تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/06 - 13:52
کد خبر: 357326

هدست مایکروسافت به کمک پزشکان می‌آید

فناوری به‌مرور به ابزاری حیاتی برای فعالان بهداشت و سلامت تبدیل می‌شود و در جدیدترین اخبار، نقش هدست‌های واقعیت مجازی پررنگ شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پزشکان در بیمارستان‌های لندن از هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز برای کاهش تماس با بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده می‌کنند. هدست با ظاهری شبیه به کلاه روی سر پزشک قرار می‌گیرد و از حسگرها و دوربین‌های متعدد در اطراف بدنه بهره می‌برد. در داخل هدست، تصاویر به‌صورت هولوگرام نمایش داده شده که اطلاعات مدنظر کاربر در آن‌ها دیده می‌شود.

دمتر جیمز کینراس، پزشک جراح و استاد دانشگاه، سال‌ها سابقه‌ی کار با هولولنز را دارد. او در مصاحبه‌ای درباره‌ی تجربه‌ی پزشکی با استفاده از این هدست‌های واقعیت ترکیبی می‌گوید:

به‌عنوان یکی از کاربردها می‌توانید یک اسکن یا تصویر ثبت‌شده از اشعه‌ی ایکس را در هولولنز مشاهده کنید. می‌توان تصویر موردنظر را به‌صورت سه‌بعدی تغییر داد و تصویر هولوگرافیک نهایی را حتی در محل بیرونی مشاهده کرد.

پزشکان می‌توانند تصاویری که از عکس‌های پزشکی ثبت شده‌اند را پس از انتقال به هدست، با حرکت دستان تغییر جهت و تغییر اندازه دهند.

فناوری واقعیت ترکیبی از مدت‌ها پیش توسط پزشکان برای فعالیت‌های پس از عمل جراحی انجام می‌شد که از ساختار رگ‌ها برای شناسایی موقعیت صحیح اندام بدن استفاده می‌کرد. از کاربردهای مهم دیگر می‌توان به فعالیت‌های درمانی برای مبتلایان به سرطان لگن اشاره کرد. اکنون و با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، پزشکان در لندن کاربردی جدید برای هدست‌های واقعیت ترکیبی هولولنز پیدا کرده‌اند.
کینراس می‌‌گوید به‌خاطر تهدیدهایی که برای کارمندان بخش‌های سلامت در تماس با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پیش می‌آمد، کارایی‌های جدیدی برای هولولنز تعریف کردند. اخبار متعدد ادعا می‌کردند که بریتانیا در تأمین تجهیزات محافظتی برای پزشکان و فعالان بخش درمان، با چالش روبه‌رو بوده است. با استفاده از هولولنز، نیاز به تجهیزات حفاظتی هم کاهش پیدا می‌کرد، چون کارمندان و پزشکان کمتری با فعالان بخش درمان در تماس خواهند بود.

هولولنز نرم‌افزاری به‌نام Remote Assist دارد که در ترکیب با مایکروسافت تیمز کار می‌کند. این نرم‌افزار به پزشکان امکان می‌دهد تا تعداد کارمندان و پرستاران در تماس با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهند. کارمندانی که به بخش‌های بستری بیماران کرونایی می‌روند، با استفاده از ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار مذکور، تصویری هولوگرافیک از همکاران را در کنار خود می‌بینند و از آن‌ها مشورت می‌گیرند. درنتیجه نیازی نیست که چند کارمند و پرستار و پزشک، برای بازدید یک بخش درگیر شوند.
کینراس درباره‌ی همکاری پزشک‌ها و پرستارها با استفاده از هولولنز می‌گوید: «به‌جای اینکه چهره‌ی واقعی من را ببینید، نمای اول‌شخص را به‌صورت هولوگرافیک مشاهده می‌کنید. تصویر شما هم به‌صورت هولوگرافیک در دفتر من یا هر بخش دیگر نمایش داده می‌شود. درنتیجه می‌توانیم بدون اخلال در فعالیت‌های اصلی، مکالمه‌ای رودررو داشته باشیم. به نظر ما این رویکرد بسیار مفید خواهد بود چون دیگر نیازی به فرستادن ۶ یا هفت پزشک به بخش بیماران کرونایی نداریم. تنها یک کارمند داوطلب به بخش مذکور می‌رود و سایر آن‌ها در محیط امن‌تری در معالجه و ویزیت همکاری می‌کنند».

منبع: businessinsider

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top