تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/31 - 17:00
کد خبر: 356744

پتنت ساعت هوشمند گوگل

گوگل به‌تازگی پتنتی جدید از یک ساعت هوشمند با نام احتمالی پیکسل واچ ثبت کرده است. در این پتنت به بهره‌مندی ساعت از ژست‌های حرکتی اشاره می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از منحصربه‌فرد‌ترین قابلیت‌های پیکسل ۴ بهره‌مندی آن از سیستم موشن سنس (Motion Sense) بود که با اتکا بر ژست‌های حرکتی کار می‌کرد و برخی ویژگی‌های جالب به‌همراه می‌آورد. به‌لطف سیستم موشن سنس، پیکسل ۴ می‌توانست ژست‌های حرکتی کاربر را از فاصله‌ای خاص تشخیص دهد. درست است که کارکرد سیستم موشن سنس تا حد زیادی محدود بود؛ اما در هرصورت این سیستم در ادامه‌ی کار پتانسیل بسیار زیادی برای پیشرفت دارد.
گوگل در حاشیه‌ی بالایی پیکسل ۴ چندین حسگر جای داده بود که پشتیبانی از ژست‌های حرکتی مبتنی‌بر سیستم موشن سنس را به گوشی اضافه می‌کردند. موشن سنس امکان کنترل گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ را بدون نیاز به لمس صفحه‌نمایش، فراهم می‌کرد. قابلیت موشن سنس پیکسل ۴ و ۴ ایکس‌ال از فناوری ویژه‌ی گوگل با نام پروژه‌ی Soli بهره می‌گیرد. آن‌طور که گوگل می‌گوید پردازش‌های مربوط به موشن سنس به‌صورت محلی در خود پیکسل ۴ اتفاق می‌افتند و به فضای ابری فرستاده نمی‌شوند.
بااین‌حال آمار نشان می‌دهد کاربران درنهایت از موشن سنس پیکسل ۴ استقبال چندانی نکردند؛ زیرا همان‌طور که گفتیم، موشن سنس قابلیت‌های زیادی را به کاربر ارائه نمی‌دهد. پیکسل ۴ نسبت‌به رقبایش باتری ضعیف‌تری دارد و همین موضوع همواره موردانتقاد دارندگان این گوشی بوده است. کاربران می‌گویند استفاده از موشن سنس باعث می‌شود پیکسل ۴ عمر باتری بدتری ارائه دهد و به‌همین دلیل تمایل چندانی به این سیستم ندارند. گزارش‌های اخیر می‌گویند عدم استقبال از موشن سنس باعث شده است گوگل تصمیم بگیرد از آن در نسل بعدی گوشی‌هایش یعنی پیکسل ۵ استفاده نکند.
با همه‌ی این‌ها اگر از دریچه‌ی فنی به موضوع بنگریم، موشن سنس قابلیتی تحسین‌برانگیز است و اهمیت خاصی دارد. گوگل به‌منظور فراهم‌سازی امکان استفاده از سیستم موشن سنس، پیکسل ۴ را به تراشه‌ای ویژه تحت عنوان سولی (Soli) مجهز کرده است. اطلاعات رسمی نشان می‌دهند گوگل به‌منظور ساخت تراشه‌ی سولی تلاش زیادی به‌کار بسته است.

گوگل همواره نشان داده اگر آینده‌ای روشن برای سرویس یا فناوری خاصی متصور نشود، آن را برای همیشه کنار می‌گذارد. بنابراین ازلحاظ تئوری امکان دارد که این شرکت به‌طور کلی تراشه‌ی سولی و سیستم موشن سنس را کنار بگذارد. بااین‌حال اخبار جدید، خلاف این موضوع را بیان می‌کنند. درواقع به‌نظر می‌رسد گوگل به فکر استفاده از موشن سنس در گجت‌های پوشیدنی افتاده است.
روز گذشته رسانه‌ی پتنتلی اپل گزارشی جدید منتشر کرد که به ساعت هوشمند گوگل ارتباط دارد. بر این اساس گفته می‌شود به‌تازگی پتنتی جدید در دفتر علائم تجاری و سندهای ثبت اختراع ایالات متحده (موسوم‌به USPTO) ثبت شده است که طراحی منتسب به نوعی ساعت هوشمند را نشان می‌دهد.
ساعت هوشمندِ به‌تصویر‌کشیده‌شده در پتنت موردبحث از ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند؛ به‌طور دقیق‌تر، کاربر برای برقراری تعامل با ساعت باید دست خود را حرکت دهد. اگر این گفته‌ها برای شما آشنا هستند، بهتر است بدانید که گوگل مدت‌ها پیش در سال ۲۰۱۶ به‌هنگام معرفی پروژه‌ی سولی مدعی شده بود این فناوری ویژه چنین قابلیتی را ارائه می‌دهد.همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، پتنت موردبحث تنوع بالایی از ژست‌های حرکتی را نشان می‌دهد که به‌منظور برقراری تعامل با ساعت می‌توانید به آن‌ها متکی شوید:

به‌منظور استفاده از گوشی‌های هوشمند، آن‌ها را در دست می‌گیریم و با انگشت ازطریق صفحه‌ای لمسی، به برقراری تعامل می‌پردازیم؛ این حقیقت باعث شد پروژه‌ی سولی در گوشی پیکسل ۴ چندان مورداستقبال واقع نشود. کاربران می‌گویند تا وقتی که می‌توان به‌شیوه‌ی عادی به شکلی سریع با گوشی تعامل برقرار کرد دلیلی برای استفاده از ژست‌های حرکتی نمی‌بینند. بااین‌حال گجت‌های پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند پتانسیل بیشتری برای بهره‌گرفتن از مزیت‌های پروژه‌ی سولی دارند.
برای مثال تصویر کنید ساعت هوشمندی در دست دارید که به پروژ‌ه‌ی سولی مجهز شده است و می‌توانید ازطریق آن به کنترل لوازم مختلف خانه‌ی هوشمند بپردازید. می‌خواهید ماشین را از گاراژ خارج کنید؟ تنها کافی است دست خود را رو به درِ گاراژ بگیرید و با نوعی ژست حرکتی خاص، نسبت‌به بازکردن آن اقدام کنید. همین مثال‌ها را می‌توانید به نمونه‌هایی دیگر نظیر روشن کردن تلویزیون تعمیم دهید. بدین ترتیب به این نتیجه می‌رسید که پروژه‌ی سولی پتانسیل زیادی برای گجت‌های پوشیدنی دارد.
امروزه در خانه‌های هوشمند وسایل متنوعی یافت می‌شوند. بر همین اساس گجتی شبیه به ساعت هوشمند که بتواند آن‌ها را کنترل کند، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. در نظر داشته باشید که ثبت پتنت لزوما به تولید محصول نهایی اشاره نمی‌کند. احتمال دارد هیچ‌گاه شاهد عرضه‌ی پیکسل واچ یا هر گجت پوشیدنی دیگر که به پروژه‌ی سولی مجهز باشد، نباشیم.

منبع: androidcentral

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top