تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/03/01 - 16:40
کد خبر: 356839

پیشنهادی برای کاربران اندروید و آی او اس؛

معرفی ۵ ماشین حساب موبایلی +دانلود

معرفی ۵ ماشین حساب موبایلی +دانلود

ماشین حساب یکی از اپلیکیشن‌هایی است که باید آن را در تلفن همراه خود داشته باشید که جایگزین‌های بسیار حرفه‌ای برای آن در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS وجود دارد. وجود یک ماشین حساب حرفه‌ای باعث تسریع در روند محاسبات می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماشین حساب از اولین اپلیکیشن‌هایی است که در گوشی‌های موبایل ظاهر شد. از قدیمی‌ترین مدل‌های گوشی موبایل تا جدیدترین و قدرتمندترین دستگاه‌های هوشمند، همگی به ماشین حساب مجهز بوده‌اند و به‌مرور، ماشین حساب‌های قدیمی را منسوخ کرده‌اند. ازطرفی قدرت پردازشی و محاسبه‌ای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باعث شده تا امروزه اپلیکیشن‌های ساده‌ی ماشین حساب نیز کم‌کم جای خود را به ابزارهای قدرتمند و اختصاصی بدهند. ابزارهایی که انواع عملیات محاسبه‌ی علمی و مهندسی را با سرعت قابل‌قبولی انجام می‌دهند پس ماشین حساب یکی از اپلیکیشن‌هایی است که باید آن را در تلفن همراه خود داشته باشید در این گزارش مطلب شما را با برترین اپلیکیشن‌های جایگزین ماشین حساب در اندروید و iOS آشنا می‌کنیم.

۱. Calzy

این ماشین حساب با اضافه کردن یک بخش مخصوص حافظه، رابط کاربری ماشین حساب را برای کاربران روانتر و آسان‌تر می‌کند. کاربر با استفاده از حافظه می‌تواند محاسبات خود را ذخیره کرده یا محاسبات، متغیرها و دیگر انواع داده را برچسب‌‌گذاری کند تا در زمان نیاز به ارجاع، به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. Calzy همچنین یک کیبورد شخصی‌سازی شده هم به کاربر ارائه می‌کند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به 3D Touch، توابع مهندسی، تاریخچه، نشانه‌گذاری محاسبات و پشتیبانی از قابلیت‌های چندوظیفگی اشاره کرد. Calzy را می‌توان یک اپلیکیشن جامع برای کاربردهای محاسبه‌ای دانست که رابط کاربری بسیار زیبایی هم دارد. به‌همین دلیل اپل هم جایزه‌ی طراحی برتر خود را به آن اهدا کرده است.

۲. Calcularium

اپلیکیشن Calcularium از InVooDoo کنترلرهای خاص و حرفه‌ای را با ابزارهایی قدرتمند برای فرود داده و ویرایش محاسبات در اختیار شما قرار می‌دهد. درنتیجه با یک اپلیکیشن ماشین حساب روبه‌رو هستید که علاوه بر راحتی در استفاده،‌ کاربردهای متنوع و زیادی هم در اختیار شما قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند اعداد را با کیبورد‌های مرسوم وارد کنند یا از ورودی صوتی و تصویری برای این کار بهره ببرند که امکان وارد کردن توابع را هم فراهم می‌کند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به برچسب‌گذاری اعداد و توابع اشاره کرد که فراخوانی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. دستورهای حرکتی از قابلیت‌های دیگر هستند که جابه‌جایی و منظم کردن المان‌های هر تابع را ممکن می‌کنند. کاربران همچنین می‌توانند فرمول‌ها و متغیرها را در اپلیکیشن Calcularium ذخیره کرده یا هر متغیر را به توابع زیرمجموعه‌ای تقسیم کنند. این اپلکیشن در مجموع قابلیت‌های بی‌شماری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و ترکیب آن با ویدیوهای آموزشی، استفاده از قابلیت‌ها را نیز تسهیل کرده است.

۳. Pcalc Lite

اپلیکیشن Pcalc Lite یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌های ماشین حساب پیش‌فرض برای سیستم‌عامل iOS است. این اپلیکیشن خدمات ماشین حساب مهندسی را با قابیت‌های بی‌شمار به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌علاوه، امکان اضافه کردن افزونه هم به آن وجود دارد که قابلیت‌های اپلیکیشن را دوچندان می‌کند. پکیج پایه‌ای اپلیکیشن، قابلیت‌های مناسبی را به کاربر عرضه می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به توابع مثلثاتی و لگاریتمی اشاره کرد. حالت رادیان، لغو یا اجرای مجدد عملیات، تبدیل واحد‌ها و فهرست ثابت‌ها، از قابلیت‌های دیگر Pcacl Lite هستند. کاربرانی که به‌دنبال گزینه‌های بیشتر و عملیات حرفه‌ای‌تر درماشین حساب iOS هستند، می‌توانند با پرداخت هر عملیات مورد نظر را با پرداخت درون برنامه‌ای خریداری کرده یا با پرداخت ۹/۹۹ دلار، تمامی قابلیت‌ها را دریافت کنند.

۴. Numerical 2

اپلیکیشن Numerical 2 را می‌توان جایگزینی منحصربه‌فرد برای ماشین حساب پیش‌فرض iOS دانست. علامت مساوی در این اپلیکیشن وجود ندارد و به‌نوعی محاسبه را آسان می‌کند. براکت‌های محاسباتی نیز به‌صورت خودکار به عملیات اضافه می‌شوند. البته Numerical 2 قابلیت‌های دیگری هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان توابع مهندسی و اعداد خاص مانند Pi و E و بی‌نهایت را نام برد. این ماشین حساب از حالت افقی گوشی هم پشتیبانی می‌کند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به پشتیبانی از چندوظیفگی با امکان تقسیم نمایشگر و حتی کیبورد اختصاصی برای انجام محاسبات در داخل اپلیکیشن‌های دیگر اشاره کرد. درنهایت، Numerical 2 قابلیت تغییر ظاهر با استفاده از تم هم دارد و کاربران می‌توانند تم اختصاصی خود را هم در آن طراحی کنند.

۵. Soulver

این ماشین حساب، یکی ازجایگزین‌های کاربردی برای اپلیکیشن پیش‌فرض محسوب می‌شود که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اپلیکیشن Soulver تمامی محاسبات کاربر را دریک ستون نمایش می‌دهد و درنتیجه می‌توان به راحتی به همه‌ی محاسبات قبلی ارجاع داد. به‌علاوه، یک نشان‌گر ویرایشی هم به شما امکان می‌دهد تا بین خطوط محاسبات حرکت کرده و آن‌ها را ویرایش کنید. هرتغییر در محاسبات، محاسبه‌ی بعدی را نیز تغییر می‌دهد. از قابلیت‌های دیگر ماشین حساب Soulver می‌توان به امکان برچسب‌گذاری شخصی سازی شده و تبدیل واحد و ارز اشاره کرد. کاربران همچنین می‌توانند برگه‌های محاسباتی خود را در این اپلیکیشن ذخیره کنند.

۱. Mobi Calculator

اپلیکیشن Mobi که قبلا به‌نام CubeCalculator شناخته می‌شد، از سال‌ها پیش به‌عنوان ابزاری کاربردی برای کاربران اندروید محسوب می‌شود که به‌دنبال یک اپلیکیشن ماشین حساب قدرتمند با قابلیت‌های شخصی سازی هستند. صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن عملیات پایه‌ای محاسبه را به‌همراه علامت‌های پرانتز و دو دکمه با قابلیت شخصی‌سازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دکمه‌ی مود در این بخش، دسترسی به توابع مثلثاتی و لگاریتمی را ممکن می‌کند. منوی تنظیمات اپلیکیشن، پشتیبانی از ورودی‌های بر مبنای ۶ و ۸ و باینری را به کاربر ارائه می‌کند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به تاریخچه‌ی اپلیکیشن با امکان مشاهده‌ی ۵۰ عملیات اخیر اشاره کرد. نسخه‌ی پرو با قیمت ۳/۴۹ دلار، تاریخچه را به ۱۰۰ عملیات افزایش می‌دهد و امکانات دیگری هم مانند پشتیبانی از تم و توابع و فرمول‌ها تا پنج خط دارد.

۲. Scalar

اپلیکیشن Scalar را باید فراتر از یک ماشین حساب ساده دانست. این اپلیکیشن قابلیت‌های بسیار بی‌شماری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از قابلیت‌های Scalar علاوه بر کاربردهای مهندسی می‌توان به پشتیبانی از آرگومان‌ها، توابع، توابع شخصی‌سازی شده توسط کاربر و ترکیب آرگومان‌ها و متغیرها اشاره کرد. البته مزیت اصلی اپلیکیشن مذکور، توانایی نوشتن اسکریپت و ابزارهای ویرایشی است که امکان خودکار کردن برخی فرایندها یا محاسبه‌های حرفه‌ای را به کاربر ارائه می‌کند. اپلیکیشن Scalar نیز در بخش رایگان به کاربر تبلیغات نمایش می‌دهد، اما می‌توان با پرداخت ۲/۹۹ دلار، نسخه‌ی پرو آن را خریداری کرد که قابلیت‌های پیشرفته‌ی بیشتری هم ارائه می‌کند.

۳. HiPER

ماشین حساب HiPER تلاش می‌کند تا بهترین تجربه از محاسبه‌ی مهندسی را به کاربران اندروید ارائه کند. ظاهر این ماشین حساب شبیه به ماشین حساب‌های مهندسی قدیمی است و علاوه بر کاربردهای محاسباتی مرسوم، مجموعه‌ای از توابع مهندسی و قابلیت‌های پیشرفته را به کاربر ارائه می‌کند. از میان قابلیت‌های مهم می‌توان به عملیات کسری و اعداد مختلط اشاره کرد که همگی در ترکیب با آموزش‌های ساده به کاربر، تجربه‌ی استفاده از HiPER را به حد اعلا می‌رسانند. رابط کاربری این اپلیکیشن نیز الگوهای متعدد را پشتیبانی می‌کند که برای استفاده در گوشی هوشمند یا تبلت، مناسب هستند. کاربران برای استفاده از تمامی قابلیت‌های اپلیکیشن یا باید تبلیغات داخل آن را مشاهده کرده یا با پرداخت ۳/۴۹ دلار، نسخه‌ی پرو را خریداری کنند که قابلیت‌های بیشتری هم دارد.

۴. ++Calculator

ماشین حساب ++Calculator یکی دیگر از گزینه‌های حرفه‌ای و پر قابلیت در اندروید محسوب می‌شود که با پشتیبانی از تعداد بی‌شماری عملیات، متغیر، حالت و تنظیمات، نیاز هر کاربری را به ماشین حساب مهندسی برطرف می‌کند. با این اپلیکیشن، ماشین حساب مهندسی در ترکیب با ابزار حرفه‌ای ترسیم نمودار خواهید داشت. از قابلیت‌های برجسته‌ی ++Calculator می‌توان به ویرایشگر معادله، تاریخچه‌ی محاسبات، متغیرهای پیش‌فرض و شخصی‌سازی شده، ساده‌سازی خودکار عبارت‌ها، محاسبات مختلط و پشتیبانی از حالت پنجره‌ای اشاره کرد. اپلیکیشن مذکور از مدل نمایش تبلیغات برای درآمدزایی استفاده می‌کند. البته تبلیغات تنها در صفحه‌های ثانویه نمایش داده می‌شوند.

۵. CaclcTape

ماشین حساب CaclcTape یکی از بهترین گزینه‌های رایگان برای کاربران اندرویدی محسوب می‌شود که از رابط کاربری آشنایی هم بهره می‌برد. طراحی اپلیکیشن به‌گونه‌ای است که شبیه به ماشین‌حساب‌های نواری اداری به‌نظر می‌رسد. کاربران می‌توانند محاسبات مورد نظر خود را در خطوط پشت سر هم وارد کرده و نتیجه را در بخش نوار رابط کاربری مشاهده کنند. هر مرحله از محاسبه را می‌توان در همان بخش نواری ویرایش کرد که مراحل بعدی را هم به‌روزرسانی می‌کند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند هر مرحله را در بخش نوار، برچسب‌گذاری کنند و می‌توان کل محاسبات را هم کپی کرده و در اپلیکیشن‌هایی مانند ویرایش متن یا ایمیل استفاده کرد.

نویسنده: سید علی جعفری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top