به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بر اساس یک بررسی انجام شده در انگلیس، بسته بودن مدارس در این کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا به افزایش نابرابریهای آموزشی بین خانوادههای ثروتمند و فقیر دامن میزند.
به نوشته پایگاه «گاردین»، طبق بررسی صورت گرفته از بیش از 4 هزار خانواده در انگلیس، تا آخر ماه مه خانوادههای ثروتمند نسبت به خانوادههای فقیرتر، یک هفته و نیم آموزشهای خانگی بیشتر دریافت خواهند کرد.
دولت انگلیس تأکید کرده که مدارس ابتدایی در انگلیس از اول ماه ژوئن بازگشایی شوند.
بررسی انجام شده از سوی «مؤسسه مطالعات مالی» در انگلیس نشان میدهد کودکان در خانوادههای ثروتمند که در مدارس خصوصی یا مستقل تحصیل میکنند، دسترسی راحتتری به کامپیوتر و اینترنت در خانههای خود و همچنین به معلمان خصوصی دارند.
به نوشته گاردین، این بررسی همچنین نشان میدهد که اشتیاق خانوادهها برای بازگشت کودکانشان به مدرسه نیز کم است. 39 درصد از خانوادههایی که کودکی در مقطع ابتدایی دارند و 45 درصد نیز در مقطع راهنمایی خواهان بازگشت به مدارس هستند.
بررسی صورت گرفته نشان میدهد که کودکان در خانوادههای ثروتمند در مقایسه با خانوادههای فقیرتر 30 درصد وقت بیشتری را صرف فعالیتهای آموزشی خود میکنند. برای مثال کودکان در خانوادههای ثروتمند 5.8 ساعت وقت خود را برای مطالعه میگذارند، در صورتی که در خانواده فقیرتر این میزان 4.5 ساعت در روز است.
این بررسی همچنین به دولت انگلیس درباره چگونگی بازگشایی مدارس هشدار داده است. حدود 50 درصد از خانوادههای ثروتمند در این کشور، تمایل دارند کودکان خود را بعد از پایان محدودیتهای مربوط به کرونا به مدارس بفرستند، اما تنها 20 درصد از خانوادههای فقیرتر در بریتانیا خواهان بازگشت کودکانشان به مدرسه هستند.