تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/03 - 15:19
کد خبر: 357006

میراث فرهنگی: مهیای سفر شوید/ وزارت بهداشت: خواهشاً سفر نروید

این روزها در حالیکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آغاز سفر مردم از عید فطر خبر می‌دهد اما مسئولان وزارت بهداشت درخواست عاجزانه از مردم دارند که سفر نروند و در خانه بمانند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ مدتی است خبرها از کنترل ویروس کرونا در کشور حکایت دارد اما لازم است جوانب احتیاط همچنان رعایت شود و اگر سفری هم اتفاق می‌افتد با رعایت پروتکلهای بهداشتی باشد.

در این بین اختلافاتی در سطح مسئولان کشوری وجود داشت که قابل تأمل است؛ از سویی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از آغاز سفر مردم از عید فطر خبر داده بود و ابلاغ دستورالعملهای بهداشتی این سفرها و از سوی دیگر، مسئولان وزارت بهداشت خواهان این بودند که مردم سفر نروند!

پس از این اختلافات، نگرانی‌ها به ارکان استانی مقاصد سفر منتقل شد و هر مسئول استانی در هر استان اظهار نظر متفاوتی ارائه می‌کرد.

به عنوان مثال فرماندار استان همدان در یک گفتگو بیان کرده بود که مردم به همدان سفر نکنند و بعد از مدتی این گفتگو تکذیب شد اما موج نارضایتی از سفر مردم به استانها در برخی مسئولان استانی رایج بود اما استدلالها در این زمینه متفاوت است و هر کدام به جای خود درست.

وقتی وزارت میراث فرهنگی طی ابلاغی مراکز تفریحی روباز برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی را باز و اعلام کرد هیچ‌گونه محدودیتی از نظر این وزارتخانه برای استفاده مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد راه برای افزایش سفرها در عید فطر باز شد البته برای این سفرها هم لازم بود پروتکلهای بهداشتی اعلامی رعایت شود و به گفته این وزارتخانه مردم نباید از چادر مسافرتی استفاده کنند چرا که به دلیل تجمع بیش از حد گردشگران و برای رعایت مسائل بهداشتی بهتر است از مراکز اقامتی رسمی دارای مجوز استفاده شود.

اما این چراغ سبز وزارت میراث موج غیرقابل پیش‌بینی از سفرها را به دنبال داشت، تا جایی که نگرانی مسئولان استانهای شمالی را به همراه داشت و باعث ترافیک سنگین مسیرهای منتهی به شمال کشور شد.

اما چه باید کرد؟ آیا می‌توان مانع از سفر مردم خسته از کرونا و خانه‌نشینی شد؟ این سؤالات دقیقا همان چیزی است که باعث اختلاف نظر وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی شد. از یک طرف کارشناسان وزارت میراث فرهنگی معتقدند که مردم خسته از بحران کرونا و خانه نشینی نیاز به سفر دارند و صنعت گردشگری هم برای بقا باید فعالیت خود را آغاز کند. از یک طرف دیگر نمی‌توان مانع از سفر مردم به شهرهای دیگر شد و تنها راه، هدایت و کنترل این سفرهاست.

با همین نگاه وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری طی بخشنامه‌ای به مدیران کل میراث فرهنگی استان‌ها اعلام کرد که نسبت به بازگشایی فعالیت‌های گردشگری کوهستان، کویرگردی و تمامی تأسیسات مرتبط (تله کابین‌ها و غیره) که دارای تراکم کم جمعیتی بوده، اقدام شود.

اما مقامات استانی چندان علاقه‌ای به میزبانی از مسافران عید فطر ندارند چرا که به گفته آنها هنوز امکان موج بعدی شیوع ویروس وجود دارد و بدیهی است که در این صورت بخش زیادی از مشکلات، دامن فعالان عرصه سلامت را خواهد گرفت.

اما در نهایت باید پذیرفت که امکان جلوگیری از سفر در عید فطر وجود ندارد و تنها باید بر کنترل و رعایت پروتکلهای بهداشتی در این سفرها تأکید کرد؛ مانند استفاده از مراکز دارای مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی یا انجام سفر با وسایل نقلیه شخصی و به همراه داشتن ماسک و دستکش.

با این استدلالات وزارت بهداشت همچنان بر عدم انجام سفر تأکید دارد؛ این فقدان سفر بیشتر بر شهرهایی که وضعیت قرمز دارند تأکید می‌کند. وزیر بهداشت درباره انجام این سفرها گفته است «از مردم خواهش می‌کنم تعطیلات عید فطر را هم مانند سایر همراهی‌هایی که با مجموعه دولت و وزارت بهداشت داشتند، رعایت کنند و سفر نروند، سفرهای جدید، به معنای ابتلاهای جدید به کووید 19 است!»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top