تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/30 - 14:08
کد خبر: 356608

ملانظری دو سیاست جذب دانشجویان بین‌الملل مجازی را شرح داد

رییس دانشگاه الزهرا (س) با تاکید بر لزوم همراهی وزارت علوم با دانشگاه‌ها برای حفظ و افزایش دانشجویان بین‌الملل، دو سیاست خود برای جذب دانشجویان خارجی مجازی و پژوهش محور را مطرح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) در نشست مجازی معاونان بینالمللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، بیان کرد: در شرایط فعلی بیش از ۹۵ درصد کلاس‌های تئوری و برخی از کلاس‌های عملی دانشجویان به صورت مجازی تشکیل شده که فرصت بسیار خوبی است.

ملانظری با اشاره به بحث دانشجویان بین‌الملل ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام گرفته نزدیک به ۷۵ درصد دانشجویان بین‌الملل دانشگاه الزهرا (س) (چه آن‌ها که به کشور خود بازگشتند و چه کسانی که همچنان در ایران هستند) در کلاس‌های آموزشی مجازی خود شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های لازم برای رفع مشکلات ۲۵ درصد دیگر دانشجویان بین‌الملل که از کلاس‌های مجازی استفاده نکردند درحال انجام است، گفت: تلاش بر این است که فاصله فعلی ایجاد شده بین دانشگاه و این دانشجویان برداشته شود تا مشکلی برای ادامه تحصیل آن‌ها ایجاد نشود.

رییس دانشگاه الزهرا (س) درباره دو سیاست کلی و مهم برای دانشجویان بین‌الملل اظهار داشت: اولین سیاست حفظ دانشجویان خارجی موجود است که البته با توجه به شرایط حاضر موضوع افزایش دانشجویان بین‌الملل همواره مورد توجه بوده و در این خصوص مشتاق هستیم تا به جذب دانشجویان بین‌الملل مجازی بپردازیم.

ملانظری توضیح داد: به دلیل تک جنسیتی بودن دانشگاه الزهرا (س) پیش از دوران کرونا نیز تماس‌های زیادی از دانشجویان خارجی به خصوص از عراق و افغانستان داشتیم تا شرایطی برای تحصیل مجازی آن‌ها در دانشگاه فراهم شود، چون برخی از این افراد برای رفت و امد به ایران و مستقر شدن‌شان مشکلاتی دارند؛ لذا ما کاملا آمادی داریم که دوره‌های مجازی را در گام اول برای رشته‌های علوم انسانی راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب دانشجویان بین‌الملل نیاز به همراهی و همکاری وزارت علوم برای تغییر یکسری از آیین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌ها دارد، بیان کرد: دومین سیاست دانشگاه الزهرا (س) جذب دانشجویان پژوهش محور بین‌الملل است که در شرایط فعلی این نوع دانشجویان راحت‌تر می‌توانند فرصت جذب داشته باشند.

به گفته ملانظری، دو سیاست مطرح شده به عنوان سیاست کلی سال ۹۹ دانشگاه الزهرا (س) دنبال می‌شود تا از این طریق بتوان با فرصت‌سازی از کاهش دانشجویان خارجی جلوگیری کرد.

رییس دانشگاه الزهرا (س) عنوان کرد: همچنین در سال ۹۸ دانشگاه به ارائه ۱۰ بورسیه به دانشجویان بین‌الملل پرداخت و برای سال ۹۹ قصد دارد تعداد این بورسیه‌ها را به ۱۵ مورد افزایش دهد تا انگیزه‌ای برای حفظ و افزایش تعداد دانشجویان بین‌الملل باشد.

ملانظری برنامه‌ریزی برای آموزش‌ها و جذب دانشجویان مجازی را فرصتی عنوان کرد که در دوران پساکرونا می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی گفت: بحث دیگر استفاده از فرصت آموزش مجازی و ظرفیت اساتید بین‌المللی است که در این دوره روی آن متمرکز بودیم و فرصت‌های بسیار خوبی در این زمینه فراهم شده است که امیدواریم با برنامه ریزی دانشگاه برای ترم تحصیلی آینده توسعه یابد و از ظرفیت موجود فضای مجازی بتوانیم از توانمندی اساتید بین‌الملل استفاده کنیم.

رییس دانشگاه الزهرا (س) با تاکید بر موضوع توجه جدی به بحث انتقال شهریه‌ها بیان کرد: دانشگاه الزهرا تنها دانشگاهی است که برای آموزش زبان فارسی دوره‌های مجازی تعیین کرده است، اما با این وجود مشکل اخذ شهریه همچنان پابرجاست و امیدواریم وزارت علوم در این مورد کمک کند تا علیرغم شرایط خاص بتوانیم مقتدرانه در بحث امور بین‌الملل پیش رویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top