تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/02/21 - 13:17
کد خبر: 355382

وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری؛

شرکت دانش بنیان ماشین‌سازی حسنی موفق به تولید دستگاه تمام اتومات تولید ماسک شد

این شرکت تاکنون با سرمایه شخصی اداره شده و از هیچ سرمایه گذاری تاکنون استفاده نکرده اما می توان از ظرفیت سرمایه گذارها برای تولید انبوه دستگاه های مربوط به صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی‌و دارویی بهره برد و هزینه های نهایی تولید را کاهش داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» فناوران پارک علم وفناوری گیلان در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک  N95  شدند.

به گزارش وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و به نقل از پارک علم و فناوری استان گیلان ، ماشین سازی حسنی یکی از شرکت های دانش بنیان است که موفق به ساخت دستگاه تولید ماسک های سه لایه و فیلتردار گردیده است.که با سرعت تولید ۵۰ تا ۱۰۰ عدد ماسک در دقیقه و با امکان تولید ۲۴ ساعته نقطعه عطفی در جهت پیشرفت و اعتلای سطح تکنولوژی در کشور و رفع کامل نیاز به واردات دستگاههای چینی با نصف قیمت بازار جهانی شده است.

شرکت دانش بنیان ماشین‌سازی حسنی موفق به تولید دستگاه تمام اتومات تولید ماسک شد

شرکت ماشین سازی حسنی یکی از شرکت‌های دانش‌محور مستقر در پارک علم وفناوری گیلان، تهدیدهای ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کرده و اقدام به ساخت خط تولید ماسک N95 در کنار دستگاه تولید ماسک 3 لایه نموده است. علاوه بر این، این دستگاه را نسبت به دستگاه‌های مشابه خارجی ارتقاء داده است.شرکت ماشین سازی حسنی در زمینه ساخت ماشین‌آلات صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی سابقه فعالیت داشته و اکنون در حوزه بسته‌بندی در سه بخش، ماشین آلات تولید می‌کند که در مجموع توان تولید ۱۴ دستگاه مختلف را دارد.

دستگاه بلیستر تمام اتومات ازجمله محصولات‌نهایی شرکت ماشین سازی حسنی است و این شرکت توانست با ثبت اختراع این دستگاه و به عنوان یک دستگاه دانش بنیان یک مزیت رقابتی در بازار برای خود ایجاد کند و از سازمان‌پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاییدیه‌های لازم را دریافت و در حال حاضر نیز مشغول اعتبارسنجی آن می باشد.

ثبت ۴ اختراع از جمله دستگاه قرص ساز و دستگاه بسته بندی قرص و کپسول از جمله دستاوردهای این شرکت فناور است و همچنین اخذ پروانه بهره‌برداری از اداره صنعت و معدن ، اخذ استاندارد CE اروپا برای ماشین آلات تولیدی، اخذ گواهی iso9001   و اخذ گواهی ستاره طلایی مشتریان از دیگر اعتبارات گواهی های کسب شده این شرکت است.

شرکت تولیدی ماشین سازی حسنی در دو شعبه گیلان و تهران موجب اشتعال ۱۸ نفر به صورت مسقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است و در راستای بیانات مقام معظم رهبری پیرامون جهش تولید، اعلام کرد کسانی که از این شرکت دستگاه خریداری نمایند یک‌ماه سرویس و گارانتی رایگان و خدمات پس از فروش ارائه می‌کند.

در زیر به گفتگویی که با مدیر عامل محترم شرکت ماشین سازی حسنی انجام داده ایم توجه تان را جلب می نمایم

از سابقه فعالیت خود در شرکت ماشین سازی حسنی بگویید.
شرکت ماشین سازی حسنی نزدیک به ۱۱ سال در زمینه ساخت ماشین آلات صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی سابقه فعالیت دارد. و اکنون در حوزه بسته بندی در سه بخش، ماشین آلات تولید می‌کنیم که در مجموع ۱۴ دستگاه مختلف تولید می‌کنیم.

دستاوردهای موفق بدست آمده شرکت ماشین سازی حسنی تاکنون چه بود؟
طراحی ساخت انواع دستگاه پرس قرص دستی، چهار، شش، هفت، هشت، ۱۰ و ۲۰ تن برقی دستگاه روتاری و پرس قرص تمام هیدرولیک و تمام اتومات با نمایشگر لمسی و هوشمند با قدرت کنترل میزان فشار و دقت در میزان پر کردن، دستگاه تمام اتومات بلیستر تمام اتومات با کشش کورس بال اسکرور هوشمند، دستگاه کوتینگ اتومات، فرایر و بلنچرهای صنعتی، انواع سرخ کن دوجداره وآون تحت خلا، اسپری درایر آزمایشگاهی وصنعتی، طراحی و ساخت انواع خطوط تولید کارخانجات صنایع غذایی اعم از تولید کتلت، ناگت، انواع سرخ کن ها، انواع پرس قرصهای ۶تا۲۰۰تن، خط تولید شامپو و خط تولید کرم، خط تولید شربت و عرقگیری و اسانس گیری، خط تولید محلولهای ضد عفونی و ژل، خط تولید ماسک سه لایه و n95  در بازه زمانی یکماه، ساخت کوتینگ جهت رنگ آمیزی قرص ها، انواع کامپکتور مواد و گرانولاتورها و آسیاب ها، دستگاه های بسته بندی و سیستم های سورتر از جمله دستاوردهای موفق این شرکت است.

آیا سرمایه گذار دارید و یا اصلا نیاز به سرمایه گذار دارید؟
این شرکت تاکنون با سرمایه شخصی اداره شده و از هیچ سرمایه گذاری تاکنون استفاده نکرده اما می توان از ظرفیت سرمایه گذارها برای تولید انبوه دستگاه های مربوط به صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی‌و دارویی بهره برد و هزینه های نهایی تولید را کاهش داد.

مشکلات شما در حوزه بازار و بازاریابی چیست؟
با وجود مشکلات تامین مواد اولیه که با دشواری هایی همچون تحریم و تورم روبه رو است، اما محصول با کیفیتی که دارای شناسه ملی و ثبت اختراع نیز هست، در داخل تولید می شود، متاسفانه با این وجود باز هم شاهد واردات این کالا از کشور چین هستیم که این امر به تولید داخلی ضربه شدیدی وارد می کند و واضح است که جلوگیری از واردات موجب افزایش چند برابری تولید داخلی و اشتعالزایی می شود و با توجه به اینکه برخی متخلفان، برای واردات، از نام های دیگری برای این دستگاه استفاده می کنند، بهتر است دولت به نفع خود یابه نفع تولید کننده به توقیف این دستگاه ها بپردازد. یا اینکه از وارد کنندگان بعضی از دستگاه هایی که در کشور تولید می شود اما از کیفیت مطلوب برای خریدار برخوردار نیستند مالیات اضافه دریافت کند و مالیات اضافه دریافت شده را به خود تولید کننده بدهد و تولید کننده را موظف به ارتقای سطح کیفی کالای تولیدی در یک بازه زمانی معین کند.در زمینه بازاریابی نیز با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و خوشبختانه عملکرد موفق دستگاه به حدی بود که چندی پیش سایت شرکت ماشین سازی حسنی توسط کشور چین حک شد تا بلکه بتوانند به چرخه فروش شرکت ضربه وارد کرده و خود به فروش آن دستگاه ها اقدام کنند.

منبع:وزات علوم و تحقیقات و فناوری: دستگاه تولید ماسک N۹۵ طراحی و ساخته شد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top