تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/23 - 15:06
کد خبر: 355723

زنگ تفریح و بوفه‌های مدارس تعطیلند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت به مدت یک ماه، گفت: حضور دانش‌آموزان باید داوطلبانه و با اطلاع اولیا باشد و با ماسک و دستکش در مدرسه حضور یابند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از العالم، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در نشست مجازی، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس از 27 اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس صرفاً برای دانش‌آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکردند یا در امر تحصیل و مباحث آموزشی اشکالاتی دارند که باید برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند.

حضور دانش‌آموزان باید داوطلبانه و با اطلاع اولیا باشد

فولادوند با بیان اینکه مراجعه دانش‌آموزان شرایطی دارد، اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان باید داوطلبانه و با اطلاع اولیا باشد؛ همچنین حضور فرهنگیانی که بیماری زمینه‌ای دارند در مدارس الزامی نیست.

وی افزود: کادر اجرایی مدرسه و دبیران هفته اول را باید در مدارس حضور داشته باشند و به فراخور نیاز و مراجعه دانش‌آموزان، حضورشان، تداوم پیدا خواهد کرد و تصمیم مدیریتی گرفته می‌شود و برای آزمون‌های پایان سال برنامه‌ریزی می‌شود.

مدرسه برای عموم دانش‌آموزان باز نیست

مدیرکل آموزش و پرورش درباره حضور خانواده‌ها در مدرسه، گفت: مدرسه برای عموم دانش‌آموزان باز نیست و این بازگشایی مخصوص دانش‌آموزانی است که از آموزش مجازی در طول دو، سه ماه گذشته استفاده نکردند یا دانش‌آموزانی که نکات درسی مبهمی دارند و برای رفع اشکال به مدرسه و دبیر مربوط مراجعه می کنند پس نیاز نیست که خانواده‌ها در مدرسه حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: برای حضور دانش آموزان هم شرایطی را قائل شدیم و باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی حتما رعایت شود.

80درصد دانش‌آموزان تهرانی از آموزش مجازی استفاده کردند

فولادوند درباره میزان استفاده دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی، اظهار کرد: آموزش و پرورش از ابتدای اسفند سال گذشته، آموزش‌های مجازی خودش را داشته است و به تناسب درصد تحت پوشش استان‌ها متفاوت بود و در شهر تهران حدود 80 درصد دانش‌آموزان را رسما تحت پوشش داشتیم.

وی اضافه کرد: بعضی دانش‌آموزان به دلایلی مانند نداشتن ابزار کافی یا اینترنت در این کلاس‌های آموزش مجازی شرکت نکردند و آموزش حضوری هم صرفاً برای این دانش‌آموزانی است که از کلاس‌های مجازی استفاده نکردند و یا اشکالات در مباحث درسی دارند که حضوری مراجعه می‌کنند و رفع اشکال می شود.

دانش‌آموزان بر اساس برنامه هفتگی به مدرسه مراجعه کنند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: بر اساس همان برنامه هفتگی، برنامه مدرسه برقرار است و دانش‌آموزان می توانند مراجعه کرده و استفاده کنند؛ البته ما زنگ تفریح و زنگ ورزش را به این دلیل که فاصله اجتماعی را بر هم می‌زند حذف کردیم و نداریم.

وی از تعطیلی بوفه‌های مدارس خبر داد و گفت: به هیچ وجه نباید بوفه‌ها بعد از ماه رمضان باز شوند و موادغذایی نباید خرید و فروش شود و دانش‌آموزان باید وسایل شخصی اعم از ماسک و دستکش و لوازم مورد نیاز خودشان را با خودشان به مدرسه بیاورند.

بازگشایی مدرسه به خاطر تجدید دیدار با همکلاسی‌ها نیست

فولادوند تصریح کرد: باز هم تأکید می کنم همه دانش‌آموزان نباید به مدرسه بیایند چرا که بازگشایی مدرسه به خاطر تجدید دیدار با همکلاسی‌ها نیست و صرفا به خاطر رفع اشکال است زیرا هنوز خطر کرونا رفع نشده است.

وی با بیان اینکه کم‌کم برای آزمون های پایان سال آماده می‌شویم، اظهار کرد: اگر تقویم آموزشی و بودجه بندی کتاب به پایان برسد، شورای مدرسه برای نحوه آزمون های پایان سال و روند امتحانات تصمیم‌گیری می‌کند.

ضدعفونی مدارس تا پایان 25 اردیبهشت

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: امروز جلسه ای با رؤسای مناطق داشتیم و موظف کردیم تا پایان پنج شنبه ضدعفونی و گندزدایی مدارس حتما انجام بگیرد.

وی ادامه داد: مربیان بهداشت در مدرسه مسؤولیت رصد و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و مدارسی که مربی بهداشت ندارند، مدیران و معاونین موظف هستند این پروتکل ها را حتما رعایت کنند و از سلامت دانش آموزان مراقبت کنند.

جزئیات حضور دانش‌آموزان در مدارس اطلاع‌رسانی شود

فولادوند در پاسخ به این پرسش که اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران چگونه به مدارس و مدیران اطلاع رسانی کرده است، اظهار کرد: در وهله اول رؤسای مناطق و مسؤولان روابط عمومی‌ها را ملزم کردیم به مدیران، آموزگاران، دبیران و دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کنند اما اطلاع‌رسانی ما محدود است.

وی افزود: با شبکه‌های صدا و سیما مکاتبه کردیم و حتما درخواست می‌کنیم که این اطلاعات را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند و اطلاع‌رسانی کنند که این مسائل به مدیریت کرونا کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: متأسفانه تا به حال در رابطه با اطلاع‌رسانی از صدا و سیما تنوانستیم آن کمک‌های لازم را بگیریم اما تقاضا می‌کنم در راستای بازگشایی بهینه و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی اضافه کرد: ما با همه شبکه‌ها مکاتبه کردیم و از آنها خواهش می‌کنم نکات مثبت و زحمات بی‌دریغ همکاران فرهنگی را که در 3 ماه گذشته تداوم داشته است، به تصویر بکشند؛ البته منکر نقاط ضعف نیستیم. علاوه بر اینکه نقاط منفی را اطلاع رسانی می‌کنند، کار جهادی معلمان و مدیران را هم به تصویر بکشند و جزئیات حضور دانش‌آموزان در مدارس را به اطلاع محصلان برسانند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top