود ۲۰۰ نفر (دو سوم دانشجوهای پردیس) این نامه را امضا کرده اند. در مرحله بعد کارمندان پردیس تلفنی از دانشجوها درباره کیفیت و کمیت برگزاری کلاسهای مجازی نظرسنجی کرده اند و نتایج نظرسنجی رضایت نسبی دانشجوها را نشان داده است. پنجشنبه هفته پیش هم جلسه ای مجازی با حضور حدود ۱۰۰ نفر از دانشجوهای پردیس و دکتر اجتهادی و دیگر مسئولان پردیس برگزار شده تا سنگ هایشان را با هم وابکنند.

در این جلسه اجتهادی با استناد به قرارداد منعقدشده بین دانشگاه با دانشجوها اینطور گفته که دانشگاه فقط آموزش باکیفیت را در این قرارداد تعهد کرده و در حال حاضر این تعهد به خوبی انجام می شود و نظرسنجی هم همین را میگوید و درباره امکانات فیزیکی صحبتی نشده است، به خاطر همین دلیلی برای اعمال تخفیف در شهریه وجود ندارد.

صحبت های مسئولان در این جلسه بچه های پردیس را قانع نکرده و آنها درخواست داشته اند با توجه به اینکه در اساسنامه پردیس مقرر شده حدود ۳۰ درصد از درآمد آن صرف هزینه های خودش شود و ۷۰ درصد آن صرف توسعه امکانات دانشگاه گردد، تخفیفی در شهریه این ترم به آنها داده شود. همچنین بچه ها به این موضوع هم اشاره کرده اند که دانشگاهی مثل علم وصنعت در شهریه ترم جاری برای دانشجوهای شهریه پرداز ۵۰ درصد تخفیف قائل شده است و این تخفیف را حق خودشان میدانند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top