تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/31 - 11:33
کد خبر: 356684

لیزر موهای زائد چیست و جلسات لیزر چگونه انجام می‌شوند؟

حدود 15 روز پس از درمان، موها از بین می روند. البته ممکن است که پس از این مدت زمان، باز هم شاهد رشد مو در ناحیه مورد نظر باشید ولی این رشد، کاذب است و به راحتی با یکبار حمام از بین می‌روند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» لیزر موهای زائد بهترین روش برای از بین بردن موهای قسمت‌های مختلف بدن مانند زیر بغل، ساق، کشاله ران، ناحیه شرمگاهی و ریش به صورت قطعی است. این روش بیش از 90 % موها را از بین می‌برد و شما برای خارج کردن کامل موها از ناحیه تحت درمان نیاز به انجام چندین جلسه درمانی دارید. اگر قصد دارید که موهای زائد بدن خود را لیزر کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا زیر و بم روش‌های لیزر مو را همراه با شما بررسی کنیم.

لیزر موهای زائد چیست؟

در این نوع روش حذف موهای زائد، درمانگر از دستگاه لیزری استفاده می‌کند که امواج لیزر تولید می‌کند و و با ایجاد گرما در محلی که مو رشد می‌کند باعث خواهد شد که محل رشد مو آسیب ببیند و رشد مو به صورت کلی متوقف شود و در نتیجه موی زائدی نیز در بدن باقی نماند.

قبل از اولین جلسه لیزر، درمانگر باید به اندازه کافی پوست را با الکل تمیز کند تا هرگونه چربی یا رطوبت باقیمانده را پاکند و موها را از طریق یک ورقه یا کرم به صورت کلی از بین ببرد تا درمان کلی را آغاز کند. این کار باعث خواهد شد که لیزر اثر بیشتری داشته باشد.

پس از آن درمانگر با نزدیک کردن دستگاه به قسمت مورد نظر، اقدام به سوزاندن بافت‌های پوست می‌کند. بعد از حذف موهای ناحیه مورد نظر از طریق لیزر، خنک کردن پوست با یخ، اسپری یا ژل سرد توصیه می‌شود. تجهیزات مدرن لیزر موهای مدرن دارای قطعاتی هستند که باعث می‌شود ناحیه موردنظر بعد از هر بار لیزر خنک شود. در پایان هر جلسه توصیه می‌شود لوسیون آرامبخش را بر روی پوست معالجه شده بمالید.

حدود 15 روز پس از درمان، موها از بین می روند. البته ممکن است که پس از این مدت زمان، باز هم شاهد رشد مو در ناحیه مورد نظر باشید ولی این رشد، کاذب است و به راحتی با یکبار حمام از بین می‌روند.

لیزر موهای زائد چیست و جلسات لیزر چگونه انجام می‌شوند؟

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

در طول درمان طبیعی است که احساس کمی درد یا ناراحتی کنید به طوری که انگار دچار احساس خارش در ناحیه مورد نظر هستید. هرچه پوست فرد نازک‌تر و حساس‌تر باشد، احتمال درد در حین برداشتن مو بیشتر است. مناطقی که موهای بیشتری دارند و جایی که پوست ضخیم‌تر است ممکن است که درد بیشتری را تجربه کنند. با این وجود در آن قسمت‌ها نتیجه لیزر بهتر و سریع‌تر است و برای حذف موهای زائد این ناحیه‌ها به جلسات لیزر کمتری نیاز دارید.

پمادهای بی‌حسی قبل از عمل نباید استفاده شوند و اگر از آن‌ها استفاده است باید قبل از استفاده از لیزر پاک شوند، زیرا درد و احساس سوزش شدید روی پوست پارامترهای مهمی برای تشخیص اثر لیزر و حتی سوختگی است و در صورت اجرای لیزر به همراه پماد بی‌حسی ممکن است که بدن بیمار دچار سوختگی شود و خود او متوجه نشود.

چه کسی می تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد؟

فارغ از قیمت لیزر موهای زائد بدن و هزینه ای که دارد، همه افراد سالم که هیچ بیماری مزمن ندارند و افراد بالای 18 سال دارند می‌توانند موهای زائد خود را لیزر کنند. در حال حاضر، حتی افراد با رنگ پوست قهوه‌ای نیز می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند و با استفاده از دستگاه‌هایی مانند الکساندرایت یا دستگاه‌ها دیگر اقدام به حذف موهای زائد خود زیر نظر پزشک کنند.

 

قبل از انجام لیزر موهای زائد باید مواردی از جمله موارد زیر را رعایت کنید:

  • پوست باید به طور مناسب هیدراته شده باشد زیرا در این روش لیزر بهتر کار می‌کند، بنابراین باید در روزهای قبل از درمان آب زیادی بنوشید و از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • قبل از لیزر موهای زائد را از بین نبرید، زیرا لیزر باید دقیقاً روی ریشه مو عمل کند.
  • باید در منطقه‌ای که لیزر موی زائد صورت می‌گیرد، زخم یا کبودی باز نداشته باشید.
  • نواحی تیره‌تر مانند زیر بغل‌، با کرم و پماد قابل شستشو هستند و می‌توان از این طریق نتیجه بهتری کسب کنید.
  • حداقل 1 ماه قبل و بعد از درمان، آفتاب نگیرید و یا از کرم های ضد برنزه استفاده نکنید.

 

پوست بعد از جلسه لیزر موهای زائد چه حالتی پیدا می‌کند؟

بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد طبیعی است که محل دقیق موها کمی ملتهب و قرمزتر شود و این نشان دهنده اثربخشی درمان است. این سوزش پوستی بعد از چند ساعت از بین می رود.

بنابراین، پس از یک جلسه درمانی، لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری کرده تا از لکه دار شدن و تاریک شدن ناحیه مورد نظر جلوگیری کنید. علاوه بر این، همیشه از محافظ ضد آفتاب در مناطقی که ممکن است به طور طبیعی در معرض آفتاب باشد (مانند صورت، گردن، سینه، بازوها و دست‌ها) مراقبت کنید.

برای لیزر موهای زائد باید چند جلسه لیزر انجام بدهیم؟

برای این سوال پاسخی قطعی وجود ندارد چون تعداد جلسات با توجه به رنگ پوست، رنگ و ضخامت مو و اندازه منطقه مورد تراشیدن و ویژگی‌های ژنتیکی برای افراد مختلف متفاوت است.

به طور کلی، افرادی که پوست روشن و موهای ضخیم و تیره دارند، نیاز به جلسات کمتری نسبت به افرادی دارند که دارای پوست قهوه‌ای هستند و موهای نازک دارند. به طور معمول فرآیند لیزر 5 تا 8 جلسه طول خواهد کشید. در صورتی که در این تعداد جلسه، رشد موهای زائد بدن شما متوقف نشد، می‌توانید بنا به نظر پزشک در جلسات لیزر بیشتری شرکت کنید. جلسات را می‌توان با فاصله 30-45 روز انجام داد و مدت هر جلسه نیز بین نیم ساعت تا دو ساعت است.

جمع‌بندی

ما در این مطلب نگاهی به لیزر موهای زائد انداختیم و دیدیم که این روش چه مزیت‌های فراوانی دارد. همچنین روش انجام آن را نیز دیدیم و آن را مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما نیز قرار است که موهای زائد بدن خود را از بین ببرید، کافی است که به یکی از مراکز معتبر لیزر مو مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. شما با این لیزر هم زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و هم باعث خواهد شد که سلامت بدن شما از طریق حدف موهای زائد و گردش خون در ناحیه موردنظر، بیشتر شود. در پایان به خاطر داشته باشید که لیزر موهای زائد نیز مانند هر فرآیند درمانی دیگری بهتر است تحت نظر متخصصین این کار انجام شود و کلینیک خانه سفید تهران یکی از مراکز معتبر و قابل اطمینان در این زمینه است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
sodabeh
1399/11/07 - 10:58

با عرض سلام.
ممنون از پیج خوب شما
من برای خدمات پوستی به کلینیک ره یا مراجعه کردم و بسیار راضی بودم

تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top