تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/06 - 09:46
کد خبر: 357271

«تقویت تشکل‌ها» در دستور کار دانشگاه آزاد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گفت: برای اجرایی کردن یکی از فرامین رهبری؛ یعنی مسئله حجاب برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حجت‌الاسلام محمد شریفانی در گفتگو با مهر در خصوص جلسه اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان، گفت: امسال علیرغم شرایط خاص موجود، جلسه رهبری با دانشجویان با اینکه بصورت مجازی برگزار شد، از رونق و محتوای بسیار مطلوبی برخوردار بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این نشست توصیه ها و تاکیداتی در محورهای خاص؛ از جمله مطالبه گری و پرسشگری، عدالتخواهی و حرکت به سوی تمدن اسلامی، جوان و جوانگرایی، امید، توجه به معنویت، حجاب و حیای اسلامی و ... داشتند که هرکدام از این مباحث، نیازمند یک تحلیل اساسی است که باید ضمن تعریف دقیق مفاهیم، راهکارهای هرکدام بیان و آسیب های احتمالی پیش رو نیز شناسایی شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هرچند همه محورهای توصیه شده مقام معظم رهبری در این جلسه باید در دستور کار باشد، با این وجود از آنجا که ایشان بر مبانی معرفتی تاکید داشته و فرمودند که اگر جوان ها مبانی معرفتی شان را قوی کنند، با افزایش ثبات و پایداری، در مقابل ناملایمات متزلزل نخواهند شد، ما در دانشگاه آزاد به سهم خود، ابتدا برای اجرایی کردن یکی از فرامین ایشان؛ یعنی مسئله حجاب برنامه ریزی کرده ایم.

شریفانی گفت: حجاب یکی از مسائل دینی، خانوادگی و روانشناسانه ای است که می تواند در آرامش محل، آرامش محیط کار، آسیب زدایی آسیب های اجتماعی، تربیت نسل و فرزندان و بسیاری حوزه های دیگر تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشد لذا ما به توصیه مقام معظم رهبری، به سرعت در این خصوص وارد عمل خواهیم شد.

وی افزود: در گام نخست، پیش از اینکه بخواهیم به موضوع عفاف و حجاب، لباس امر و نهی و اجرا بپوشانیم، این آمادگی را داریم تا کارگاه های مختلفی را با محوریت فلسفه حجاب، آسیب شناسی حجاب، راه کارهای اجرایی حجاب، آثار و فواید حجاب و عفاف برپا و همچنین جلسات هم اندیشی را با اساتید، در سطح دانشگاه آزاد برگزار کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما بر این باور هستیم که قوت بخشیدن به بعد نظری دانشجویان در این خصوص، باعث می شود تا دانشجو به خودی خود آمادگی عملی نیز پیدا کند.

وی گفت: این اولین برنامه ما در راستای توصیه مقام معظم رهبری است و ان شاء الله در نخستین فرصت که دانشگاه شرایط عادی و مناسب پیدا کرد، آن را اجرا خواهیم کرد. ضمن اینکه اگر شرایط کنونی ادامه داشته باشد، برنامه مذکور به صورت مجازی به اجرا درخواهد امد.

شریفانی همچنین درباره ارتباط دفتر نمایندگی نهاد با تشکل های دانشجویی نیز اظهار داشت: خوشبختانه یکی از مجموعه هایی که همواره ارتباط صمیمی با دانشجویان و تشکل های مختلف دانشجویی با سلایق مختلف، داشته است، همین دفتر نهاد است و برخود لازم می دانیم که بعد حمایتی، هدایتی و پدرانه ای نهاد را که می تواند موجب صمیمیت و نزدیکی بیشتر ما با یکدیگر شود، روز به روز تقویت کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top