تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/20 - 14:16
کد خبر: 355244

پراید 100 میلیونی می‌شود!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به مسؤولان صنعت گفتیم با این راهی که درپیش گرفتید بازار کنترل نمی‌شود و در خرداد ماه پراید 100 میلیون می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس ، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج،؛ فردیس و آسارا در مجلس دهم شورای اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایش مجتمع فرهنگی، ورزشی میلاد برگزار شد، در رابطه با اینکه اجازه حضور در انتخابات دوره یازدهم را نداشت، گفت: آن‌ها را به خدا می‌سپارم چرا که معتقد هستم روز قیاتی وجود دارد اما به نمایندگان جدید استان البرز کمک خواهم کرد چرا که سرباز این مملکت هستم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «اگر این جمله که می‌گویند مردم ما را نخواستند درست بود مشارکت در انتخابات زیر 20 درصد نمی‌شد، یادآور شد: به ما گفتند بهتر است نباشید و ما برای مصالح نظام سکوت کردیم.

اکبریان اضافه کرد: دوست داشتیم در انتخابات حاضر شویم تا در شرایط سخت اقتصادی هم در کنار مردم قرار بگیریم اما این مسؤولیت را از روی دوش ما برداشتند.

نماینده مردم اشتهارد، کرج و فردیس در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه با تحریم سنگینی مواجه هستیم، بیان کرد: در شرایطی که بسیاری از واردات قطع شده است شرایط اقتصادی برای ما ضعیف تر شده است، متاسفانه امروز پول ما در چین  و کالای ما در برزیل است.

وی با اشاره به اینکه مجلس و خیلی از کارکنان نظام در زمینه واردات اقلام مورد نیاز کشور کمک کردند، اضافه کرد: برای مثال اگر دانه خوراک مرغ تحویل مرغداری‌ها نمی‌شد به سرعت به قیمت عرضه مرغ گران می شد و این باعث ایجاد نارضایتی میان اقشار مردمی شده بود.

اکبریان با بیان اینکه گاز، نفت و صنعت پتروشیمی نیازمند دو میلیون قطعه برای فعالیت است، اضافه کرد: تولید تمامی این قطعات به صرفه اقتصادی نیست و بخشی از این قطعات وارداتی بود که همین امر موجب بروز مشکلاتی در شرایط تحریمی شده است. البته در این راستا کارهای بزرگ علمی انجام شده است که هزینه برهم بوده است.

نماینده مردم اشتهارد، کرج و فردیس افزود: در حوزه خودرو سه هزار و 500  قطعه خودرو وارد می‌شود که گرانی پراید هم از این امر نشأت می‌گیرد با این تفاسیر خودرو ارزان نمی‌شود. به مسؤولان مربوطه گفتیم با این راهی که درپیش گرفتیم در خرداد ماه پراید 100 میلیون می‌شود.

اکبریان با تأکید بر اینکه شرایط کشور در شرایط جنگ نا برابر اقتصادی است، گفت: با توجه به تحریم‌ها برخی از قطعات مورد نیاز تولیدات کشور را به وسیله کولبها وارد کشور می‌کنیم، در حالیکه اجازه نمی‌دهند از طریق گمرک کالا وارد کشور کنیم.

وی ضمن انتقاد از قطع تولید خودرو پراید، اعلام کرد: اگر تحریم نبودیم و واردات خودرو انجام می‌شد این توقف تولیدات مفید بود اما الان خیر! گرانی خودرو حباب نیست و با شرایطی فعلی ادامه دار خواهد بود؛ چینی ها هم ما را در تولید خودرو تنها گذاشتند که بی تدبیری در برخی مدیریت‌ها منجر به این بروز این شرایط شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در رابطه با سرمایه گذاری در سهام و بورس فعلا سکوت کنیم بهتر است، اضافه کرد: شرایط امروز برخی بازارها کمتر شبیه به حالت حباب است و با کمی فکر و تحلیل می‌توان آینده اقتصادی کشور را پیشبینی کرد. از حالا بروید و به فکر خود باشید!

وی در رابطه با شرایط اقتصادی کشور اضافه کرد: مالیات سالانه کشور در سال گذشته 150 هزار میلیارد بود و در سال جاری به 220 هزار میلیارد رسیده است این درحالیکه است که تفاوت قیمت ارز نیمایی در سال گذشته با افزایش سه هزار تومانی از هشت هزار تومان به 11 هزار تومان رسیده است.

اکبریان ادامه داد: صادرات نفت نیز هرچند طبق برنامه ریزی‌ها انجام نشد بنا بر تحریم‌ها کاهش یافته است و از 50 هزار میلیارد صادرات در سال گذشته به 30 هزار میلیارد در سال جاری رسیده است و همه این ها در مجموع شرایط دشواری را برای کشور ایجاد کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top