تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/06 - 14:42
کد خبر: 357334

ابلاغ قانون ضد اسرائیلی مجلس توسط روحانی

«تفسیر الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی»، «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه امنیت»و«تفسیر تبصره بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری» ابلاغ شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور سه قانون «تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی»، «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» و «تفسیر تبصره بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری» رابه مسئولان ذی ربط ابلاغ کرد.

ابلاغ قانون «تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی»

رئیس جمهور قانون تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را برای اجرای به وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

این قانون که با عنوان طرح یک فوریتی استفساریه تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزات آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود در جلسه علنی روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، تصویب و در تاریخ ۲۴ اردیبهشت به تأیید شورای نگهبان رسید.

قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت»

‌رئیس جمهور قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» را برای اجرا به وزارت خانه های کشور، اطلاعات، امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه ابلاغ کرد.

مطابق این قانون، کلیه دستگاه های اجرایی کشور مکلفند در چهارچوب سیاست های کلی نظام و بهره مندی از ظرفیت های منطقه ای و بین المللی، با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و نقش مخرب این رژیم نامشروع در برهم زدن صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و نقض گسترده و سامان مند (سیستماتیک) حقوق بشر اعم از جنگ افروزی، اقدامات تروریستی، جنگ الکترونیک، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح های ممنوعه علیه غیرنظامیان، محاصره انسانی، شهرک سازی، آواره کردن مردم فلسطین، تلاش برای انضمام بخش های دیگری از سرزمین فلسطین، ادامه اشغال سرزمین فلسطین و بخش هایی از سوریه (جولان)، لبنان و دیگر سرزمین های اشغالی مقابله نمایند.

گفتنی است، این قانون در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، تصویب شد و در تاریخ ۳۱ اردیبهشت به تأیید شورای نگهبان رسید.

ابلاغ قانون «تفسیر تبصره بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری»

رئیس جمهور قانون تفسیر تبصره بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص تسری عنوان مدرک تحصیلی «کارشناسی» به مدرک «کارشناسی معادل» را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ کرد.

بر این اساس، عبارت «مدرک کارشناسی» مندرج در تبصره بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، شامل «مدرک کارشناسی معادل» که ارزش استخدامی دارد، نیز می شود.

گفتنی است، این قانون که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده بود در جلسه علنی روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، تصویب و در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ به تأیید شورای نگهبان رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top