تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/03 - 11:27
کد خبر: 356963

مجلس یازدهم؛ گره‌گشای امور مستضعفان باشد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه‌ای از منتخبان مردم در مجلس یازدهم خواست بیشترین توجه خود را به گره گشایی از امور مستضعفان اختصاص دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اعلام کرد: این تشکل بنا بر وظیفه خود، به رصد و پایش عملکرد مجلس یازدهم و مطالبه گری همراه با ارائه راهکار خواهد پرداخت و در این امر کوتاهی نخواهد کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس دهم به پایان خودش رسید و حال نوبت نمایندگان مجلس یازدهم است که با رأی و اعتماد ملت بر سر کار آمده اند و چشم امید ۸۰ میلیون ایرانی به آن‌ها دوخته شده است تا پشتیبان و مقوم نظام اسلامی باشند و باری از دوش مستضعفین- که، ولی نعمت این نظام اند- بردارند این مجلس، مجلسی است که باید از روز اول انقلابی عمل کند، انقلابی بماند و انقلابی جلو برود، مجلسی که باید مظهر عزت ملی و اقتدار نظام اسلامی و حافظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی باشد، مجلسی که باید شأن خود را به عنوان راس امور احیا کرده و برای کشور در مسیر پیشرفت و آبادانی روزافزون، ریل گذاری کند.

اما قبل از آغاز کار رسمی این دوره از مجلس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در راستای آرمانخواهی و مطالبه گری- که دستور مؤکد مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی است- نکاتی را به نمایندگان محترم یادآوری می‌کند.

اولا وکلای ملت بدانند که تک تک صندلی‌های سرخی که بر آن تکیه می‌زنند، ثمره خون سرخ شهدایی است که اکنون می‌توانستند به جای آن‌ها بر این کرسی‌ها تکیه زنند، ولی جان خود را فدا کردند تا نظام اسلامی بماند و نوبت به نمایندگان حاضر برسد. مبادا کاری کنید که پایمال کننده خون این شهدا باشد.

ثانیا بدانید که مجلس موظف به همکاری و هم افزایی با سایر قوا در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب است. مبادا خناسانی شما را وسوسه کنند که به بهانه برخی اختلاف نظر‌ها با قوای دیگر به نزاع و درگیری بپردازید و وقت باارزش خود را صرف این امور کنید، بلکه شما باید جهت ده و ریل گذار و ناظر بر سایر قوا به ویژه قوه مجریه باشید و البته که این امر منافاتی با تحقیق، تفحص، مطالبه و مؤاخذه از آن‌ها ندارد.

ثالثا نمایندگان مجلس باید قبل از هرچیز بر خود نظارت داشته باشند که از آلودگی‌ها و انحرافات مصون بمانند و فقط در این صورت است که می‌توانند مطابق رضای خدا به تکالیف خود عمل کنند. بدیهی است نماینده‌ای که آلوده به فساد‌های مالی یا اخلاقی باشد، از او انتظار سخن حق و عمل حق در جایی که لازم است، نمی‌رود.

رابعا انتظار مردم از نمایندگان مجلس در شرایط کنونی، حل مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. وکلای ملت حل این گرفتاری‌ها را اولویت اول خود قرار داده و در این میان بیشترین توجه خود را به گره گشایی از امور مستضعفین اختصاص دهند که همواره بزرگترین پشتیبان نظام بوده و در عین حال کمتر از امکانات مادی و رفاهی و حقوق اولیه خود بهره‌مند شده اند.

اقتصاد ما مع الاسف به یکی از نقاط ضعف ما بدل گشته و تقویت آن کمک بزرگی به تحقق اهداف انقلاب خواهد کرد. ضمنا باید توجه داشت که راه تقویت بنیه اقتصادی کشور، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومنی و در رأس آن حمایت از تولید داخلی و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است.

خامسا نمایندگان فراموش نکنند که مجلس به فرموده امام راحل (ره)، عصاره فضائل ملت است و به راستی که یکی از فضائل برجسته ملت ایران، شجاعت و ایستادگی مقابل دشمنان اسلام و انقلاب است. مجلس باید نماد اقتدار و ایستادگی ملت و رعب افکن در دل دشمنان باشد.

مع الاسف در مجلس سابق، صحنه‌هایی مشاهده شد که با این مهم در تضاد بود و امید است در این مجلس به هیچ عنوان مشاهده نشود.

در پایان وکلای ملت همواره باید ارتباط خود را با توده مردم و نیز نخبگان و بدنه کارشناسی کشور حفظ کنند. به مطالبات و شکایات مردم گوش دهند و به رهنمود‌های کارشناسان متعهد و متخصص عمل کنند. به ویژه با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی مرتبط باشند و همواره به مطالبات دانشجویی- که برخاسته از توده مردم و توأم با علم و آگاهی است- توجه کنند و در مقابل آن‌ها پاسخگو باشند.

و، اما در باب ریاست مجلس یازدهم، نمایندگان توجه کنند که شخصی لیاقت تصدی این مسئولیت خطیر را دارد که مبانی اسلام و انقلاب و مکتب امام (ره) را عمیقا درک کرده باشد. از آلودگی‌های اخلاقی مبرا باشد و در حوادث گوناگون و گلوگاه‌های نظام از جمله فتنه ۸۸، فتنه برجام و امثالهم عملکرد صحیحی از خود نشان داده باشد.

نمایندگان محترم در انتخاب رییس مجلس، فقط بر اساس شایسته سالاری عمل کنند و از انتخاب صرفا بر اساس شهرت یا خدای نکرده باندبازی و جناح گرایی پرهیز کنند که اولین آزمون عدالت و صداقت و شایستگی آنها، انتخاب رییس مجلس است.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اعلام می‌دارد که بنابر وظیفه خود، به رصد و پایش عملکرد مجلس یازدهم و مطالبه گری همراه با ارائه راهکار خواهد پرداخت و به فضل الهی در این امر کوتاهی نخواهد کرد.

امید است خداوند منان، اعضای این مجلس را مورد عنایت ویژه خود قرار دهد و به وسیله آن ما را در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و ان شاءالله ظهور ولایت عظمی یاری کند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top