تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/27 - 09:29
کد خبر: 356098

خداحافظی دانشجویان با دانشگاه‌های پولی!

پروفسور بازاریابی دانشگاه نیویورک پیش‌بینی می‌کند که بعد از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا دیگر دانشگاه‌ها به حالت اولیه خود برنخواهند گشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، اسکات گالووی به غیر از اینکه در کالج کسب‌وکار اشترن دانشگاه نیویورک تدریس می‌کند، سابقه جالبی نیز در پیش‌بینی دارد. او که نویسنده کتاب «چهار: DNA پنهان آمازون، اپل، فیس‌بوک و گوگل» است، زمان زیادی را برای فکر کردن در مورد آینده صرف می‌کند. وی چندی پیش پیش‌بینی کرد که آمازون، فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی مواد غذایی هول فودز مارکت را خواهد خرید و این اتفاق دقیقا یک ماه بعد رخ داد.

او همچنین یکی از کسانی بود که اعلام کرد وی‌ورک با پیوستن به بورس خود را به ورطه نابودی خواهد کشید. وی‌ورک یک شرکت آمریکایی است که فضا‌های کار مشترک برای استارت‌آپ‌های فناوری ارائه می‌دهد و به کارآفرینان، نویسندگان آزاد و کسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ خدمات می‌دهد.

وی هم‌اکنون پیش‌بینی دیگری کرده و گفته است که آموزش عالی بعد از کرونا دچار زلزله سهمگینی خواهد شد. به این شکل که موسسات آموزشی برتر بعد از یک افت شدید دوباره قوی‌تر از قبل به کار خود ادامه خواهند داد و دانشگاه‌های سطح دوم احتمالا هرگز باز نخواهند شد.

به گفته وی، دانشگاه‌ها هم‌اکنون شاهد تغییرات چشمگیر بوده‌اند. همه‌گیر شدن ویروس کرونا کالج‌ها و دانشگاه‌های جهان را وادار به تدریس از راه دور و لابراتوار‌ها و کنفرانس‌های دانشگاهی را به ویدئو چت و به اشتراک گذاری اسناد کرده است. بسیاری از دانشجویان از این وضعیت راضی نیستند و از دانشگاه‌هایی مثل ایندیانا، پرودو، میشیگان، جورج واشنگتن، بوستون و براون شکایت‌های زیادی شده و دانشجویان خواستار برگرداندن شهریه‌هایشان شده‌اند؛ و این تازه مقدمه‌ای بر تحولی عظیمی است.

گالووی با اشاره به افزایش شهریه‌ها و هزینه‌های دانشجویان و بالا رفتن بدهی آن‌ها گفت: دانشگاه‌ها زمام امورشان را از دست داده‌اند و اکنون به برندی تجملی در مقابل کارمندان دولتی تبدیل شده‌اند. اما مردم کم کم متوجه می‌شوند که کلاس‌های درسی که به صورت مجازی شرکت می‌کنند، ارزش شهریه هنگفت‌شان را ندارد.

دانشگاه‌های شهریه‌ای در شیب زوال
این در حالی است که برخی روسای دانشگاه‌ها به این موضوع پی برده‌اند. کریستینا پکسسون، رئیس دانشگاه براون، به تازگی در مقاله‌ای در نیویورک تایمز نوشت: بیشتر دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها وابسته به شهریه هستند و بسته ماندن آن‌ها در پاییز آینده به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا، به معنی از دست دادن نیمی از درآمدشان است.

روزنامه بوستون گلوب نیز در مقاله اخیر خود گزارش داده که دانشگاه‌های پولی با مشکلات جدی مالی روبه‌رو هستند. براساس تحقیقات انجام شده، حتی قبل از همه‌گیر شدن ویروس کرونا حدود ۱۳ موسسه آموزش عالی در نیوانگلند با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کردند و در عرض ۶ سال گذشته سرنوشت‌شان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته اما تعداد این موسسات هم‌اکنون به ۲۵ مورد رسیده است.

گالووی پیش‌بینی می‌کند که امسال سال هولناکی برای مصرف‌کنندگان نهایی از جمله موسسات آموزشی باشد و به همین دلیل به دانشجویانی که قرار است از پاییز امسال دوره کارشناسی خود را به ویژه در رشته‌های مربوط به کسب‌وکار شروع کنند، پیشنهاد کرد که یک سال منتظر بمانند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top