تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/02/28 - 00:47
کد خبر: 356254

الکاظمی: حشد الشعبی «نور چشمان» این کشور است

نخست‌وزیر عراق در دیدار با رئیس و فرماندهان سازمان الحشد الشعبی ضمن اعلام حمایت و دفاع از این سازمان، گفت که نباید بین الحشد العشبی و دولت شکاف بیفتد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق در دیدار با رئیس و فرماندهان سازمان الحشد الشعبی خواستار توقف هرگونه اقدامی که باعث ایجاد شکاف بین این سازمان و دولت می‌شود، شد.

کاظمی که امروز شنبه با «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی در مقر این سازمان در شهر بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد، نیروهای الحشد الشعبی را «نور چشم» عراق دانست و گفت که باید صداهای متناقضی که به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف بین دولت و الحشد هست، متوقف شده و  نباید در کار و فعالیت این سازمان تشکیک کرد.

او طی سخنرانی خود در مقر الحشد عراق گفت که دولت و ملت این کشور به آخرین مرحله از ریشه‌کنی داعش رسیده‌اند؛ داعشی که می‌خواهد عناصر پراکنده خود را دوباره سر و سامان دهد. او گفت که نیروهای الحشد الشعبی در کنار نیروهای ارتش و سایر نیروهای مسلح عراق، پیش‌قراول ِمجریان عملیات و حملات علیه تروریست‌ها هستند.

نخست وزیر جدید عراق به قانون ۴۰ صادر شده در سال ۲۰۱۶ که به موجب آن سازمان الحشد الشعبی بخشی از نیروهای مسلح شد، اشاره کرد و گفت که این چارچوب قانونی از نیروهای الحشد الشعبی حمایت و از آن‌ها دفاع می‌کند.

او با بیان اینکه قدرت دولت در انسجام و هماهنگی آن با قوانین و مردمش است، اظهار داشت: «این الحشد الشعبی همان حشد میهن است که فداکاری‌ها و شهدای آن در اذهان عراقی‌ها باقی و جاودان خواهد ماند».

مصطفی الکاظمی با بیان اینکه الحشد الشعبی بنا به فتوای مرجعیت عالی دینی عراق و شخص آیت‌الله سید علی سیستانی تشکیل شده، تأکید کرد که تخریب چهره شهدای الحشد الشعبی از سوی هر فرد یا گروهی باشد، به کلی مسئله‌ای مردود و غیر قابل قبول است.

رئیس سابق سازمان استخبارات عراق (اطلاعات) در پایان سخنان خود، بر حمایت کابینه خود از الحشد الشعبی بر اساس چارچوب قانونی و رسمی تأکید کرد و به فرماندهان آن قول داد که در آتیه با آن‌ها دیدار کرده و از نزدیک در جریان نیازهای آن‌ها قرار گیرد و عملیات‌ ضد تروریستی آن‌ها را هماهنگ کند. نخست‌وزیر عراق همچنین بالاترین مقام نظامی در عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز هست.

کاظمی در بدو ورود خود به مقر سازمان الحشد الشعبی از سوی فالح الفیاض مورد استقبال و خوش‌آمد گویی قرار گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top