تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/31 - 08:36
کد خبر: 356656

مخالفت مدیر سابق پرسپولیس با بورسی شدن این باشگاه

عابدینی درباره اینکه شنیده می‌شود اعضای هیئت رئیسه از تاج دستور می‌گیرند و این موضوع را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: به هر حال ممکن است از تاج مشورت بگیرند، اما هیئت رئیسه قصد دارد استقلال خود را نشان بدهد و روش هاش بیانگر این موضوع است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس، درباره ارزیابی اش از اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود پیش نویس اساسنامه قرار است به فیفا ارسال شود، اظهار کرد: به هر حال اعضای هیئت رئیسه می‌خواهند نشان بدهند که  اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی فیفا نقد و بررسی می‌شود و بعد از آن در اختیار اعضای مجمع قرار می‌گیرد. معتقدم هر اساسنامه‌ای قبل از ارسال به فیفا  در هیئت کارشناسی مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و بعد به این نهاد اجرایی فرستاده شود.

عابدینی درباره اینکه شنیده می‌شود اعضای هیئت رئیسه از تاج دستور می‌گیرند و این موضوع را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: به هر حال ممکن است از تاج مشورت بگیرند، اما هیئت رئیسه قصد دارد استقلال خود را نشان بدهد و روش هاش بیانگر این موضوع است. تاج سال‌ها در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کار کرده است و اگر او نقطه نظرات خود را به عنوان مشاوره می‌دهد خوب است، اما اعمال نظر و مدیریتش در فوتبال درست نیست. به هر حال تاج در این شرایط باید از اعمال نفوذ در مدیریت فوتبال دست بردارد و بگذارد هیئت رئیسه براساس استقلال خود کار‌ها را پیش ببرد.

او ادامه داد: البته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال روال خاص خود را دارد و می‌تواند روش خود را دنبال کند و ارسال اساسنامه به فیفا قبل از تایید اعضای مجمع مغایر با قانون، مصوبات مجمع و اساسنامه نیست، اما بهتر است از خرد جمعی استفاده شود و این کار به شکل دقیق و حساب شده پیش برود تا  همه اعضای دلسوز و نخبه‌ای که دور هم جمع شدند و دغدغه اساسنامه را دارند مدنظر قرار گرفته باشند و آن‌ها نیز نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

مسئول سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره  اختصاص  ۲۰ درصد از سهام سازمان لیگ به چند عضو این سازمان گفت: این خبر برایم جالب است که سازمان لیگ و سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال زمانی که شکل می‌گیرند درصدی از سهامش برای عده خاص باشد و این مغایر با روح فوتبال و باشگاه داری است و چنین چیزی نباید باشد. البته می‌توانند درصد ناچیزی از سهام را به عنوان حق  مدیریت داشته باشند و باید سفته بگذارند و بعد از آن سهام به هیئت مدیره و هیئت رئیسه جدید  انتقال یابد. به هر حال اگر ما سهامدار از اشخاص حقوقی و حقیقی داشته باشیم این موضوع مغایر روح امانت داری است.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره اینکه می‌خواهند سرخابی‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند، گفت: به هر حال زمانی که بستر خصوصی سازی سرخابی‌ها  آماده بود اراده‌ای وجود نداشت، اما اکنون که دولت قصد دارد این کار را انجام بدهد بستر این موضوع فراهم نیست. شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است و اقتصاد کشورمان هم از این قاعده مستثنی نیست و شکننده‌تر از قبل است و مردم در فشار اقتصادی هستند. در چنین روز‌های بازار نقل و انتقالات سرمایه بسیار محدود و کند شده است. همچنین هجوم به بازار بورس مسکنی برای مردم است، اما نگران هستم که  در بورس اتفاقات بدی در آینده رخ بدهد. مجلس اعلام کرد که دولت از سرمایه گذاران خرد و کوچک حمایت کند تا آسیب جدی نبینند. 

رخابی‌ها شرایط ورود به بورس را ندارند
او ادامه داد: ما دچار تنش‌های اقتصادی شدید هستیم و در چنین  شرایطی بستر برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی آماده نیست و برند معنوی این ۲ باشگاه برای مردم است. من این شیوه واگذاری این ۲ باشگاه را درست نمی‌بینم و اعتقاد دارم که خصوصی سازی تدریجی معنی و مفهومی دارد، اما واگذاری یک جای سهام سرخابی‌ها معنی و مفهومی ندارد. این ۲ باشگاه  در بورس هم پذیرش نمی‌شوند چرا که آن‌ها شرایط ورود به بورس را ندارند. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با تراز منفی مالی و بدهی زیاد در بورس جایگاهی ندارند. به نظرم دولت دست از شعار بردارد و از روش‌های دیگر برای خصوصی سازی این ۲ باشگاه استفاده کند و مدیریت را واگذار کند و این کار شدنی است، اما انتقال  سهام و مدیریت به صورت یک جا درست نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top