تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/02/28 - 17:07
کد خبر: 356367

اخذ اقامت روسیه

مسکو به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر فدراسیون روسیه یکی از مقاصد اصلی خرید مستغلات و سرمایه گذاری به حساب می آید. برای مهاجرانی که با هدف سرمایه گذاری به روسیه می آیند مسکو به عنوان مرکز اصلی تجارت در روسیه در جایگاه بالاتری از شهرهای دیگر روسیه قرار دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» کشور روسیه با توجه به رشد قابل توجهی از لحاظ اقتصادی و ارتقاء سطح زندگی عمومی بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی داشته است به یکی از مقاصد مورد توجه مهاجران در طی سالهای اخیر تبدیل شده است. کشور روسیه که شاید تا چند سال بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی همچنان کشور بسته ای از نظر ارتباط با خارجیان بود در طی چند سال اخیر با پیمودن راه خلاف جهت قبل به سرعت جایگاه خود را در جامعه جهانی پیدا کرده است. در این میان دولت روسیه نیز با تصویب قانونهای حمایتی و تشویقی برای جذب نیروهای کار و سرمایه غیر بومی علاقه خود را برای رشد این روند نشان داده است. در این بخش تعدادی از قوانین مهاجرتی تسهیل شده را بررسی می کنیم:

صدور ویزای الکترونیک رایگان توریستی برای شهروندان ۵۳ کشور جهان از جمله ایران برای سفر به بعضی از شهرهای روسیه از جمله سن پترزبورگ و شرق دور.

حذف قانون پس دادن تابعیت اول در صورت دریافت پذیرش تابعیت روسیه. تا قبل از این یکی از شروط اخذ تابعیت روسیه پس دادن تابعیت اول شخص متقاضی بود. اما مدت زمانی بود که این قانون ملغی شده و مهاجرین می توانند با حفظ تابعیت کشور اول همزمان تابعیت کشور روسیه را بگیرند.

دادن تابعیت روسیه با والدین یا فرزندان شخصی که تابعیت روسیه دارد. طبق این قانون اگر شما تابعیت روسیه را دریافت کنید می توانید برای والدین و یا فرزندان خود درخواست تابعیت روسیه را نمایید.

تسریع زمان دریافت شهروندی روسیه . تا پیش از این مدت زمان دریافت شهروندی روسیه از مرحله درخواست تا زمان دریافت شهروندی بعضا تا ۱۰ سال طول می کشید.

دریافت اقامت بعد از تحصیل

در این قانون به محصلان بعضی از کشورها (البته این قانون فعلا شامل شهروندان ایران نمی شود. اما در آینده در صورت موفق بودن این قانون امکان افزایش لیست کشورها وجود دارد) در صورت فارغ التحصیلی با نمرات ممتاز اقامت دائم روسیه اعطا می گردد.

عدم نیاز به سکونت دائم در روسیه در مراحل اخذ تابعیت

تا پیش از این ، از زمان اقدام برای اخذ تابعیت تا مرحله دریافت ، شخص متقاضی می بایست زمان نه ما از سال را در روسیه می گذراند.

کشور روسیه که عنوان بزرگترین کشور جهان را یدک می کشد جمعیت حدود ۱۴۵ میلیون نفر را در خود جای داده است که این میزان نفر جمعیت برای کشوری با ۱۷ میلیون کیلیومتر مربع رقمی کم و ناچیز است. کمبود نیروی کار متخصص و تحصیل کرده مشکلی است که تمام کشورهای صنعتی و پیشرفته با آن موجه بودند. از سوی دگیر در زمان حاظر که همه کشورهای دنیا درگیر نوسانات اقتصادی هستند جذب سرمایه های خارجی به یک راه حل جدی برای کمک به ثبات بازار داخلی کشورها مطرح شده است. شاید با توجه به نکات بالا علت تصویب قوانین حمایتی توسط دولت روسیه را بشود درک کرد.

تابعیت روسیه از طریق خرید ملک

اما یکی از قوانینی که به تازگی در مجلس روسیه مطرح شده و امکان تصویب آن در آینده نچندان دور وجود دارد دادن تابعیت روسی به افراد خارجی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در روسیه می باشد. شاید این طرح که جزییات آن هنوز مشخص نشده است در صورت تصویب تحول بزرگی را در بازار روسیه ایجاد کند.

روسیه به عنوان یک کشور اروپایی که قیمت املاک و مستغلات در آن در مقایسه با کشورهای دیگر اروپا کمتر است یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری بدون ریسک محسوب می شود.

از دگیر امتیازات خرید ملک در روسیه برای شهروندان ایران می توان به :

موقیعت و نزدیکی جغرافیایی دو کشور

روابط حسنه سیاسی و دیپملاتی بین دو کشور

داشتن پتانسیل بالا برای مبادلات تجاری

برخورداری روسیه از دانشگاه های با سطح علمی ممتاز جهانی اشاره کرد.

مناسب ترین شهرهای روسیه جهت خرید ملک و سرمای گذاری

مسکو

مسکو به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر فدراسیون روسیه یکی از مقاصد اصلی خرید مستغلات و سرمایه گذاری به حساب می آید. برای مهاجرانی که با هدف سرمایه گذاری به روسیه می آیند مسکو به عنوان مرکز اصلی تجارت در روسیه در جایگاه بالاتری از شهرهای دیگر روسیه قرار دارد.

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ (لنینگراد سابق) دومین شهر مهم روسیه که در بین مردم روسیه به پایتخت شمالی و پایتخت فرهنگی معروف است. این شهر که به گواه بسیار از مردم جهان یکی از زیبا ترین شهرهای اروپاست مقصد اصلی گردشگران خارجی است که به روسیه می آیند. از مزایای خرید ملک در سن پترزبورگ نسبت به مسکو می توان به : قیمت کمتر املاک نسبت به مسکو ، - عدم ترافیک های سنگین به نسبت مسکو - جاذبه های شهری منحصر به فرد- موقعیت جفرافیای خاص و نزدیک آن به کشورهای اتحادیه اروپا اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت و تجارت روسیه می توانید با مشاورین مجموعه حقوقی روس بازار در روسیه و ایران تماس بگیرید. مجموعه حقوقی روس بازار می تواند راهنمای مناسبی باشد تا از طریق آن از آخرین تغییرات و اخبار و قوانین مربوط به مهاجرت و تجارت در روسیه آگاه شوید.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت از طریق تحصیل به روسیه در چند سال اخیر بسیار رونق گرفته است به طوری که تنها در سال گذشته میلادی بیش از ۲۵۰ هزار دانشجوی خارجی برای تحصیل به روسیه مهاجرت کرده اند. البته سهم دانشجویان ایرانی از این تعداد کم است (حدود ۵ هزار دانجشو در سال) اما این روند با سرعت زیاد رو به افزایش است. یکی از موسسات معتبر در زمینه تحصیل در روسیه و اعزام دانشجو به روسیه مجموعه روس دانش روسیه است. جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با مشاورین روس دانش تماس بگیرید

study@rusdanesh.com

www.rusdanesh.com

+79119831901

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top