تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/29 - 18:32
کد خبر: 356528

سرعت اینترنت قم ۴ برابر افزایش می‌یابد

مدیرعامل مخابرات استان قم با بیان اینکه سرویس جدید VDSL باقابلیت افزایش سرعت اینترنت تا چهار برابر در استان در حال راه‌اندازی است، گفت: ظرف سه ماه آینده ۵۰ هزار پورت VDSL نصب و آماده ارائه به مشترکین می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ سید اسدالله دهناد همزمان با روز جهانی ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سرویس جدید VDSL باقابلیت افزایش سرعت اینترنت تا چهار برابر سرعت عادی در استان قم در حال راه‌اندازی است و تا اکنون بیش از 7500 پورت نصب‌شده که از این تعداد 5700 پورت به مشترکین واگذارشده است.

مدیرعامل مخابرات استان قم به استقبال خوب این سرویس از سوی مشترکین اشاره کرد و افزود: در فاز یک و دو تغییر بسته مشترکین از ADSL به VDSL و زیرساخت لازم برای 14000 پورت در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه این توسعه سبب رضایتمندی بیشتر مردم در استفاده از بستر اینترنت می‌شود، ابراز کرد: این توسعه و فراهم‌سازی زیرساخت این امکان را به مخابرات استان می‌دهد تا ظرف سه ماه آینده 50 هزار پورت VDSL نصب و آماده ارائه به مشترکین شود.

دهناد با اشاره به افزایش میزان مصرف اینترنت از سوی مشترکین و لزوم استفاده از فضای مجازی به‌ویژه در بحران کرونا گفت: باید این امکان را برای مشترکین فراهم کنیم که بتوانند اینترنت را با کیفیت و سرعت‌بالا دریافت و استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه FTTH نیز در استان قم در حال واگذاری است، یادآور شد: برای 16 هزار مشترک بستر فیبر آماده واگذاری است که در صورت تقاضا می‌توانند سرویس FTTH ( ارائه اینترنت از بستر فیبر تا منازل مشترکین )را دریافت کنند.

مدیرعامل مخابرات استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر  2250 مشترک از سرویس FTTH استفاده می‌کنند و در شش‌ماهه نخست امسال حدود 1500 مشترک دیگر به این سرویس افزوده می‌شود.

وی در ادامه با تبریک  روز جهانی ارتباطات به شعار امسال ITU فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: ما نیز با فراهم‌سازی بستر مناسب ارتباطی در استان در صدد تحقق پیش از موعد این شعار در استان هستیم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top