به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «محسن حاجی میرزایی» در دیدار با فرهنگیان منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تدبیری را اتخاذ کنند تا مشکلات بودجهای آموزش و پرورش حل شود؛ لذا ساختار بودجهای در این وزارتخانه نیاز به اصلاح دارد.
حاجی میرزایی، آموزش و پرورش را پهن پیکرترین دستگاه اجرایی کشور برشمرد و افزود: باید توجه داشت دستگاهی با این عظمت چه مشکلی را از جامعه رفع میکند؛ یکی از تکالیف آموزش و پرورش از سال ۶۶ این است که هر دانش آموز متوسطه باید الزاماً یک مهارت را فرا بگیرد؛ باید دید در تحقق این موضوع تا چه میزان موفق بودیم.
وی در ادامه با بیان اینکه هدف ما اعتلای جایگاه آموزش و پرورش است، گفت: در اجلاس آیسسکو، کشورهای اسلامی از تأسیس شبکه شاد استقبال کردهاند. امیدوارم مجلس شورای اسلامی در راستای پیشرفت کشور و تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبری گام بردارد.
وی افزود: بدون تردید هیچ تحول پایداری در کشور اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه از مسیر آموزش و پرورش بگذرد؛ بنا بر این آنچه آینده کشور را میسازد، برنامههای آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین فرصت یادگیری جامعه در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: این موضوع نشان از اهمیت نظام تعلیم و تربیت دارد؛ پس باید دید که در عمل جایگاه نظام تعلیم و تربیت کجاست.
وی خطاب به نمایندگان منتخب خاطرنشان کرد: آنچه که باید در مجلس آینده و با همکاری یکدیگر پیش ببریم، اعتلای جایگاه آموزش و پرورش است.
حاجی میرزایی با اشاره به برخی مطالعات انجام شده در آموزش و پرورش، گفت: تحقیقی را در خصوص مشکلات آموزش و پرورش انجام دادیم؛ بر اساس آن، بررسیها نشان میدهد اگر تاریخ را از این تحقیق حذف کنیم، متوجه میشویم مشکلات آموزش و پرورش قبل از انقلاب وجود داشته و به جز چند مورد، همچنان این مشکلات باقی است.
وی، دسترسی به آموزشها و کاهش بیسوادی در سطح کشور را از اتفاقات خوب پس از انقلاب عنوان کرد و گفت: این موضوع از روی میز چالشهای آموزش و پرورش برداشته شده است؛ لذا امروزه به برکت انقلاب چتر آموزشی در سراسر کشور گسترده شده و آموزشها در دورترین نقاط کشور به دانش آموزان لازم التعلیم ارائه میشود.
عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه مسائل و چالشهای باقی مانده در آموزش و پرورش کم نیست، اظهار کرد: اینکه محتواهای آموزشی در نظام تعلیم و تربیت تا چه میزان پاسخگوی نیاز جامعه است، یکی از موضوعاتی است که همواره در آموزش وپرورش مطرح بوده؛ کمبود نیروی انسانی نیز از چالشهایی است که همواره وجود داشته و دارد و امسال تلاش داریم از طرق مختلف این کمبود معلم را جبران کنیم.