تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/22 - 15:36
کد خبر: 355589

پیشنهادی برای کاربران اندروید و آی او اس؛

معرفی ۵ اپلیکیشن ویرایش ویدئو

معرفی ۵ اپلیکیشن ویرایش ویدئو

اگر اهل اشتراک گذاری ویدئو در شبکه‌های اجتماعی هستید ادوبی برنامه‌ای ساخته که کاملا مناسب شما است. ادوبی پریمیر راش CC یک اپلیکیشن چند رسانه‌ای است که خود از چندین برنامه به هم پیوسته تشکیل شده تا در نهایت یک نرم افزار ادیت کلیپ در موبایل در اختیار کاربران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیشتر اوقات افراد وسوسه می‌شوند یک ویدیو را بلافاصله پس از ضبط کردن آن پست کنند، ولی اگر قبل از این کار ویدیو را کمی ویرایش کنیم می‌توانیم مخاطبان بیشتری را جذب آن کنیم. در حال حاضر تعداد زیادی اپلیکیشن ویرایش ویدیو اندروید و آی او اس که مختص فیلمبرداری، ویرایش و به اشتراک گذاری ویدیو از طریق گوشی هستند در دسترس کاربران قرار دارند. امکانات و قابلیت‌های برخی از برنامه های ویرایش ویدیو برای گوشی با برنامه های ویرایش ویدئو حرفه‌ای که برای کامپیوترها عرضه می‌شوند برابری می‌کند و برخی دیگر نیز به شکلی ساخته شده‌اند که بتوانند از نهایت پتانسیل ویدیوهای کوتاه و تفریحی که با دوربین موبایل گرفته می‌شوند استفاده کنند. در این گزارش به معرفی بهترین برنامه‌های تدوین و ویرایش ویدیو می‌پردازیم.

1. In Shot

این اپلیکیشن یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های موجود برای ادیت ویدیو می‌باشد که تقریبا تمامی ویژگی‌هاهی لازم را در قالب یک برنامه در اختیار کاربران اندروید و آی او اس قرار می‌دهد. این برنامه به شما امکان ساخت ویدیو، ادیت عکس و ساخت عکس‌های قالبی و کنارهم را می‌دهد. همچنین InShot بسیاری از ویژگی‌های دیگر را نیز دارد شما در این برنامه می‌توانید ویدیو مورد نظر خود را کوتاه کرده، سرعت پخش آن را تغییر دهید، فیلتر اعمال کرده و همچنین موسیقی و متن اضاقه کنید. همچنین این اپلیکیشن به شما امکان چرخش ویدیو را می‌دهد که یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که بیشتر اپلیکیشن‌ها از آن برخوردار نمی‌باشند.

     

2. Adobe Premiere Rush

اگر اهل اشتراک گذاری ویدئو در شبکه‌های اجتماعی هستید ادوبی برنامه‌ای ساخته که کاملا مناسب شما است. ادوبی پریمیر راش CC یک اپلیکیشن چند رسانه‌ای است که خود از چندین برنامه به هم پیوسته تشکیل شده تا در نهایت یک نرم افزار ادیت کلیپ در موبایل در اختیار کاربران قرار گیرد. این برنامه دارای یک نسخه کامپیوتر و یک نسخه موبایل است که هردو نسخه به یکدیگر قابل اتصال هستند. پریمیر راش دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که هدف اول و آخر آن‌ها به نمایش گذاشتن ویدیوهای شما برای مخاطبان مختلف است. در این اپ می‌توانید تمامی پروژه‌ها و پیشرفت‌های خود را در یک سرویس ابری ذخیره کنید. مثلا می‌توانید کار ویرایش یک ویدئو را در گوشی یا کامپیوتر شروع کنید و بعدا آن را در آیپد به اتمام برسانید.

     

3. iMove

وقتی مشغول گشت و گذار و تفریح هستید می‌توانید برای ویرایش ویدیوهایی که ضبط کرده‌اید از برنامه رایگان iMovie که یک برنامه ادیت فیلم اختصاصی آیفون است استفاده کنید. این اپلیکیشن یکی از برترین برنامه های ویرایش ویدئو است که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با لمس چندین گزینه یک ویدیو حرفه‌ای بسازند. با ضبط ویدیوهای مختلف و استفاده از این برنامه برای ویرایش آن‌ها، می‌توانید فیلم‌ها و تریلرهای مختلف و جذابی تولید کنید. نسخه جدید این برنامه در نمایشگرهای سوپر رتینا ظاهر بسیار جذابی دارد و همچنین برای پردازش‌های گرافیکی خود نیز از API (رابط برنامه نویسی اپلیکیشن) متال بهره می‌برد.

4. Quik

همانطور که از اسمش پیداست Quik به سرعت و به شکل خودکار بهترین تصویر و قسمت از یک ویدئو را انتخاب و ترانزیشن‌ها، افکت‌ها و موسیقی‌ها را از مجموعه داخل برنامه به آن اضافه می‌کند. برای این کار فقط کافی است فیلم و تصاویر خود را انتخاب و سپس تم مورد نظرتان مثل اکشن، Boxed ،Flick ،Raw و Epic را انتخاب تا بر اساس همان تم، ترانزیشن‌ها و جلوه‌های ویژه کلیپ انتخاب شود.
هنگام انتخاب تم، گزینه‌های مختلف و انیمیشن‌های آن زیر صفحه به نمایش گذاشته می‌شوند. در ادامه می‌توانید ویدیو را در فرمت‌های مختلف مثل سینما یا Square ذخیره و سپس آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با وجود اینکه به منظور صرفه جویی در وقت بسیاری از کارها به شکل خودکار انجام می‌شوند، در صورت تمایل می‌توانید هر فریم تصویر را خودتان ویرایش و متن، افکت، سرعت پخش و سایر تنظیمات را اعمال کنید. از ویژگی‌های جالب Quik قابلیت Flashbacks 24H است که تصاویری که در طول روز گرفته‌اید را به شکل خودکار جمع آوری و یک ویدئو از آن‌ها برایتان می‌سازد.افکت‌هایی مثل Pan and Zoom، تصحیح افق و Rotate and Flip نیز از دیگر امکانات کویک هستند. همچنین برای تصاویر گوپرو نیز حالت‌های هوشمند جداگانه‌ای مانند Balanced ،Manual ،Action ،Travel و People در نظر گرفته شده‌اند. ولی کاربران آیفون همچنان می‌توانند از تنظیمات Balanced و HiLights استفاده کنند یا کلیپ را به شکل دستی برش دهند.

     

5. Animoto

انیموتو نسبت به سایر رقبای خود کمی متفاوت است. این برنامه یک ویدیوی اسلایدشو مانند را تولید می‌کند تا از طریق آن بتوانید ویدیوها و تصاویر خود را بدون انجام ویرایش‌های مختلف به دوستان و آشنایانتان نشان دهید. برای این کار ابتدا باید ویدیوها و عکس‌های خود را در قالب‌های آماده برنامه قرار دهید و سپس اپلیکیشن به طور خودکار وارد عمل می‌شود. همچنین می‌توانید تم‌ها و ترک‌های موسیقی مورد نظرتان را انتخاب، به ویدیو خود متن یا زیرنویس اضافه و در نهایت پیش نمایش ویدیو نهایی را مشاهده کنید.
یک نمونه ویدیو نیز در برنامه وجود دارد که می‌توانید استایل آن را از میان 80 مدل مختلف انتخاب کنید تا دقیقا بدانید ویدیو شما به چه شکلی درخواهد آمد. برخی از این استایل‌ها مناسب اینستاگرام هستند و در آن‌ها یک آهنگ به شکل بی‌پایانی تکرار می‌شود ولی می‌توانید موسیقی‌های دیگری از سبک‌هایی مثل آکوستیک، موسیقی بچه گانه، کلاسیک، هیپ هاپ و هالووین یا حتی موسیقی‌های خودتان را انتخاب کنید.

     

نویسنده: سید علی جعفری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top