تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/17 - 11:48
کد خبر: 354917

کرونا ۳ میلیارد دلار به فوتبال آسیا خسارت زد

بزرگ‌ترین بازنده‌های شرق آسیا کشورهای چین، ژاپن،کره جنوبی به استثنای استرالیا خواهند بود. در غرب آسیا نیز با توجه به حمایت‌های دولتی از باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها انتظار می‌رود کاهش درآمدها و خسارت مالی محسوس باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روزنامه الاتحاد امارات، براساس مطالعه رسمی صورت گرفته توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا شیوع ویروس کرونا و توقف رقابت‌های باشگاهی و ملی این قاره در سال جاری میلادی و حتی تا سال آینده خسارتی سه میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

AFC مدتی قبل به کمیته بحران و دبیرکل خود دستور داد تا دوباره بودجه تقریبی سال جاری و سال آینده میلادی را مورد بررسی قرار دهند. به ویژه اینکه بحث‌‌هایی درباره کاهش هزینه‌های این نهاد با در پیش گرفتن روال خاصی کاری صورت گرفته است. از سویی انتظار می‌رود حامیان مالی AFC نتوانند تعهدهای خود را به طور کامل انجام دهند.

طبق پیگیری‌های انجام شده AFC با شرکت‌هایی که پخش رقابت‌های آسیایی از جمله شرق این قاره را برای مدت هشت سال با پرداخت رقم 3.2 میلیارد دلار  خریده‌اند، تماس‌هایی برقرار کرده است. این قرارداد از سال 2021 معتبر است و AFC می‌خواهد بداند شرکت‌های یادشده چگونه می‌توانند این مبلغ را پرداخت کنند.

مطالعه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های بازاریابی ورزشی به خاطر توقف دیدارهای فوتبال و قطع درآمدها تا سال 2021 دچار رکود اقتصادی می‌شوند. رقم اولیه این خسارت به ویژه برای 16 لیگ آسیایی سه میلیارد دلار است.

بزرگ‌ترین بازنده‌های شرق آسیا کشورهای چین، ژاپن،کره جنوبی به استثنای استرالیا خواهند بود. در غرب آسیا نیز با توجه به حمایت‌های دولتی از باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها انتظار می‌رود کاهش درآمدها و خسارت مالی محسوس باشد.

بر اساس این گزارش،کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه خود برای افزایش جوایز نقدی رقابت‌های قاره‌ای از جمله لیگ قهرمانان که قرار بود از سال 2021 به اجرا درآورد، متوقف کرده است. در همین زمان مذاکره AFC با فدراسیون‌های فوتبال عربی برای فروش حق پخش رقابت‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز متوقف شده است و انتظار می‌رود از ماه سپتامبر (شهریور) دوباره شکل بگیرد.

روزنامه الاتحاد امارات در پایان نوشت: منابع مطلع اعلام کردند کنفدراسیون فوتبال آسیا از نظر مالی همچنان در موقعیت قدرت قرار دارد، زیرا پیش از شیوع ویروس کرونا توانسته حقوق لازم را برای حفظ خود کسب کند. البته بودجه سال 2021 با توجه به شیوع این بیماری به نحو دیگری خواهد بود. با این وجود فدراسیون‌های فوتبال آسیا همچنان تحت حمایت مالی AFC قرار خواهند داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top