تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/29 - 08:42
کد خبر: 356421

واکنش یک دانشگاه به بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد

ذاکری با تأکید بر اینکه آزمون‌های دوره کارشناسی دانشگاه علم و صنعت قطعا حضوری برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری آزمون‌های دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در بازه زمانی جداگانه و متفاوت خواهد بود تا تراکم دانشجویان در خوابگاه‌ها به حداقل برسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علم و صنعت با تأکید بر اینکه برنامه دانشگاه برای پذیرش حضوری دانشجویان تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای جداسازی آزمون‌های پایان ترم دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد هستیم تا این دانشجویان در بازه زمانی متفاوت برای امتحانات پایان ترم خود در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

جبارعلی ذاکری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص پذیرش حضوری دانشجویان و وضعیت امتحانات پایان ترم نیمسال تحصیلی جاری گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا می‌توانیم از ۱۷ خرداد پذیرش حضوری دانشجو داشته باشیم یا نه و هنوز در این زمینه به توافق جمعی نرسیده‌ایم. البته مشکلی در بحث پذیرش حضوری دانشجویان در دانشگاه نداریم، فقط در بخش خوابگاه‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویانی که بومی و مقیم تهران هستند، از امکانات دانشگاه علم و صنعت اعم از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، کتابخانه و مرکز کامپیوتری دانشگاه استفاده می‌کنند، اما مشکلی که با آن مواجه و در حال بررسی این موضوع هستیم، بخش پذیرش حضوری دانشجویان در مراکز خوابگاهی است که در این خصوص نیز دنبال راهکاری هستیم تا ببینیم با چه تمهیداتی می‌توانیم حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها برای زمان امتحانات پایان ترم را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: در حال حاضر به فکر جدا کردن دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شرکت در آزمون‌های پایان ترم تحصیلی جاری هستیم؛ ولی هنوز به نتیجه مشخص نرسیده‌ایم و تا دو هفته آینده در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

ذاکری با تأکید بر اینکه آزمون‌های دوره کارشناسی دانشگاه علم و صنعت قطعا حضوری برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری آزمون‌های دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در بازه زمانی جداگانه و متفاوت خواهد بود تا تراکم دانشجویان در خوابگاه‌ها به حداقل برسد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ علم و صنعت در ترم جاری فقط برای امتحانات پایان ترم باز خواهد بود، اظهار کرد: آموزش مجازی دانشجویان ما ۱۷ خرداد به پایان می‌رسد و ۱۴ خرداد آخرین روز تقویم آموزشی ما خواهد بود، به جز درس‌های عملی آموزش سایر درس‌ها تا این تاریخ به اتمام خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علم و صنعت از آغاز امتحانات پایان ترم دانشجویان از تاریخ ۲۴ خرداد خبر داد و گفت: در حال حاضر دانشگاه برای انجام کارهای مطالعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی فعال هست، به طوری که طی ۱۵ روز گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان ما به صورت حضوری و غیرحضوری که اغلب آن‌ها حضوری بود، از تز خود دفاع کرده‌اند؛ بنابراین رفت و آمد دانشجویی در دانشگاه وجود دارد، اما از دو هفته آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در خصوص برنامه دانشگاه برای برگزاری ترم تابستان نیز گفت: ترم تابستان فقط برای دانشجویانی که درس‌های عملی و آزمایشگاهی داشتند، برگزار خواهد شد. در واقع دانشجویانی که دروس عملی آن‌ها در ترم جاری نیمه تمام اعلام شد و نتوانستند در آزمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند، در انتهای امتحانات پروژه دو، سه هفته‌ای برای آموزش‌های آن‌ها خواهیم داشت، اما به طور کلی کلاس‌های حضوری تابستان نخواهیم داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top