تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/27 - 17:48
کد خبر: 356202

قصد خرید تلوبیون توسط صدا و سیما

صدا و سیما مدتی است رایزنی‌های خود را برای تملک سهام تلوبیون آغاز کرده و قصد ندارد همکاری شراکتی با این استارتاپ را در پیش بگیرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) می‌گوید صداوسیما درحال رایزنی برای خرید تلوبیون، سرویس پخش زنده و آرشیو شبکه‌های صدا و سیما است؛ به‌این‌ترتیب تلوبیون تبدیل به یک (BVOD (broadcast vod می‌شود؛ یعنی رسانه‌ای که وابسته به broadcaster (صداوسیما در اینجا) است.
امامیان، در گفت‌وگو با پیوست گفت: «در این زمینه خود دوستان باید اظهارنظر و اعلام رسمی کنند؛ ولی ظاهرا با تغییراتی که در ساختار تلوبیون ایجاد شده این سرویس به سمت همین مسیر پیش می‌رود. در صحبت اخیری که با سرپرست محترم معاونت فضای مجازی صداوسیما داشتم ایشان اعلام کردند که تلوبیون می‌خواهد نقش یک BVOD را ایفا کند.» درنتیجه انتظار می‌رود که مقررات‌گذاری تلوبیون ارتباطی با ساترا نداشته باشد.

مجید ترک‌آبادی، مدیر مارکتینگ تلوبیون نیز از شروع رایزنی‌های صداوسیما با شرکت رهنما، به‌عنوان سرمایه‌گذار در تلوبیون خبر داده و گفته است صداوسیما قصد دارد کل سهام این سرویس را بخرد. مدیران تلوبیون پیش‌تر اعلام کرده بودند که این سرویس متعلق به شرکت «سیما رایان شریف» بوده که برند آن متعلق به صداوسیما است.
ترک‌آبادی می‌گوید در ابتدای فعالیت تلوبیون، فضای کاری آن برای صدا و سیما و واضح‌نبودن روند فعالیت شرکت‌های IPTV مخالفت زیادی با آن‌ها صورت می‌گرفت؛ صداوسیما نگران این بود که پخش برنامه زنده یا آٰرشیویی‌اش از این طریق انحصارش را بشکند و به همین دلیل همراهی زیادی نمی‌کرد؛ اما با گذشت سه سال و روشن‌شدن نوع فعالیت‌ها، همکاری بیشتر شده تاجایی‌که صدا و سیما به فکر خرید این سرویس بیفتد.

ترک‌آبادی درمورد مدل همکاری تلوبیون با صداوسیما می‌گوید:‌

در چند سال گذشته در ازای اینکه بتوانیم از محتوای برنامه‌های این سازمان استفاده کنیم آن‌ها روی درآمد تلوبیون سهیم شده‌اند. درواقع صداوسیما براساس مدل‌های مختلف درآمدی ما یک درصدی را برمی‌دارد. البته طی یک سال گذشته مدل همکاری صداوسیما با تلوبیون در حال تغییر است و این سازمان در حال رایزنی برای خرید تمام سهام این سرویس است.

ترک‌آبادی اعتقاد دارد که استارتاپ تلوبیون با ایده‌ی مناسب خود توانسته به موفقیت برسد و او امیدوار است که با سهامداری کامل صداوسیما در تلوبیون، برخوردهای سلیقه‌ای، چه به‌لحاظ مدیریت محتوا و چه به‌لحاظ مدیریت استراتژیک، این استارتاپ را تحت تأثیر رشد مثبت خود قرار ندهد.
تلوبیون اکنون حدود ۱۰ میلیون کاربر داشته و رتبه‌ی ۵ الکسا در ایران را به نام خود ثبت کرده است. ترک‌آبادی می‌گوید تلوبیون، به‌صورت میانگین، ۱۳۰ میلیون نمایش پخش زنده دارد و نمایش آرشیو آن در ماه، به‌طور متوسط، به ۲۳۰ میلیون نمایش می‌رسد.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top