تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/24 - 09:30
کد خبر: 355781

هجوم مردم برای خرید موتورهای ۲۰۰ میلیونی!

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت معتقد است که در حال حاضر بازار موتورسیکلت راکد است و یکی از علت های آن هم افزایش قیمت به شمار می رود. این در حالی است که اگر عرضه‌ای در بازار نباشد به طور قطع، قیمت‌ها بالا می‌رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی می شود که خبر افزایش قیمت خودرو در رسانه ها داغ شده است،  اما در کنار آن افزایش قیمت موتورسیکلت کمتر به چشم می خورد.

در این ایام سری به بازار موتور سیکلت زدیم و شاهد افزایش نجومی این وسایل حمل نقل  پرطرفدار بین جوانان بودیم. به گفته کارشناسان صنعت تولید موتورسیکلت یکی از علت های افزایش قیمت موتور عدم عرضه به بازار است.

جیب مردم توان خرید موترو را هم دیگر ندارد
به گفته برخی از فروشندگان افزایش قیمت  تنها در موتورسیکلت های سنگین با حجم بالای ۲۵۰ سی سی بوده و موتورسیکلت های ایرانی افزایش قیمت چندانی نداشته است، اما با کمی پرس و جو در بازار مشاهده کردیم، موتورسیکلت هوندا که ارزان ترین موتورسیکلت ایرانی بازار است، رشد چهار برابری داشته و قیمت آن از پنج به ۱۹ میلیون تومان رسیده و حالا این افزایش قیمت‌ها  رکود بازار موتورسیکلت را رقم زده است.

در بازار موتورسیکلت تهران شاید بتوان چهار گروه موتورسیکلت را تقسیم‌بندی کرد. گروه نخست ارزان‌ترین‌ها با حجم موتور ١٢٥ سی‌سی هستند که از رنج قیمتی ٧ میلیون تومان شروع می‌شوند و تا ٢٠ میلیون تومان هم در بازار وجود دارند. گروه دوم موتورسیکلت‌های با حجم موتور ١٣٥ تا ٢٠٠ سی‌سی هستند که با رنج قیمتی حداقل ٢٠ تا ٤٠ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند.

گروه سوم موتورسیکلت‌ها، محصولات با حجم موتور ٢٥٠ سی‌سی هستند که از حدود ٤٠ میلیون شروع می‌شوند و تا ١٠٠ میلیون تومان ارزش دارند. تا این‌جا هیچ کدام از این موتورسیکلت‌ها برای تردد نیاز به مجوز نیروی انتظامی ندارند، اما در گروه چهارم موتورسیکلت‌ها که شاید به آن‌ها بتوان موتورهای لوکس گفت، با حجم موتوری بیش از ٢٥٠ تا ١١٠٠ سی‌سی هستند. موتورسیکلت‌هایی که قیمت آن‌ها از ١٠٠‌میلیون تومان شروع می‌شود و تا ٢٠٠ میلیون تومان هم می‌رسد.

این روزها نه خودرو می توان خرید نه موتور
محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم‌ یدکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت موتور سیکلت در بازار، گفت: موتور سیکلت هایی که در بازار وجود دارند افزایش قیمت زیادی نداشته و موتورسیکلت های حجم بالای  ۲۵۰ سی سی افزایش قیمت داشته است.

او بیان کرد: این دسته از موتورها پلاک نمی شوند حتی اگر در بازار به اسم موتور سنگین به فروش  برسند.

(گزارش) بعد از خودرو نوبت به موتورسیکلت رسید؛ رشد نجومی قیمت ها در بازار فروشتاخت و تاز قیمت موتورسیکلت در بازار/ واکاویی رکودی که گریبانگیر شده است/ خودرو و موتورسیکلت دست نیافتی شده اند

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم‌ یدکی تشریح کرد: عدم عرضه این محصول در بازار باعث افزایش قیمت موتور سیکلت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز بر بازار موتورسیکلت تاثیرگذار است، تصریح کرد: این امر سبب می‌شود که قدرت خرید و تولید کاهش پیدا کند. ما کشور هند موتورسیکلت خریداری می‌کنیم، اما شرایط تحریم‌ها باعث شده که این خرید به حداقل برسد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت با عدم عرضه موتور در بازار قیمت قطعات یدکی آن ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته خادم منصوری، امیدواریم که قانون دست و پاگیر کمتر شود تا این بازار بتواند تولیدات خود را در بازار بیشتر کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت معتقد است که در حال حاضر بازار موتورسیکلت راکد است و یکی از علت های آن هم افزایش قیمت به شمار می رود. این در حالی است که اگر عرضه‌ای در بازار نباشد به طور قطع، قیمت‌ها بالا می‌رود.

منصوری در ادامه تصریح کرد: زمانی که قیمت‌ها متعادل شود این امر می‌تواند دست دلالان و سودجویان را در بازار کوتاه کند. در صورت حمایت دولت و مسئولان از این صنف به‌طور قطع بازار موتورسیکلت وضع بهتری به خود می‌گیرد.

حجازی، مدیرعامل یکی از کارخانه های موتورسیکلت گفته است که بازار موتور‌های لاکچری در انحصار عده‌ای خاص است و قیمت‌گذاری آن هم سلیقه‌ای انجام می‌شود.کسی که حاضر است برای خرید یک موتور ٢٠٠ میلیون تومان پول دهد، خیلی در قیدوبند این نیست که قیمت جهانی این موتور چقدر است و یک کالا را چقدر گران‌تر از قیمت واقعی آن خریداری می‌کند.

رشد قیمت موتورسیکلت، قدرت خرید افراد را کاهش داده و عاملی شده تا حجم عرضه و تقاضا و کسب‌وکار واحد‌های صنفی موتورسیکلت فروشی به شدت کاهش یابد که در این شرایط انتظار می رود تا بتوان با افزایش عرضه قیمت این کالا را کاهش داد تا قشر ضعیف جامعه بتوانند به این کالا بهتر دسترسی داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top