تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/06 - 13:25
کد خبر: 357322

در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح شد؛

کمیسیون بهداشت مجلس دهم، پاسخگوی عدم تحقیق و تفحص باشد!

کمیسیون بهداشت مجلس دهم، پاسخگوی عدم تحقیق و تفحص باشد!

قرار بود طرح تحول سلامت منجر به رفع تبعیض در دسترسی به خدمات پزشکی شود؛ اما هنوز شاهدیم در استان‌های محروم مثل سیستان و بلوچستان مردم از حداقل دسترسی به امکانات درمانی محروم هستند و جالب‌تر اینجاست که رئیس کمیسیون بهداشت در برهه‌ای دکتر شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس بوده است!

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حامد محمودی قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگویی  با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت مجلس دهم، باید در خصوص عدم تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح تحول سلامت پاسخگو باشد، گفت: این طرح تحول بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی از سال ۹۲ اجرا شد و چند ده هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه دربرداشت! هزینه‌هایی که به اعتقاد بسیاری از نخبگان آنچنان که باید بازدهی نداشت و به جیب برخی پزشکان سرازیر شد.

کمیسیون بهداشت مجلس دهم، پاسخگو باشد!

او با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت طرحی است که باعث بدهی هزاران میلیاردی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی شد و از طرفی چندین هزار میلیارد تومن بدهی روی دست بیمه‌ها گذاشت، افزود: سوال اصلی اینجاست که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در این چهار سال نباید بررسی میکرد که این طرح چگونه اجرا می‌شود؟ آیا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نباید نسبت به اختلاف نجومی حقوق پزشکان و سایر کادر درمان که موجب نارضایتی کادر درمان شده واکنشی نشان می‌داد؟! شاید این ماجرا بی ربط به پزشک بودن ۹۹ درصد کمیسیون بهداشت نباشد.

محمودی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان به کمیسیون پزشکان مبدل شده و این تعارض منافع شدید باعث شده آن‌ها را از ورود به طرح تحول سلامت که از آن به طرح تحول جیب پزشکان نیز یاد می‌شود، خودداری کنند، اظهار کرد: قرار بود طرح تحول سلامت منجر به رفع تبعیض در دسترسی به خدمات پزشکی شود؛ اما هنوز شاهدیم در استان‌های محروم مثل سیستان و بلوچستان مردم از حداقل دسترسی به امکانات درمانی محروم هستند و جالب‌تر اینجاست که رئیس کمیسیون بهداشت در برهه‌ای دکتر شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس بوده است!

او در ادامه خاطرنشان کرد: دکتر شهریاری به عنوان نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان آیا یکبار کنجکاو نشده که چرا علیرغم بودجه چند ده هزار میلیاردی طرح تحول سلامت که رسالتش رساندن امکانات درمانی به مناطق کم برخوردار بود، هنوز هم مردم سیستان و بلوچستان جزو استان‌های محروم کشور در موضوع سرانه پزشک به جمعیت است؟

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان یادآور شد: اگر میخواهیم کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم دغدغه‌مند و فعال باشد، باید از این حکومت حداکثری پزشکان و وجود افرادی که فرصت کار داشتند، ولی کمترین کار ممکن را در جهت اصلاح نظام سلامت نکردند خالی شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top