تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/17 - 00:01
کد خبر: 354874

اولین گروه از ایرانیان مقیم اسپانیا به کشور بازگشتند

اولین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا که در پی شیوع کرونا خواستار بازگشت به کشور بودند، وارد ایران شدند و گروه دوم نیز قرار است روز چهارشنبه با یک پرواز فوق‌العاده به کشور بازگردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در پی شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در اسپانیا و به دنبال درخواست تعدادی از هموطنان ایرانی مقیم و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اسپانیا برای بازگشت به کشور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید با همکاری و هماهنگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری و رایزنی با مقامات ذیربط اسپانیا و کسب مجوزهای لازم، اقدام به برقراری ۲ پرواز فوق‌العاده و مستقیم از مادرید به تهران کرد.

بر این اساس، نخستین پرواز روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر - هما ) از مبدا مادرید به تهران انجام و اولین گروه از هموطنان ایرانی از اسپانیا به کشور بازگشتند.

قرار است دومین پرواز نیز روز چهارشنبه (فردا) ۱۷ اردیبهشت ماه اقدام به بازگرداندن دیگر افراد متقاضی بازگشت به کشور کند.

لازم به ذکر است، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) پیش از این پرواز مستقیم به مادرید داشت که این پروازها متوقف شد و پرواز روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اولین پروازی است که بعد از گذشت ۱۶ سال در این مسیر انجام شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا دهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه‌ای خطاب به هموطنان ایرانی که بعد از شیوع کرونا مایل به بازگشت به کشور بودند، از برقراری ۲ پرواز مادرید - تهران در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده خبر داده بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که برنامه پروازهای فوق العاده از اسپانیا به عنوان یک اولویت در دستور کار برنامه سفارت قرار داشته و در این ارتباط به صورت روزانه پیگیری‌های مستمری به صورت مکاتبه‌ای و تلفنی با مسئولان نهادهای ذیربط صورت گرفته و در حال انجام است.

در این اطلاعیه آمده بود: به دلیل بروز برخی مشکلات از سوی تعداد محدودی از مسافران پروازهای انجام شده در این چارچوب از مقصد کشورهای دیگر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصمیم به بازنگری و بروزرسانی پروتکل‌های بهداشتی خود جهت ورود مسافران به مبادی مختلف کشور گرفته و همین امر باعث ایجاد تأخیر در انجام پروازها شده است.

در پی شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، برخی هموطنان ایرانی مقیم کشورهای اروپایی و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های این کشورها، خواستار بازگشت به کشور بودند که در همین خصوص تعدادی از هموطنان و دانشجویان ایرانی با تلاش‌های صورت گرفته از ایتالیا به ایران بازگشتند. همچنین پروازهایی نیز در مسیر آمستردام به تهران قرار است انجام شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top