تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/20 - 17:24
کد خبر: 355281

ارزان‌ترین گوشی هوشمند 5G

در صورت صحت شایعات، شاهد عرضه گوشی هوشمندی سازگار با فناوری 5G از برند ردمی شیائومی خواهیم بود که قیمتی معادل ۲۲۵ دلار دارد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندی پیش شاهد رونمایی ردمی، برند زیرمجموعه شیائومی، از محصولات سری ردمی نوت ۹ بودیم که با استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات شیائومی روبه‌رو شد. رونمایی از سری ردمی نوت ۹ در حالی بود که گفته شد سری ردمی نوت ۸ از مرز فروش ۳۰ میلیون دستگاه عبور کرده است.
با وجود موفقیت‌های گسترده برند ردمی به‌نظر می‌رسد که سران این شرکت به‌دنبال عرضه محصولی متمایز هستند که نیاز بسیاری از کاربران را البته با قیمتی بسیار مناسب برآورده سازد. گویا شرکت چینی در نظر دارد به‌زودی از ارزان‌ترین گوشی هوشمند سازگار با فناوری ارتباطات 5G رونمایی کند.
ابتدا لو وی‌بینگ، یکی از مدیران ارشد برند ردمی، اعلام کرد که طرفداران محصولات ردمی به‌زودی با معرفی گوشی‌های هوشمند جدیدی سورپرایز خواهند شد؛ اما مدتی بعد افشاگری در صفحه ویبوی خود جزئیاتی از محصولات معرفی‌نشده ردمی را فاش کرد.

طبق گفته‌های افشاگر، ردمی به‌زودی از گوشی هوشمندی به‌نام ردمی ۱۰ ایکس 4G (نسخه‌ای از ردمی نوت ۹ برای بازار چین)، ردمی ۹ یا ردمی ۱۰ و گوشی هوشمندی مجهز به تراشه دایمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک رونمایی ‌می‌کند. ردمی ۱۰ ایکس گویا نسخه‌ای مخصوص از ردمی نوت ۹ برای بازار چین است و ردمی ۹ یا ردمی ۱۰، گوشی هوشمندی با مشخصات ضعیف‌تر از سری ردمی نوت ۹ خواهد بود.
آنچه توجه ما را به خود جلب کرده، عرضه تلفن هوشمندی با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۰۰ است. طبق گفته‌ها در دل محصول معرفی‌نشده ردمی، تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۰۰ قرار گرفته که سازگار با تکنولوژی 5G است.
درگذشته اخباری منتشر شد که برند ردمی شیائومی به‌دنبال عرضه ارزان‌ترین مدل گوشی هوشمند با پشتیبانی از فناوری 5G است. بعدها گفته شد که احتمالا منظور از این گوشی شیائومی، ردمی K30i بوده است؛ اما شایعات به مدلی اشاره می‌کنند که مجهز به تراشه دایمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک شده است.
دایمنسیتی ۸۰۰ درواقع یکی از ارزان‌ترین تراشه‌هایی است که از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند. در شایعات به قیمت محصول مجهز به تراشه دایمنسیتی ۸۰۰ نیز اشاره شده و اگر واقعیت داشته باشد، علاقه‌مندان می‌توانند تنها با پرداخت قیمتی معادل ۲۲۵ دلار به گوشی هوشمندی دسترسی داشته باشند که از فناوری 5G برخوردار است.
متاسفانه تاریخ دقیق رونمایی از گوشی هوشمند جدید برند ردمی مشخص نشده است و تنها می‌دانیم که طی هفته‌های آینده شاهد معرفی چنین محصولی خواهیم بود. دایمنسیتی ۸۰۰ مجهز به پردازشگری ۸ هسته‌ای است که متشکل از ۴ هسته کرتکس A76 و ۴ هسته کرتکس A55 می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP4 نیز وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی را به عهده دارد.

منبع: gsmarena

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top