تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/29 - 15:33
کد خبر: 356500

۱۵۰۰ روستای جدید به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند

اینترنت در ۱۵۰۰ سایت روستایی با کمک اپراتور اول کشور راه‌اندازی شد تا ۸۶ درصد روستاهای کشور تحت پوشش اینترنت قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیین «بهره‌برداری از اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت همراه اول» روز یکشنبه، با حضور مدیران وزارت ارتباطات و معاول اول رئیس‌جمهور و به‌مناسبت روز جهانی ارتباطات به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اتصال بیش از ۱۵۷۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات در بازه‌ی زمانی یک ساله را رونمایی کرد. این تعداد ۱/۳ میلیون نفر را دربرمی‌گیرد. آخرین روستای متصل‌شده که «سِیِدان» از توابع شهرستان «درمیان» در استان خراسان جنوبی بود که آیین نمادین آن به‌صورت آنلاین برگزار شد.
تجهیز روستاها و مناطق کمتربرخوردار کشور در قالب USO (طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) توسط همراه اول انجام شده که ۸۶ درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. همراه اول طی سه سال اخیر، اینترنت پرسرعت را دراختیار ۴۲۰۰ روستا قرار داده است.

به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، تاکنون ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه قرار گرفته‌اند که این رقم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. همچنین مراکز داده همراه اول با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی در استان‌های غربی و شمال غربی کشور و تهران طراحی و پیاده‌سازی شده است تا زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات را شکل دهد. این پروژه به‌زودی رونمایی می‌شود.

مرتضی طاهری‌بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول نیز در این کنفرانس گفت:

شرایط بحرانی دو سال اخیر مانند سیل و کرونا باعث شد تا میزان مصرف شبکه ارتباطی افزایش پیدا کند تا جایی‌که مصرف برخی اپلیکیشن‌های داخلی تا ۱۰۰۰ درصد و متوسط مصرف کاربران از این برنامه‌ها ۵۰۰ درصد رشد را تجربه کند.

در این مراسم اتصال ۶۳۲ روستا به شبکه تلفن همراه موبایل نیز رونمایی شد. همراه اول تاکنون در ۴۱۴۲ روستا اینترنت نسل چهار، در ۵۷۰۷ روستا نسل سه و در ۴۴،۹۶۸ روستا پوشش نسل دو را برقرار کرده است.
وزیر ارتباطات گفت درمورد چالش‌های ارتباطی در کشور گفت، وزارت ارتباطات برای حل چالش‌های توسعه‌ی اینترنت خانگی و همراه به همکاری همه‌جانبه‌ی شهرداری‌ها نیاز دارد؛ برای مثال مشکل دسترسی به شبکه برق سراسری در محل نصب سایت‌های روستایی تنها باکمک شهرداری میسر است؛ جهرمی گفت وزارت ارتباطات نمی‌تواند هزینه‌ی توسعه‌ی برق در این مناطق را پرداخت کند.

برای احداث هر سایت روستایی، دو میلیارد تومان هزینه می‌شود اما تأمین برق سایت‌ها از این مبلغ بیشتر است. هزینه‌ی توسعه روستایی را هم دولت تأمین می‌کند و باید برای این مسئله چاره اندیشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top