تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/29 - 01:58
کد خبر: 356411

تحلیلی بر یک ادعا؛

رژیم صهیونیستی: ایران از خط قرمز عبور کرد

بعد از ادعای مقامات صهیونیست مبنی بر حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های آبی تل‌آویو، این خبر بازتاب زیادی در رسانه‌های خارجی داشت و این اتفاق را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، روزنامه رای‌الیوم در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حمله سایبری صورت گرفته علیه زیرساخت‌های آبی آن طی هفته‌های گذشته از جانب ایران بوده است، ابعاد و پیام‌های این حمله را تحلیل کرده که شرح آن به شکل زیر است:

حدود سه هفته قبل زیرساخت‌های آب شهری و بخش بهداشت برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین مورد حمله سایبری قرار گرفت.

چند روز قبل کابینه عالی امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شده که این حمله سایبری از سوی ایران صورت گرفته؛ در حالی که ایران این ادعا را رد و اعلام کرد که هرگز وارد جنگ‌های سایبری نشده است.

این حمله توسط یکی از مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان «تشدید تنش‌ها از طرف ایران و عبور از خط قرمز» توصیف شده است که هدف آن «آسیب به زیرساخت‌ها و امکانات شهری بود».

هرچند که این ادعا کاملا کذب است؛ اما شوک بزرگی به تل‌آویو وارد شد، تاجایی که یک مسئول ارشد صهیونیستی در شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اظهار داشت: «انتظار جنین حمله‌ای از سوی ایرانی ها نداشتیم، این حمله نباید اتقاق می‌افتاد».

در همین راستا کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته یک نشست محرمانه برای بحث درباره حمله سایبری اخیر به زیرساخت‌های آن تشکیل داد که این امر بیانگر میزان ترس و نگرانی گسترده صهیونیست‌ها از این اتفاق بود که همه مسئولان و شهک‌نشینان صهیونیست را مضطرب کرده است.

اما سوال مهمی که در این میان مطرح می‌شود آن است که پیام‌های این حمله ادعایی سایبری علیه رژیم صهیونیستی چیست؟

مهم‌ترین و بارزترین پیام این اتفاق، ورود ایران و محور مقاومت به یک مرحله جدید از پاسخ به تحریکات دشمن و مقابله با آن است. در این مرحله ایران به جای پاسخ نظامی مستقیم به تجاوزات رژیم صهیونیستی در سوریه علیه نیروهای آن که هزینه‌های مالی و جانی سنگینی دارد، از روش‌ها به روز و مدرن مانند تکنولوژی و جنگ روانی استفاده می‌کند. همین برتری ایران در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته موجب ایجاد رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها شده است.

اما در میان طرف‌های عضو مقاومت ایران تنها طرفی نیست که از این روش برای مقابله با دشمنان خود استفاده می‌کند؛ بلکه حزب‌الله لبنان نیز این نوع از توانایی خود را در ایجاد شکاف در مرزهای اراضی اشغالی پس از تجاوز صهیونیست‌ها به خودروی حامل نیروهای مقاومت لبنان در مرز سوریه نشان داد که نهادهای امنیتی تل آویو را به شدت آشفته کرد.

اما سوال دیگر این است که چرا ایران زیرساخت‌های آبی رژیم صهیونیستی را مورد حمله سایبری قرار داده است؟

شاید علت این امر به اهمیت زیادی که بخش آب برای صهیونیست‌ها دارد بازمی‌گردد؛ رژیم صهیونیستی همواره ادعا می‌کند تجربه‌ای که آنها در زمینه تصفیه و بازیافت و شیرین کردن وحفاظت و سرمایه گذاری آب دارند بی‌نظیر است. بنابراین مورد هدف قرار دادن زیرساخت‌های آبی اسرائیل حامل یک پیام ضمنی از سوی ایران برای رژیم صهیونیستی بود مبنی بر اینکه ایرانی‌ها می‌توانند به راحتی در جایی که صهیونیست‌ها با غرور ادعای بی مانند بودن دارند، نفوذ کنند.

سوال سوم این است که آیا اسرائیل تنها طرفی است که مورد حمله سایبری ایران قرار می‌گیرد یا اینکه طرف‌های دیگری نیز وجود دارند که از این موضوع نگرانند؟

آنگونه که به نظر می رسد تنها طرف نگران از این عملیات ایران صهیونیست‌ها نیستند. این نگرانی از اراضی اشغالی تا ایالات متحده کشیده شد؛ تا جایی که جمعه گذشته یعنی یک روز پس از جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره حمله سایبری ایران، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد به فلسطین اشغالی سفر می‌کند. همانطور که از نخستین اظهارات پامپئو در بدو ورود به اراضی اشغالی و گزافه‌گویی‌های وی علیه ایران پیدا بود، یکی از محورهای اصلی سفر پامپئو به قدس اشغالی بحث درباره مسائل مربوط به ایران است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top