تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/27 - 10:12
کد خبر: 356114

پیشی گرفتن چین در ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای جهان

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: چین از نظر تعداد تقاضا برای ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای جهان پیش افتاده است. بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی مالکیت معنوی، چین با ثبت ۵۹۰۰۰ پتنت در سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) نسبت به ایالات متحده آمریکا برتری پیدا کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یه نقل از فارس، جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با بیان اینکه طی ۱۲ ماه گذشته با افزایش میزان ثبت پتنت در جمهوری خلق چین، این کشور به یک قدرت مالکیت معنوی تبدیل شده است، گفت: از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ میلادی، میزان درخواست برای ثبت حق انحصاری در سرزمین اصلی چین (به استثنای هنگ‌کنگ) از ۸۴۰۰۰ به ۱/۶ میلیون و تعداد علایم تجاری ثبت شده از ۲/۳۵ میلیون  به ۲۵/۲۲ میلیون افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: چین از نظر تعداد تقاضا برای ثبت پتنت نسبت به تمام کشور های جهان پیش افتاده است. بر اساس گزارش های سازمان جهانی مالکیت معنوی، چین با ثبت ۵۹۰۰۰ پتنت در سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) نسبت به ایالات متحده آمریکا برتری پیدا کرد.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد:‌ پیشرفت های حاصل در کاربر پذیری اختراعات به وضعیت توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور به طور شگفت آوری ارتقا بخشیده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی، ارزش افزوده صنایعی که از اختراعات سود برده است بالغ بر ۱۰/۷۱ تریلیون یوان ( ۱/۵۱ تریلیون دلار ) بود که به سهم خود ۱۱/۶ درصد به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک کرده است.

به گفته مهراد، این صنایع عمدتا شامل تولید کنندگان نرم افزار، صنعت موسقی، صنایع و تجهیزات دیداری و شنیداری، اشتراک گذاری برنامه های کابلی (شبکه های خانگی)، کمپانی های هنرهای نمایشی، کامپیوتر و الکترونیک و بنگاه های رادیو و تلویزیون است.

درآمد حاصل از هنرهای نمایشی سال ۲۰۱۹ چین نسبت به سال ۲۰۰۷ میلادی سه برابر شده است
وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ میلادی درآمد حاصل از هنرهای نمایشی در چین ۶۴/۳ میلیارد یوان بود که تقریبا سه برابر سال ۲۰۰۷ میلادی است. کل تجارت چین از بابت حقوق مالکیت معنوی در سال گذشته برابر با ۴۱ تریلیون دلار بود که این نیز تقریبا ۵ برابر سال ۲۰۰۷ میلادی است.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد:‌ حفاظت از دارایی های فکری در چین توسعه کسب و کارها را رونق بخشیده است. نوآوری و حفاظت از آن باعث شده است که چین اکنون کالاهای مورد نیاز جهان را تولید کند. طبق شاخص نواوری جهانی  این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی رتبه ۱۴ جهان از حیث نوآوری را به خود اختصاص داده و در بین اقتصادهایی با درآمد متوسط به بالا رتبه اول را از آن خود کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top