تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/30 - 09:46
کد خبر: 356554

واکنش‌های دانشجویی به یک پست تلگرامی با موضوع خانواده؛

یاورطلب: نگاه به غرب یک نگاه کعبه آمال است/ شریفی: به جای استفاده، منتقد «ایسم»های غربی بشوید!

یاورطلب: نگاه به غرب یک نگاه کعبه آمال است/ شریفی: به جای استفاده، منتقد «ایسم»های غربی بشوید!

سیاست ها و مواضع خاص و همچنین اظهارات خانم مولاوردی در سال‌های مدیریت او در راس معاونت امور زنان و خانواده در دولت یازدهم بارها و بارها مورد انتقاد جدی قرار گرفته بود سیاست هایی که به نام زنان و در دفاع از حقوق آنها ولی در عمل علیه زنان مسلمان ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شهیندخت مولاوردی در کانال تلگرامی خود به مناسبت روز جهانی خانواده مطلبی را منتشر کرده که در تصویر آن، اشکال انحرافی و مذموم خانواده های همجنس گرای ۲ زن و یک فرزند و دو مرد و یک فرزند دیده می شود.

در همین راستا واکنش های متعدد از سوی فعالین سیاسی و رسانه ای شکل گرفت، فعالین تشکل های دانشجویی نیز از قافله عقب نماندند و به اشکال مختلف واکنش نشان دادند.هرچند مولاوردی با پست بعدی در کانال، حذف پست اصلی و توضیحات پیرامون موضوع سعی کرد تا حدودی اشتباه خود را رفع کند اما از نظر فعالین دانشجویی فقط یک عقب نشینی بود تا یک اشتباه سهوی!

کوثر محمدی مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)

کوثر محمدی مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفتوگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت:مصادف با روز جهانی خانواده شهیندخت مولاوردی تصویری را در کانال تلگرامی خود منتشر نمود که در آن اشکال انحرافی و مذموم خانواده‌های همجنسگرایی دو زن و یک فرزند و دو مرد و یک فرزند دیده می شود.‎این در حالی است که مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران همجنسگرایی به استناد ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی از مصادیق تشویق و ترغیب مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن محسوب می‌گردد و مسابقه این قانون مشمول مجازات می گردد.

وی افزود: شایان ذکر است که سیاست ها و مواضع خاص و همچنین اظهارات خانم مولاوردی در سال‌های مدیریت او در راس معاونت امور زنان و خانواده در دولت یازدهم بارها و بارها مورد انتقاد جدی قرار گرفته بود سیاست هایی که به نام زنان و در دفاع از حقوق آنها ولی در عمل علیه زنان مسلمان ایرانی بود.

یادداشت زینب شریفی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دکتر شریعتی

حواسم نبود، نمی‌دونستم، من خودم صبح جمعه فهمیدم و امروز ... در عالم خواب و بیداری بود! انسان موجودی خلاق است، به او بگویید بر اساس قانون حق دستور دادن به ضعیفی را ندارد، دستور نمی دهد اما با یک نگاه! دستور خود را صادر می کند.حال به او بگویید حق چنین نگاهی را نیز دیگر ندارد، با تهدیدی سرشار از لبخند کار خود را باز انجام می دهد و این زنجیره الی الابد قطع نخواهد شد.

خواه شما ده خط آن قانون کلی را تشریح کنید و خواه ده جلد!انسان موجودی بسیار خلاق است.آن قدر خلاق که هر روز روش های دور زدن قانون توسط او را در اخبار می بینید و با لبخندی ناشی از « عجب آدمی یا عجب جانوری “ او را به فراموشی می سپارید.خلاقیت انسان بر همه ما ثابت شده است و هییٔت دولت، معاونین حال و سابق، آقایان و خانم ها نیز از این صفت مستثنی نیستند.

اما این صفت در دو شاخه تقسیم می شود : یکی عامل ایجاد ارزش و دیگری عامل تخریب ارزش!ایجاد ارزش همان خلاقیتی است که در راه کمال انسان بالفعل می شود و به دلیل عدم صدق در اکثر رفتارهای گوینده جملات نخست که نقل قول شد، محل بحث ما نیست.و اما خلاقیتی که تخریب ارزش ها را به دنبال دارد.

سهوا و یا عمدا؛ اگر بخواهیم به صورت سهوی این جملات گهربار و بی اطلاعی افراد مذکور از تصمیماتی که خود گیرنده آن‌ها هستند بررسی کنیم، بهتر است بزرگواران همگی به دنبال یافتن یک روانپزشک حاذق باشند، هر چند ترس ما از این است در انتخاب چنین پزشکی نیز در عالم خواب و بیداری دچار اشتباهات جبران ناپذیری این بار نسبت به خود! شوند و شاهد اتفاقات بدتری در سطح جامعه باشیم.

و اما خلاقیت تخریب کننده ارزش ها که عمدا صورت می پذیرد.برای رعایت نهایت انصاف فعل «عمد» را در آگاهی و کم آگاهی فرد عنوان می کنیم.عمدی که با کم آگاهی صورت گیرد، مثلا اگر تعریف خانواده را در غرب و سازمان ملل ندانیم و خوش بینانه بخواهیم نام گذاری این روز را بر اساس اصالت خانواده به صورت طبیعی، تعبیر کنیم، این کم آگاهی منجر به بازارسال هر پیامی از هر کانالی با هر عکسی خواهد شد. که در این حالت نالایقی فرد در داشتن جایگاهی در اجتماع ثابت خواهد شد و پس از مواخذه فرد و اخراج از تمامی تریبون ها، نهاد تعیین کننده این فرد باید پاسخگو قرار گیرد.

و اما عمدی که با آگاهی کامل صورت پذیرد ... بهتر است در صورت منتفی شدن فرضیات بالا درباره خانم مولاوردی و محرز شدن این فرضیه، بقیه کار را به مسیٔولین مربوطه در قوه قضایٔیه بسپاریم و منتظر اعلام جرم بمانیم.و در آخر این آرزو بر دل ما ماند که یکبار هم در عالم خواب و بیداری به جای استفاده از منابع بی پایه ای چون فمنیست بودن پیامبر اکرم (ص)، منتقد « ایسم» های غربی بشوید!

طاهره یاور طلب، مسئول بسیج دانشگاه الزهرا

طاهره یاور طلب، مسئول بسیج دانشگاه الزهرا در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: پس از انتشار این پست در کانال تلگرامی خانم مولا وردی با عکس العمل هایی مواجه شد که در مواجهه با آنها اعلام کرد این پست را در خواب و بیدار در کانال بارگذاری کرده و سهوا این اتفاق افتاده است اما در ابنباره باید گفت این حرف ها از زبان ایشان کمی عجیب است چرا که حتی اگر عکس مطلب کانال را اشتباه فرستاده باشند نمی‌شود گفت که متن را هم اشتباه فرستاده اند و اشتباهی شده است متاسفانه پیشینه ایشان یک سری مواضعشان را به صورت واضح مشخص می‌کند. 

وی ادامه داد: این رویه‌ی نگاه مثبت به غرب و استفاده از مبانی فکری آنها، رویه‌ای است که مشاورین زنان دولت در گذشته در پیش گرفته بودند و امروز هم در پیش دارند، حالا سوال اینجاست که مولاوردی این مطلب را از چه کانالی فوروارد کرده؟ پاسخ همین سوال نگاه این افراد به غرب را مشخص می‌کند. 

یاور طلب افرود: آنچه که از این مطلب و سبقه رفتاری ایشان استنباط می‌شود این است که انتشار این پست آنچنان هم اشتباهی و سهوی نبوده و تا جاییکه می‌دانم برای ایشان پیگیر مسائل حقوقی این رفتار نیز هستند.

مسئول بسیج دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه مولاوردی درحال حاضر جایگاهی ندارد گفت: باتوجه به اینکه ایشان در بدنه دولت اکنون جایگاهی ندارد، اما این نگاه به غرب در بدنه دولت ما همیشه وجود داشته است و نگاه به غرب یک نگاه کعبه آمال است و تمام مدت نگاه می‌شود که آن‌ها چه کار می‌کنند ما هم همان را انجام بدهیم یکی از بزرگترین مشکلات ما را تشکیل می‌دهد، چرا که ما اگر تقویم را نگاه کنیم خودمان روز خانواده داریم و الگو‌های اسلامی ایرانی بسیار خوبی برای مباحث مختلف من جمله زنان و خانواده داریم. 

وی افزود: متاسفانه این نگاه به غرب در مجلس و دیگر ارگان‌های ما نیز دیده می‌شود که پس از انقلاب رو به پررنگ شدن است، اگر بتوان این نگاه به غرب را بازگرداند و اینگونه رویکرد‌ها را اصلاح کرد از نظر من شاهد اتفاقات خوبی در تمامی  حوزه‌ها خواهیم بود. 

*گزارش از فاطمه قنبری

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top